Peste jumatate dintre romani fac cumparaturi online cel putin o data pe luna

Joi, 14 Noiembrie 2019, ora 16:30
2027 citiri
Peste jumatate dintre romani fac cumparaturi online cel putin o data pe luna
Foto: Pixabay.com / CC0 Creative Commons

GPeC SUMMIT, evenimentul de E-Commerce si Digital Marketing al toamnei, alaturi de partenerii iSense Solutions, lanseaza rezultatele studiului anual "Comertul electronic pe piata din Romania".

Studiul prezinta evolutia pietei in ulitmii trei ani si este reprezentativ pentru mediul urban, acolo unde volumul de tranzactii este semnificativ pentru realizarea unui astfel de studiu.

De la an la an, numarul celor care fac cumparaturi online creste, astfel ca, in 2019, cu 10% mai multi romani au achizitionat produse sau servicii online comparativ cu 2018 si cu 27% mai mult decat in 2017.

Un alt trend crescator este reprezentat de plata cu cardul pentru cumparaturile online. Numarul persoanelor care platesc cu cardul a crescut cu 11% fata de 2018, iar principalele categorii de produse si servicii achizitionate sau platite online sunt urmatoarele: Facturi, servicii si utilitati; Produse FMCG; Produse vestimentare si Activitati de relaxare si divertisment.

Ceea ce a ramas constant este numarul magazinelor online vizitate de-a lungul unui an: in ultimii trei ani, numarul magazinelor vizitate de romani a stagnat la noua.

In ceea ce priveste comportamentul in mediul online, cei mai pasionati cumparatori sunt cei care iubesc shoppingul in general, nu neaparat obiceiul de a cumpara online.

Primele trei website-uri din care romanii cumpara online sunt eMag, OLX si Altex, magazine universale sau axate pe vanzarea de electrocasnice. Cu cat un website este mai putin cunoscut, cu atat va avea mai degraba succes doar la o categorie restransa de cumparatori, mai exact la cei care cumpara des online.

Brandingul si notorietatea magazinului sunt la fel de importante si in online; jumatate dintre romani prefera sa cumpere dintr-un magazin cunoscut, chiar daca preturile sunt mai mari sau timpul de livrare este mai lung.

GPeC SUMMIT si iSense Solutions lanseaza studiul "Comertul electronic pe piata din Romania" cu o frecventa anuala, iar rezultatele complete sunt prezentate pe scena evenimentului in fata celor mai pasionati specialisti in eCommerce si digital marketing din Romania. Urmatoarea editie a evenimentului GPeC SUMMIT are loc pe 25 mai 2020, in Bucuresti.

Pentru mai multe detalii despre eveniment, vizitati https://www.gpec.ro/.

GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier.

Gold Partner: VTEX

Brought to you by: Orange

Silver Partner: Retargeting

Partener al Competitiei Magazinelor Online: Carrefour

Eveniment sustinut de: BrandGSM, DPD, DWF, eMAG Marketplace, Frisbo, GTS, Kiehl's, Luigi's Box, New Black, SEPHORA

Radioul Oficial: Kiss FM

Hosting Oficial GPeC: Hosterion

Despre GPeC

GPeC a pornit ca un eveniment de pionierat in comertul electronic din Romania, cu o prima editie organizata in 2006.

Luand startul intr-o perioada in care comertul online se afla in stadii incipiente, GPeC a fost partenerul dezvoltatorilor de magazine online, al antreprenorilor si comerciantilor online, al specialistilor in marketing, contabilitate sau vanzari pentru afacerile online.

In contextul digitalizarii, evenimentul a crescut si s-a adaptat la noile nevoi de invatare ale specialistilor in marketing si comunicare, in prezent adresandu-se tuturor brandurilor care activeaza in Digital, dar si zonei Corporate interesata de digitalizarea afacerilor traditionale.

#studiu ecommerce Romania, #cumparaturi online , #Comert online