BusinessMark a prezentat noile provocari si oportunitati la Supply Chain & Logistics Management

Miercuri, 10 Octombrie 2018, ora 12:13
1594 citiri
BusinessMark a prezentat noile provocari si oportunitati la Supply Chain & Logistics Management

O noua editie a conferintei Supply Chain & Logistics Expo & Forum organizata de BusinessMark s-a desfasurat joi, 4 octombrie, la Hotel Radisson Blu.

Am avut alaturi de noi specialisti din industria de supply chain si logistica, care au adus in discutie de la strategii de optimizare a managementului lantului de aprovizionare pana la provocarile specifice comertului online la nivel de industrie.

In deschidere, Adriana Palasan - Managing Partner, Supply Chain Management Center si Vicepresedinte, Arilog - a vorbit despre Inovatiile si Oportunitatile din Supply Chain, un studiu realizat la nivel national de BVL.

Temele centrale ale studiului au cuprins: Concepte si inovatii in tehnologie; Schimbari in supply chain; Modificarea cerintelor de competente in supply chain; Noi modele si modificari in business.

Dintre tendintele actuale din piata, presiunea costurilor, personalizarea serviciilor si a produselor si complexitatea raman trendurile de top fiind actionate din exterior chiar si in epoca digitalizarii.

De asemenea, digitalizarea proceselor de business si transparenta in supply chain sunt cele mai importante tendinte si cele pe care companiile trebuie sa le dezvolte puternic in viitor.

"Comparat cu anul 2012, importanta sustenabilitatii a crescut semnificativ, iar majoritatea covarsitoare a companiilor inca are un potential major pentru dezvoltare in ceea ce priveste adaptabilitatea individuala la tendintele existente. Totusi, cea mai importanta si urgenta actiune este legata de cresterea deficitului de personal si aparitia viitoarelor aplicatii de analiza a business-ului. Mai mult de 60% dintre companiile intervievate nu s-au adaptat suficient la aceste provocari", afirma Adriana.

In continuare, Daniel Enache - Logistics Manager - Powertrain & Chassis Plant Romania, Automobile Dacia - Groupe Renault - a prezentat implementarea unui proces de optimizare a managementului lantului de aprovizionare: "Am pornit de la constatarea faptului ca operatorii logistici care erau promovati in pozitii de management aveau tendinta de a nu raspunde la nivelul asteptarilor noastre. Asta din cauza lipsei de experienta pe pozitii de management. Asadar, am pornit o analiza, un proces de dialog cu high-performerii pentru a ajuta aceasta prima linie de management - survey-uri, intalniri si am structurat tot ce analizasem in doua directii de lucru: management si activitati operationale. Ne-am dat seama ca multi dintre managerii nostri erau implicatii in task-uri de executie, iar pe partea operationala erau reclamate activitati fara valoare adaugata. In ceea ce priveste solutiile, pe zona de management am organizat sesiuni de coaching si activitati de leadership. Rezultatele s-au vazut inca de la prima sesiune de intalniri (o data la fiecare 3 luni), deoarece echipele se concentrau pe aceleasi prioritati. Pe partea operationala, am urmarit implementarea proceselor de digitalizare si impartirea rolurilor catre persoane dedicate anumitor activitati."

S-a alaturat discutiei Nikos Silivestros - SEE Manager, MANTIS EMEA - abordand tematica managementului depozitelor si optimizarea acestuia. Nikos este de parere ca procesele operationale din supply management se intampla la nivel digital, iar marile companii au asteptari foarte mari de la furnizorii de tehnologie. "Optimizarea lantului de aprovizionare imbunatateste flexibilitatea, managementul si fluxul de comuniacre si cuprinde cinci factori tehnologici: automatizarea proceselor din depozit, operatiunile depozitului din turnul de control, optimizarea spatiilor de incarcare, procese inteligente pentru operatiunile din depozit si managementul loturilor de marfa."

Mai departe am vorbit despre conceptul de transformare in supply chain alaturi de Laurent Poujol - Director of Customer Operation, HP, France - "In cadrul HP am lansat o strategie de management in supply chain: in prima faza am vrut aliniem si sa limita numarul proceselor E2E. In al doilea rand, sa standardizam toate aceste procese, practic sa folosim tool-uri de ultima generatie specifice industriei cu un efort de customizare minim. Al treilea pas si ultimul a fost sa integram toate aceste etape, astfel incat sa livram aceeasi experineta pentru toti clientii nostri."

Am continuat discutia abordand teme precum inteligenta artificiala si machine learning alaturi de Alexandru Jijian - Customer Experience Presales, Team Leader, SAP CEE - "Conceptul de intelligent entreprise cuprinde atat alinierea proceselor pe orizontal (la nivel de client), cat si pe vertical (la nivel de contabilitate si gestiune) . Toate procesele vor fi trecute printr-un layer care opereaza la nivel de inteligenta artificiala si se vor implementa automat pe baza inputului colegilor din companie. Vorbim despre un layer care are componenta de customer experience si people management. In acelasi timp, e important de monitorizat si de avut in vedere o viziune holistica - rezolvarea unei probleme poate genera de cele mai multe ori o alta problema."

In ceea ce priveste tehnologia chatbots, Alexandru este de parere ca "in afara de pietele extrem de bine dezvoltate care au putere lingvistica asupra comunicarii, e destul de dificila dezvoltarea unui chatbot fara o investitie masiva in spate."

In continuare, discutiile au decurs alaturi de Laurentiu Cioiniac - Site Logistic Manager, Bergenbier - care a atins un alt subiect de interes in momentul de fata din industria de supply chain: impactul automatizarii in structura de personal.

"Tendinta de automatizare este din ce in ce mai pronuntata, dictata de nevoia de a duce produsul cat mai repede in piata, de cresterea calitatii produselor dar si de constrangerile de cost. Totusi, automatizarea depinde foarte mult de modelul de business, dar si de constrangerile de layout, in cazul companiilor care au deschis afacerea cu mult timp in urma."

Laurentiu mai subliniaza faptul ca automatizarea proceselor HR cu aplicare on-line si interviuri pe Skype duce la prima selectie a posibililor angajati, deja cu skill-uri ridicate (operare PC, cunostinte pentru utilizarea Internetului).

Miguel Van Asch - Supply Network Analyst, AHLERS, Belgium - a abordat in cadrul conferintei tema legata de optimizarea proceselor din perspectiva unui furnizor digital din industria de supply chain. Miguel incurajeaza formarea si concentrarea retelelor mai complexe de furnizori asupra schimbului de cunostinte si a colaborarii ca adaugare de valoare pentru completarea tranzactiilor. "Datele mari revolutioneaza modul in care retelele de furnizori formeaza, cresc, prolifereaza pe noi piete si se maturizeaza in timp. Tranzactiile nu sunt singurul scop, ci si crearea de retele de impartasire a cunostintelor, pe baza informatiilor obtinute din analizele de date mari."

Cea de-a doua sesiune a evenimentului l-a adus alaturi de noi pe Radu Manoliu - CS&L Manager Romania, Bulgaria & EAM, Mondelez Europe Procurement GMBH - care a prezentat un studiu caz ce viza procesul de creare a unui nou spatiu de depozitare.

"Mondelez s-a focusat nu numai pe partea de cost, ci si pe partea de creare de business impreuna cu partenerii nostri (prin due diligence) . Astfel am analizat din toate punctele de vedere business-ul (in ceea ce priveste furnizorii, costurile si nu numai) . Cele mai importante aspecte pe care le-am luat in considerare au fost calitatea si factorul de siguranta, unul dintre cele mai importante lucruri pe care o companie de logistica trebuie sa se concentreze. Beneficiile acestei decizii de relocare au cuprins de la reducerea costurilor, pana la dezvoltarea proceselor de ambalare 100% in-house."

Din perspectiva legislativa a vorbit Mihai Petre - Senior Manager, Customs & Global Trade Deloitte Romania - "incepand cu august 2018, noua definitie a 'exportatorului' este: 'o persoana particulara care transporta marfurile ce urmeaza a fi scoase de pe teritoriul vamal al Uniunii, in cazul in care aceste marfuri fac parte din bagajele personale ale persoanei particulare."

Mihai mai adauga: "Incepand cu 19 iulie 2018, contingentele tarifare au fost deschise pentru importurile in UE a 23 de categorii de produse siderurgice pentru o perioada de 200 de zile calendaristice, mai putin in cazul in care asemenea produse provin din "state in curs de dezvoltare", exceptie facand: Brazilia, China, Egipt, India, Malaysia, Moldova, Turcia, Ucraina, Vietnam, Macedonia (pentru anumite categorii de produse siderurgice) . In cazul epuizarii contingentului tarifar, se percepe o taxa aditionala de 25%, aplicata la valoarea in vama."

Am continuat alaturi de Alexandru Craciun - Director Comercial, Administratia Porturilor Maritime Constanta, Logistics and Operations Senior Consultant, SFERA Business - sa dezbatem importanta portului Constanta pentru lanturile de aprovizionare regionale. "Portul Constanta deserveste in mod direct o piata de 75,7 mil. persoane, dintre care 19,5 mil se afla in zona in care Constanta are o cota de piata de aprox. 70%", spune Alexandru.

Aristide Matopoulos - Reader in Logistics and Supply Chain Management, ASTON UNIVERSITY; Visiting Professor, University OF Lille; Director, Supply Chain Gnosis (Consulting Services), U.K. - a adus in discutie situatia companiilor de pe piata cu privire la gradul acestora de pregatire in supply chain.

Aristide sustine ca folosirea unor tool-uri de automatizare si de supraveghere in procesele operationale pot avea foarte multe beneficii: "pot identifica lacunele in zona competentelor si a abilitatilor unde se cer imbunatatiri, evaluarea serviciilor unui furnizor pentru a verifica alinierea acestuia la prorpiul plan de business, impulsionarea tehnologica si inovatia intr-un mod structurat, alinierea abilitatilor furnizorilor dintr-un domeniu tehnic complementar."

In incheiere, Etienne Gerrits - MBA, Vice President, Customer Satisfaction & Quality, Global Operations, SCHNEIDER ELECTRIC, Netherlands - a vorbit despre integrarea proceselor la nivel de supply chain in cadrul Schneider Electric, dar si despre alinierea acestora la nivel global. "De la Footprint & Lean Manufacturing in prima etapa, am imbunatatit, am adaptat pana am ajuns sa optimizam procesele, astfel incat sa putem ajunge la operatiuni Tailored Sustainable Connected. Toate aceste etape au inregistrat cateva progrese in directia centricitatii clientilor si a eficientei in numerar, oferind in acelasi timp performante imbunatatite in ceea ce priveste productivitatea."

Parteneri: Mantis, CTP, Fujitsu, Brisk Group, Avis, iTrack Logistics, Sfera Business, Rent for Comfort.

Traducere oferita de: Biroul de Traduceri Champollion.

Evenimentul este organizat de BusinessMark, cu sustinerea: ARILOG, Camera de comert Marea Britanie - Romania, Camera de Comert Bilaterala Bulgaria - Romania, Zelist Monitor.

Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM.

Parteneri media: AGERPRES, Business24, Ziare.com, Curierul National, Financial Market, Jurnalul de Afaceri, Financiarul.ro, New Money, Transilvania Business, IQ ADS, DeBizz, Revista de Transport si Logistica, Revista TRANZIT, Portal Management, Moneybuzz, Truckandvan.ro, MATEK, Administratie.ro, SMARK, Constructiv, PRBox, FEMEI IN AFACERI, 1asig.ro, Spatiul Construit, PRwave, Social Media Romania, Gazeta de stiri, Avocatura, Global Manager, InTurda Media, Rbe Connect, Monitorul de Fagaras, InfoOradea, Trans.eu, Cargo Magazin, Ziarul Clujean, aktual24.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie infiintata in 2013, ce are ca linie principala de activitate organizarea de evenimente business "concept propriu" prin care isi propune sa ofere mediului de afaceri romanesc un spatiu profesionist de discutii si networking.

BusinessMark este o companie infiintata in 2013, ce are ca linie principala de activitate organizarea de evenimente business "concept propriu" prin care ne propunem sa oferim mediului de afaceri romanesc un spatiu profesionist de discutii si networking. Aflati mai multe despre noi pe: www.business-mark.ro.

Despre PKF Finconta

Grupul Finconta este format din patru societati cu capital romanesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanta, PKF Finconta HR si Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale nationale CECCAR, CAFR, CCFR si UNPIR.

Prin intermediul acestora, oferim servicii de: audit financiar, analiza financiara corporativa, consultanta fiscala, intocmirea dosarului preturilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolventa, auditarea fondurilor nerambursabile si due diligence de achizitii.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#Supply Chain Logistics Management 2018 , #Afaceri de succes