5 pasi catre succes. Cum cresti profitul afacerii tale

Luni, 28 Septembrie 2015, ora 11:08
9285 citiri
5 pasi catre succes. Cum cresti profitul afacerii tale
Foto: pixabay.com

Companiile imbratiseaza, de multe ori, principii diferite prin care urmaresc sa-si maximizeze profitul sau sa-si minimizeze pierderile in primii ani de activitate sau in perioadele de criza. Cu toate acestea, exista cateva aspecte care par sa ramana constante, indiferent de vechimea pe piata a afacerii sau de specificul acesteia.

Daca ai o afacere si vrei sa-i maximizezi profitul, trebuie sa tii cont de cateva aspecte esentiale.

Un produs de calitate

Companiile care se pot diferentia de concurenta prin oferirea unor produse sau servicii de calitate superioara sunt capabile, de multe ori, sa obtina preturi mai mari pe piata. Insa, desi pretul in sine nu garanteaza obtinerea unui profit, el ofera companiilor posibilitatea de a maximiza profitul, in cazul in care toate celelalte variabile se indreapta in aceeasi directie. Strategia calitatii produsului functioneaza, insa, in cazul companiilor ai caror clienti sunt putin sensibili la pret si dornici de produse premium.

Strategia pretului mic

Daca ti-ai fidelizat clientii, iar produsele tale sunt destul de cautate, ai putea apela la o strategie de crestere a pretului produsului pe care il oferi. In schimb, in cazul in care clientii cauta produse sau servicii care corespund nevoilor lor de baza, poti adopta strategia pretului mic. Atunci cand cererea pentru produs este foarte elastica, cu cat pretul este mai mic, cu atat cererea va fi mai puternica.

Astfel, desi vei castiga mai putin pentru fiecare unitate de produs vanduta, cresterea volumului vanzarilor va duce la cresterea profitului total. Cheia succesului consta in capacitatea de a produce in masa si de a apela la o distributie extinsa a produsului.

Controlul costurilor

Companiile pot suferi pierderi nu din cauza lipsei veniturilor din vanzari, ci din cauza neoptimizarii costurilor. Atunci cand companiile pot functiona la un nivel constant de costuri minime, ele vor avea un avantaj substantial pe piata si vor putea absorbi o scadere majora a preturilor sau, pur si simplu, o cadere a pietei. Dupa o eventuala criza economica majora, care triaza concurenta pe piata, astfel de companii tind sa reziste si sa devina mult mai puternice pe viitor.

Ca manager sau detinator al unei afaceri, alege creditele bancare potrivite, acorda o mare atentie costurilor de inchiriere a sediului firmei si fii, de exemplu, precaut in alegerea modalitatii de achizitie sau inchiriere a autovehiculelor de care afacerea ta are nevoie.

Astfel, leasingul operational este considerat de specialisti ca fiind mai avantajos decat un leasing financiar sau decat achizitionarea vehiculelor. Pentru a calcula cu precizie nivelul costurilor unui astfel de leasing, poti folosi calculatorul de rate pus la dispozitie de Leasingoperational.com.

Mentine cota de piata

Nu deveni orb la miscarile de piata ale concurentei! Companiile care se confrunta cu vanzari anemice risca sa ramana sau sa devina neprofitabile. In timp ce veniturile realizate din fiecare unitate de produs vanduta pot fi suficiente pentru a acoperi unitatea de cost variabil si a genera un oarecare profit, companiile de succes se bazeaza pe vanzarea cat mai multor produse, pentru a putea acoperi costurile fixe si a genera un profit general substantial. Fara un volum suficient de vanzari si fara mentinerea unui nivel optim al cotei de piata, companiile risca sa se prabuseasca sau, pur si simplu, sa nu ajunga niciodata competitive. In plus, concurenta o poate scoate "in decor" cu mult mai multa usurinta.

Motiveaza-ti angajatii

Cresterea productivitatii angajatilor reprezinta una dintre principalele provocari ale oricarui manager care isi doreste sa conduca o afacere de succes. Cu toate acestea, productitivatea angajatilor se afla in stransa legatura cu gradul de motivatie de la locul de munca. Fii un lider democratic si implica angajatii, pe cat posibil, in luarea deciziilor. In plus, lauda-i de fiecare data cand au rezultate bune si arat-le ce anume apreciezi la ei intr-un anumit moment. Poti oferi, de asemenea, bonusuri financiare si beneficii in functie de performanta si nu uita ca un spatiu de birouri frumos amenajat duce, in mod direct, la cresterea satisfactiei angajatilor la locul de munca.

#leasing operational afacere, #maximizare profit, #strategie pret mic , #Leasing operational