Ce discuta romanii despre marile magazine online?

Luni, 23 Februarie 2015, ora 15:35
1840 citiri
Ce discuta romanii despre marile magazine online?
Foto: Ioana Bogus

Consumatorii romani au avut ce vorbi despre retailerii online de produse electronice si electrocasnice, dupa ultima editie Black Friday si dupa promotiile lunii decembrie.

Un studiu recent arata ca principalele subiecte discutate in mediul online, cu referire directa la marile branduri ale vanzatorilor pe Internet, au fost livrarile intarziate, comunicarea deficitara dintre retaileri si companiile de curierat ori imposibilitatea clientilor de a intra in legatura cu retailerii de la care au comandat produse.

Astfel, brandul care s-a bucurat de cel mai mare numar de mentiuni in perioada monitorizata este Emag: 3.100, acesta fiind urmat de Altex, cu 1.500 de comentarii.

Flanco si Evomag se situeaza pe urmatoarele pozitii, cu 475 si, respectiv, 365 de conversatii.

In cazul Emag, 82% din comentariile utilizatorilor au fost pozitive, iar reduceriile de Black Friday si vanzarea produselor la preturi de 1 leu au fost extrem de apreciate de consumatori.

Totusi, au existat si plangeri ale consumatorilor (9%), in general legate de intarzierea comenzilor, imposibilitatea intrarii in legatura cu un reprezentant Emag si la lipsa unei bune comunicari intre retailer si compania de curierat.

Si mai multe plangeri au existat in legatura cu brandul Altex - 56% comentarii negative -, in special din cauza zona de client service - intarzierea comenzilor plasate, faptul ca nu se poate intra in contact cu reprezentanti ai companiei.

De asemenea, despre Flanco au existat 58% comentarii pozitive, mai ales referitoare la ofertele aniverare, de Black Friday si din luna decembrie.

Comentariile negative (23%) ating aceleasi nemultumiri din aria de customer support: intarzierea livrarilor, lipsa raspunsurilor in cazul trimiterii de intrebari catre retailer.

"Asa cum era de asteptat, retailerii de electronice si electrocasnice si-au concentrat eforturile la finalul anului trecut asupra comunicarii ofertelor speciale, promotiilor si reducerilor de pret.

Pe o piata care este insa aglomerata, consumatorul devine bombardat cu mesaje similare, nemaireusind sa faca distinctia intre beneficiile oferite de diferiti retaileri.

Se simte nevoia unor abordari distincte, printr-o pozitionare a brandului ca expert-prieten, care sa reuseasca nu numai sa fie alaturi de consumatori prin cele mai noi si mai avantajoase oferte, cat si prin initiative care sa creeze legaturi emotionale cu acestia", sustine Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare si Consultanta, intr-un comunicat remis Business24.

Studiul a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta, prin intermediul ZURF, in perioada 17 noiembrie-15 decembrie 2014.

D.R.

#magazine online Romania, #studiu comert online Romania , #Magazine online