Verizon cumpara AOL pentru 4,4 miliarde de dolari. Miza: accesul la piata de publicitate mobile

Marti, 12 Mai 2015, ora 16:08
1871 citiri
Verizon cumpara AOL pentru 4,4 miliarde de dolari. Miza: accesul la piata de publicitate mobile
Foto: Data Centers

Cel mai mare provider de internet wireless din Statele Unite, Verizon, a acceptat sa plateasca 4,4 miliarde de dolari pentru cumpararea platformei AOL. Pretul platit de Verizon pentru o actiune AOL a fost de 50 de dolari, cu 17% mai mare decat cotatia bursiera de astazi.

Miza afacerii pare sa fie tehnologia de publicitate automata si sistemul de clipuri digitale care pot creste substantial incasarile Verizon pe serviciile din zona mobile, potrivit Bloomberg.

Umar la umar cu Google si Facebook

Pentru Verizon, achizitia AOL deschide o noua oportunitate de a face fata concurentei acerbe din piata mobile americana, unde T-Mobile incepuse sa ii puna destule probleme.

Achizitia AOL vine la mai putin de o luna dupa ce compania a prezentat un program care permite agentiilor de publicitate sa aleaga cea mai buna oferta pentru plasarea anunturilor in mediul online.

AOL a investit destul de mult in ultimii ani in tehnologia de publicitate online, iar noua inventie o aseaza in directa competitie cu Google si Facebook.

"Verizon vrea sa integreze publicitatea si continutul AOL pe reteaua mobile pe care o detine. Este un plan ambitios, in conditiile in care aceasta piata este dominata in mod categoric de Google", arata analistul Roger Entner, de la Recon Analytics.

Planurile Verizon merg destul de departe, compania intentionand sa creeze un canal video mobile cu transmisiuni live, show-uri TV originale si canale pay-per-view.

Dupa anuntarea achizitiei, pretul actiunilor AOL a crescut cu 19 procente.

#Verizon achizitie AOL, #piata publicitate mobile, #concurenta Verizon Google , #stiri Google