Boeing 737 Max: Rezultatul unui compromis

Marti, 12 Martie 2019, ora 17:02
1269 citiri
Boeing 737 Max: Rezultatul unui compromis
Foto: Boeing

A doua prabusire a noului model Boeing in doar cateva luni starneste indoieli in legatura cu siguranta acestuia. Pana acum, modelul 737 a fost considerat un exemplu pozitiv la acest capitol.

Compania germana de turism TUI are mare ghinion. Primirea aeronavei Boeing 737 Max 8, "nava amiral" a companiei americane, este asteptata de doi ani de zile. Miercuri, primul exemplar ar fi trebuit sa fie transferat din Seattle in Germania.

Insa tocmai acum se naste o ampla dezbatere privind siguranta acestui tip de aeronava, implicat in doua accidente in numai cinci luni, ultima oara duminica in Etiopia.

In ce fel se deosebeste Boeing 737 Max 8 de celelalte modele 737 reprezentand cele mai populare avioane din lume?

"Animalul" harnic al companiei

La inceputul acestui deceniu, Boeing s-a confruntat cu o dilema: companiile aeriene au cerut o aeronava mai economica si mai moderna, pentru curse pe distante scurte si medii.

Boeing nu a putut raspunde decat cu "vesnicul" 737. O aeronava clasica, in uz de peste 50 de ani, destinata curselor cu o durata de pana la cateva ore.

Primul astfel de avion produs in Seattle a iesit din uzina in februarie 1968. El a fost introdus de compania Lufthansa in serviciul de linie, fiind capabil sa transporte aproximativ o suta de pasageri.

Timp de decenii, Boeing s-a aflat inaintea competitiei, cu mult inainte ca Airbus sa lanseze modelul sau competitiv A320, abia dupa 20 de ani.

Pana la inceputul anului 2019, Boeing a livrat aproape 10.500 de unitati de tip 737, de departe cele mai utilizate aeronave comerciale din epoca avioanelor cu reactie.

Timp de decenii, compania a introdus pe piata versiuni noi, modernizate si imbunatatite. Cu aproape zece ani in urma, Boeing pare sa fi ajuns la capatul posibilitatilor, in contextul in care Airbus a prezentat o versiune revizuita a modelului A320, dotat cu motoare noi.

A320neo s-a bucurat de un numar mare de vanzari, devenind o amenintare pentru Boeing, presata, asadar, sa ofere o replica pe masura.

Reconfigurare complicata

Exact aceasta a fost si sursa dilemei in care s-a gasit compania din Statele Unite. Spre deosebire de A320, sub ale carui aripi puteau fi montate motoare mai mari fara a fi necesare reconfigurari majore, modelul Boeing 737 cu aripi mai joase este mult mai dificil de modificat.

Boeing va face modificari la avioanele 737 Max 8, dupa doua prabusiri in ultimele 6 luni

De altfel, companiile aeriene au cerut producatorilor sa prezinte aeronav ...citeste mai departe despre "Boeing 737 Max: Rezultatul unui compromis" pe Ziare.com

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#Boeing 737 Max avioane , #Stiri Companii