Cum a luat nastere cel mai mare dezvoltator privat de infrastructura din lume

Vineri, 26 Ianuarie 2018, ora 15:20
4916 citiri
Cum a luat nastere cel mai mare dezvoltator privat de infrastructura din lume
Foto: CC0 Creative Commons

Autoritatile spaniole vor aproba vineri oferta companiei italiene Atlantia SpA de preluare a rivalei spaniole Abertis Infraestructuras SA, valoarea tranzactiei fiind estimata la 17 miliarde de euro (21 miliarde de dolari), o tranzactie care va crea cel mai mare dezvoltator privat de infrastructura din lume, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

In competitia pentru preluarea Abertis - cel mai mare operator de autostrazi din Spania - Atlantia concureaza cu Hochtief, subsidiara germana a companiei de constructii ACS.

In octombrie, Hochtief a depus cea mai mare oferta, care evalueaza Abertis la aproximativ 17,1 miliarde de euro (21,3 miliarde de dolari), iar in 19 ianuarie Atlantia a cerut actionarilor sai sa voteze schimbarea propriei oferte.

Autoritatea de reglementare a pietei bursiere din Spania (CNMV) a aprobat oferta Atlantia in octombrie, dar inca trebuie sa clarifice oferta Hochtief.

Prin aceasta preluare, Atlantia, controlata de familia Benetton, vrea sa creeze cel mai mare dezvoltator privat de infrastructura din lume, cu o capitalizare de piata combinata de peste 40 de miliarde de euro.

Si autoritatile antitrust ale Uniunii Europene au aprobat neconditionat oferta companiei italiene Atlantia SpA de preluare a rivalei spaniole Abertis Infraestructuras SA, apreciind ca tranzactia nu va afecta concurenta.

"Putem aproba tranzactia deoarece analiza noastra, conform procedurilor de fuziune din UE, a relevat ca piata europeana a concesiunii autostrazilor va ramane competitiva", a declarat comisarul european pentru concurenta, Margrethe Vestager.

Preluarea Abertis reprezinta cea mai mare achizitie straina a unei companii italiene de cand grupul italian de utilitati Enel SpA a cumparat firma spaniola Endesa, in 2007.

Entitatea combinata va gestiona 14.095 kilometri de autostrazi cu taxa in diverse colturi ale lumii si va avea venituri anuale de peste 10 miliarde de euro, depasind rivala franceza Vinci SA, care a avut anul trecut venituri de aproximativ 6,3 miliarde de euro.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#cel mai mare dezvoltator infrastructura din , #Companii constructii