Florina Pravat, Manager Recrutare & Dezvoltare Elicom: Transparenta, naturaletea si personalizarea discutiilor sunt atuuri de baza in recrutarea personalului

Vineri, 08 Martie 2019, ora 14:21
4682 citiri
Florina Pravat, Manager Recrutare & Dezvoltare Elicom: Transparenta, naturaletea si personalizarea discutiilor sunt atuuri de baza in recrutarea personalului
Foto: Adrian Scutariu pentru Elicom

In ultimii ani, managerii din Romania au putut citi si urmari dezbateri multiple cu privire la "cum pot atrage candidatii", "cum pot sa scada rotatia de personal", "care sunt principalele actiuni de retentie", pe fondul mult invocatei lipse de forta de munca in toate domeniile.

Mai este de actualitate aceasta criza si, daca da, cum poate fi ea contracarata? Am stat de vorba cu Florina Pravat, Manager Recrutare & Dezvoltare in cadrul companiei Elicom, companie cu o prezenta de peste 25 de ani pe piata din Romania, despre atuuri, riscuri si obiective in politica de resurse umane a anului 2019.

Pe o piata a muncii cu resurse umane din ce in ce mai "rarefiate", ce faceti dvs, ca un profesionist in HR, pentru a atrage candidatii?

In anumite domenii de activitate cu siguranta resursele sunt "rarefiate", insa cred ca nu ar trebui generalizat. Compania pe care o reprezint, Elicom, este prezenta atat in mediul online in actiunile de recrutare, folosind diverse canale/mijloace de promovare a job-urilor, cat si pe teren.

Consider ca recrutarea nu va functiona niciodata doar din spatele unui laptop sau telefon, iar prezenta fizica in piata si comunicarea activa cu toti candidatii vor fi mereu elemente vitale in procesul de recrutare.

As mai nota un ultim aspect, relevant in procesul de atragere a candidatilor: alinierea strategiei departamentului de Resurse Umane la strategia de business a companiei.

Faptul ca exista o conexiune intre departamente, iar obiectivele asumate sunt corelate intre ele, ne ajuta si ne ofera confortul de a ne promova in cel mai corect mod in fata candidatilor.

Care sunt coordonatele unui proces de recrutare eficient, in opinia dvs?

Atragerea candidatilor se realizeaza si prin calitatea interviului/intalnirii, cat si prin informarea corecta a candidatilor, inca din momentul in care ii contactezi telefonic.

Am experimentat de-a lungul carierei mele diverse metode de abordare a candidatilor si am ajuns la concluzia ca transparenta, naturaletea si personalizarea discutiilor sunt atuuri de baza in recrutarea personalului si vor conduce catre o intalnire cu valoare adaugata pentru ambele parti implicate, angajator si candidat.

Micile mele secrete, ca profesionist in Resurse Umane, in cadrul procesului de recrutare sunt creativitatea, pasiunea, educatia si adaptarea.

Ce tehnici de retentie a angajatilor operati?

Retentia joaca un rol important atunci cand ne dorim sa avem echipe solide si stabile. Cand spun retentie, "provocari sunt la tot pasul". Incep prin a va impartasi faptul ca angajatii nostri sunt incurajati sa ramana in organizatie pentru o perioada cat mai lunga de timp.

Cu o anumita periodicitate facem analize, masuram si monitorizam gradul de satisfactie a angajatilor la locul de munca, identificam factorii motivationali, folosim si monitorizam planurile de cariera cu impact in dezvoltarea profesionala a angajatilor (dezvoltam programe adaptate) . Avem implementate sisteme de bonusare si posibilitatea accesarii unui program de lucru flexibil.

Ati reusit sa retineti angajati ce erau pe punctul de a pleca din companie?

Discutiile deschise cu angajatii si exit interview-urile sunt puncte importante. De multe ori in cadrul interviului de plecare - acesta fiind, de fapt, o discutie libera si colegiala - am reusit sa tratez obiectiile impreuna cu angajatul si am descoperit ca motivul pentru care acesta dorea sa inchida colaborarea cu organizatia noastra nu era cel invocat initial. Unii dintre ei au renuntat la ideea de a pleca, si, da, au ramas.

Ce considerati ca ii motiveaza pe angajati?

Recent, in urma unei diagnoze interne, am aflat un top 3 al criteriilor motivante pentru angajatii Elicom:

1. Atitudinea superiorilor

2. Atitudinea colegilor

3. Posibilitatile de promovare

Ce NU ar schimba in cadrul companiei angajatii dvs?

Flexibilitatea programului de lucru, echipa tanara, atmosfera de lucru, managementul si valorile Elicom.

Ce criterii credeti ca apreciaza angajatii in Romania anului 2019?

Tot din perspectiva angajatilor nostri, notez si punctele forte ale managementului companiei: comunicarea, deschiderea catre noi provocari, flexibilitatea, grija si disponibilitatea pentru angajati, cat si profesionalismul, intelegerea, dar si disciplina.

Ce isi doresc angajatii interesati de un loc de munca in domeniul dvs. de activitate?

Job-urile in call center sunt preferate de studenti, intrucat permit o flexibilitate mare a programului de lucru, comparativ cu multe alte domenii. Si chiar daca pare usor, activitatea este complexa si obliga la respectarea mai multor reguli. De cele mai multe ori, un job intr-o companie BPO este vazut ca o sansa la un prim salariu din timpul facultatii ori ca o tranzitie spre un alt domeniu.

Totodata, avem si candidati care nu sunt studenti si sunt interesati sa se alature echipelor noastre datorita programului de lucru flexibil, ori pentru ca doresc sa isi dezvolte anumite abilitati, competente.

Pot vorbi si despre candidati cu experienta in domeniu, care isi doresc sa schimbe proiectele in care sunt implicati. Daca respecti regulile si intelegi care sunt oportunitatile pe care ti le ofera acest job, o companie BPO iti va oferi mediul ideal pentru a da startul unei cariere de succes.

Cum vedeti evolutia recrutarii pe acest segment in urmatoarea perioada?

O provocare. Sunt adepta lucrarilor si proiectelor personalizate si mereu trebuie sa existe "acel ceva" care va face diferenta fata de concurenta. Avem proiecte interesante si o strategie, asumata, asezata, pe termen mediu si lung, care ne va ajuta sa depasim obstacolele din calea noastra, astfel incat evolutia recrutarii sa fie pe un trend ascendent.

Un obiectiv ambitios in companiile BPO este acela de a face un mix intre recrutarea de volum si cea calitativa, iar in timp sa poti face o trecere la recrutarea axata pe calitate, cu actiuni sustenabile.

Despre intervievat

Florina Pravat are o experienta de peste 10 ani in domeniul resurselor umane si aria de imbunatatire continua a proceselor, operand in cadrul mai multor companii multinationale din domeniul siderurgic (cel mai mare producator de otel din lume) si domeniul medical & pharma.

Din 2018 s-a alaturat echipei Elicom, in calitate de Manager Recrutare & Dezvoltare, gestionand actiuni de recrutare pentru echipe de consultanti relatii clienti si vanzari arondate unor clienti ai companiei, din domeniile telecom, consultanta, bunuri de consum.

Despre Elicom Romania

Compania Elicom a luat nastere in anul 1991, furnizand initial servicii de paging. In timp, compania a ajuns sa acopere intreaga gama de servicii in activitatea cu clientii (INFO Line, Customer Care), cat si activitati specifice, de telesales si telemarketing.

Compania are in portofoliu clienti notabili, din industrii precum telecomunicatii, comert electronic, bunuri de consum, productie industriala.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Florina Pravat Elicom, #Elicom call center , #Manageri romani