Boeing chinezesc: O comanda de 38 miliarde de dolari deschide usa pentru prima fabrica in China

Joi, 24 Septembrie 2015, ora 13:50
4299 citiri
Boeing chinezesc: O comanda de 38 miliarde de dolari deschide usa pentru prima fabrica in China
Foto: Wikimedia

Vizita presedintelui Chinei la Washington a inregistrat un prim succes, compania americana Boeing anuntand ca va construi o fabrica in China. Anuntul a fost facut exact in timpul vizitei facuta de Xi la fabrica principala a gigantului aeronautic.

Decizia vine dupa ce Beijingul a inaintat o comanda de 38 de miliarde de dolari pentru aparate de zbor Boeing.

Afacerea satisface interesele ambelor parti, Boeing detinand suprematia in domeniu, in timp ce China se apropie usor de statutul de cea mai mare piata aviatica de pe glob, relateaza Bloomberg.

Afacere invaluita in ceata

Boeing intretine relatii cu companiile de zbor din China inca de la inceputul anilor '70, cand o vizita a presedintelui Richard Nixon la Beijing a pavat drumul de intrare al companiei americane in tara comunista.

In acest moment, China este cea mai mare piata internationala pentru Boeing, potentialul acesteia fiind subiect de disputa intre firma americana si compania europeana Airbus.

Detaliile noii afaceri Boeing-Beijing raman vagi. Termenii generali ai contractului prevad o comanda pentru 190 de aparate de zbor 737 si alte 50 de aeronave mari.

Nu sunt specificate modelele acestora si nici beneficiarii contractului. Alte 60 de aparate 737 vor fi preluate de companiile Lessors ICBC Financial Leasing si CDB Leasing.

Neclar ramane si numarul de aeronave deja livrate de Boeing catre necunoscutii clienti din China.

Dezvoltare rapida

Piata aviatica din China o va depasi pe cea din Statele Unite in cel mult 20 de ani, conform estimarilor facute de expertii Boeing.

Specialistii companiei cred ca, in acest rastimp, China va avea nevoie de o flota noua de 6330 de aeronave, comanda putand sa ajunga la 950 de miliarde de dolari.

"Noua clasa de mijloc din China ridica cererea de noi aeronave in transportul aerian din aceasta tara. Majoritatea aeronavelor vor deservi noi curse. Nu sunt destinate inlocuirii actualei flote", explica Mohshin Aziz, analist al Malayan Banking.

Fabrica Boeing din China va avea linii de vopsire si de asamblare a interioarelor aeronavelor, asigurand si livrarile modelelor 737 pe piata din China, a anuntat compania.

Finisaje

Centrul Boeing din China ar urma sa fie cea mai mare expansiune industriala realizata de companie in afara granitelor SUA.

Avioanele vor fi construite tot in fabrica Boeing de langa Seattle, dar cele destinate pietei chineze vor beneficia de finisaje efectuate chiar in China, in cadrul unui parteneriat cu Commercial Aircraft Corporation of China.

Fabrica din China reprezinta o solutie si pentru cresterea productiei de avioane Boeing 737, de la 42 pe an, cat realizeaza compania in prezent, la 52 in 2018.

Cele doua companii asociate au inca de stabilit, impreuna cu guvernul chinez, detaliile privind locatia uzinei si data la care va fi livrat primul aparat de zbor pe piata interna.

Boeing nu este singura companie care isi va asambla avioanele pe piata din China. Airbus are deja o fabrica similara deschisa in apropiere de Tianjin, in aceasta avioanele A-320 destinate pietei din China capatand forma finala.

Constructorul european sustine ca a finalizat discutiile cu guvernul de la Beijing pentru inca un centru de asamblare a avioanelor A-330.

Riscuri asumate

Deschiderea unor unitati de productie in China ar putea ajuta companiile aeronautice sa castige comenzi mari pe aceasta piata, dar nu garanteaza neaparat succesul acestor operatiuni.

McDonnell Douglas, producatorul american de avioane cumparat de Boieng in 1997, a inregistrat un insucces major pe aceasta piata, chiar si dupa ce a construit in China doua fabrici pentru asamblarea modelelor MD-80 si MD-90, aminteste Richard Aboulafia, analist in industria aerospatiala.

"Au ocupat locul III pe piata din China, dar la o distanta foarte mare de Boieng si Airbus. Chiar daca decizia finala este a guvernului, companiile aeriene din China au o autonomie foarte mare in plasarea comenzilor", spune analistul.

Presedintele Xi Jinping a mentionat si faptul ca Beijingul va sustine in continuare dezvoltarea industriei aeronautice locale, cel mai reprezentativ model al momentului find avionul Comac C919.

In cadrul afacerii perfectate cu Beijingul, Boeing va trebui sa isi largeasca cooperarea cu Aviation Industry Coroporation China, furnizorul local urmand sa livreze americanilor mai multe componente care vor fi adaugate pe aeronavele cumparate de chinezi.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#piata aviatica China, #investitie Boeing China, #comenzi avioane China , #Companii avioane