Datorita solidaritatii de exceptie a celor care sustin dreptul la educatie al tuturor copiilor indiferent de statutul socio-economic, 5.000 de copii vor putea sa mearga la scoala si sa primeasca sprijin in programul educational Salvati Copiii.
Designeri generosi au creat pro-bono 30 de brazi si s-au colectat fonduri in valoare totala de 700.400 euro, dintre care 180.000 de euro obtinuti de bradul-poveste al lui Omid Ghannadi, realizat cu sprijinul emisiunii "La Maruta".
La cele 18 editii anterioare ale Festivalului Brazilor de Craciun, Salvati Copiii a strans fonduri in valoare totala de 5.317.800 de euro si astfel a oferit asistenta pentru 39.485 de copii.
Seara de gala a celei de-a 19-a editii, care a vut loc joi seara la Stejarii Country Club, a fost pusa sub semnul magiei care sta in gesturile fiecaruia dintre noi. Prezentarea de exceptie a fost asigurata prin generozitatea Andreei Raicu si a lui Catalin Maruta.
Peste 250 de personalitati din mediul de afaceri, media, arta si cultura au fost alaturi de cauza copiilor vulnerabili, licitand brazii special creati pentru ca toti copiii sa poata ramane in scoala. Momentele artistice de exceptie au fost sustinute pro-bono de Light Quartet si The Mono Jacks.
Alti 11 brazi unicat, special pusi in slujba binelui, mai pot fi licitati pe pe www.lavacow.com pana marti, 17 decembrie 2019.
"Festivalul Brazilor de Craciun este mult mai mult decat un eveniment de strangere de fonduri, iar ceea ce am reusit sa construim impreuna - voluntari, designeri, sustinatori - e un micro-sistem in care niciun copil sa nu fie lasat in afara scolii pentru ca e prea sarac sau pentru ca autoritatile uita de el.
De 19 ani acest microsistem, care are ca resursa solidaritatea, face cu adevarat miracole. Miracolul de Craciun sta in faptele noastre", a spus Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.
Brazii-mesager ai binelui
De 19 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Craciun a devenit un eveniment - reper, care asaza dreptul la educatie al copilului in centrul agendei publice.
Cea mai mare suma licitata a fost pentru bradul creat de Omid Ghannadi, 180.000 euro, un nou record inregistrat la Festivalul Brazilor de Craciun. Acesta a fost achizitionat de catre Kaufland Romania, Catena, Lidl, Beautik Haute Parfumerie si BCR.
"E al saselea an de cand particip la Festivalul Brazilor de Craciun si pana acum am realizat brazi ca obiecte de design. Anul acesta mi-am dorit sa fac o poveste, pentru ca educatia, dincolo de calcule si cifre, se face din povesti. Iar in aceasta seara am reusit sa conving oamenii ca povestea conteaza si, foarte important, este ca am vandut un brad care si peste 100 de ani va fi sanatos si cu radacinile in pamant si va duce mai departe povestea", a declarat Omid Ghannadi.
"Educatia este una dintre directiile strategice ale companiei Kaufland Romania. Sustinem accesul la educatie pentru toti copiii Romaniei. De aceea suntem alaturi de Salvati Copiii si suntem recunoscatori ca avem sansa de a fi parte a acestei cauze", a afirmat Anna Katharina Scheidereiter, Kaufland Romania, compania care a oferit cea mai mare suma, 100.000 euro.
Bradul creat de Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, a fost licitat contra sumei de 45.000 euro, iar Miruna Ardelean a conceput, cu sprijinul Atelierelor Ilbah, un brad licitat pentru 40.000 euro.
Bradul Salvati Copiii, realizat de designerul Stefania Mircea impreuna cu voluntarii si copiii de la Salvati Copiii, a fost licitat contra sumei de 28.000 euro.
Despre scoala, in Romania