Bal Mascat de Giuseppe Verdi, o montare plina de simboluri, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Miercuri, 30 Ianuarie 2019, ora 19:58
1516 citiri
Bal Mascat de Giuseppe Verdi, o montare plina de simboluri, pe scena Operei Nationale Bucuresti

Opera Nationala Bucuresti prezinta vineri, 1 februarie 2019, ora 18:30, spectacolul Bal Mascat de Giuseppe Verdi.

Regia este semnata de Grischa Asagaroff (Germania), secenografia ii apartine lui Luigi Perego (Italia), iar designul luminilor e realizat de Gigi Saccomandi (Italia).

Coregrafia poarta semnatura lui Renato Zanella, coordonatorul artistic al baletului Operei Nationale Bucuresti. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

Pentru acest spectacol, regizorul Grischa Asagaroff a propus o conceptie incarcata de simboluri, dupa cum insusi marturiseste:

"Spectacolul Bal Mascat pe care il montam acum la Bucuresti este la congruenta modernului cu traditionalul. Ne folosim de foarte multa simbolistica pe scena, insa povestea este in esenta aceeasi.

Am ales impreuna cu Luigi Perego, scenograful si colaboratorul meu de aproape 20 de ani, sa mutam actiunea in anii '30, fapt reflectat mai degraba in costume, dar ca localizare, ea poate fi practic oriunde in lume - cateva scurte referinte din text o plaseaza in America, dar scenografia este valabila pentru orice loc, pentru ca povestea este universala, transcede timpurile si locurile".

Premiera operei "Bal Mascat" a avut loc pe 17 februarie 1859 si s-a bucurat de un success rasunator. Exista in libretul operei o serie de efecte melodramatic in maniera "grand opera" precum: fatalismul prezicerii vrajitoarei, asasinul mascat in plin bal, eroul nobil care moare iertandu-si ucigasii. Dar la fel ca multe alte opere din repertoriul clasic ale caror librete au mai mult caracterul unui pretext, opera "Bal Mascat" traieste in primul rand prin frumusetea muzicii, fiind o creatie demna de pana marelui ei autor.

Costumele realizate de scenograful Luigi Perego reflecta anii '30, perioada in care a decis regizorul sa plaseze actiunea, insa nu sunt legate atat de mult de stil. Cat mai degraba de personaje.

Conceptul scenografiei este incarcat de simboluri, concentrat in jurul oniricului si al destinului care se implineste, indiferent daca personajele isi doresc sau nu asta.

In viziunea sa, in montarea de pe scena Operei Nationale Bucuresti "timpul este protagonist, timpul este destinul, iar ceasul reprezinta un simbol al acestuia. Ceasul este viziunea viitorului, iar culoarea albastra, dominanta, simbolizeaza visul. Apoi, odata cu aparitia vrajitoarei Ulrica, totul se indreapta spre paranormal: ochiul priveste catre ceea ce se adevereste."

Biletele se gasesc pe http://tickets.operanb.ro/ si la casa de bilete a Operei Nationale Bucuresti (program luni - duminica intre orele 10:00 - 13:00 si 14:00 - 19:00).

Sponsor oficial: Enel Romania

Sponsori: Aqua Carpatica, Zarea, Leonidas

Parteneri: Artmark, Agapitos Cofetarie, Sansha

Partener de traditie: RFI Romania

Parteneri media: Radio Romania Cultural, Radio Romania Muzical, Romantic FM, Gold FM, Radio Seven, Observator Cultural, Ziarul Metropolis, Marea Dragoste, News.ro, Agerpres, Ziare.com, Business24, Raftul cu Idei

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#spectacole Opera Nationala Bucuresti , #Muzica