Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Macroeconomie > Stiri Macroeconomie
A   A   A

Ce nu a spus CNAIR despre autostrada crapata de la Lugoj. Traficul risca sa ramana inchis inca un an

Ce nu a spus CNAIR despre autostrada crapata de la Lugoj. Traficul risca sa ramana inchis inca un an
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura
Pe zi de trece se inteteste scandalul legat de starea Lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva si de momentul in care acesta ar trebui inaugurat. Pe de o parte, societatea civila si parte dintre politicieni sustin ca pe respectivul segment de drum ar trebui sa circulam incepand chiar de acum. In schimb, Compania de Drumuri - in sarcina careia cade inaugurarea soselei - sustine ca autostrada e crapata, trebuie reparata si nu poate fi deschisa in urmatorul an.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.

Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).

In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba.

Mai exact, Comsa ar fi vrut sa predea autostrada cu fisuri in taluzul care duce la terasamentul drumului. In plus, constructorul ar fi lasat ravene (santuri adanci sapate de apa - n.red.) pe versantii de langa sosea. Ba constructrul nici macar n-ar fi terminat de montat garduri si n-ar fi realizat toate marcajele rutiere.
Mai mult chiar, CNAIR a sustinut ca spaniolii de la Comsa au lucrat prost si le-au cerut sa ofere garantie pentru autostrada nu vreme de 4 ani (cum prevede contractul), ci pentru 10 ani. Iar cand spaniolii au refuzat, CNAIR a reziliat contractul, desi Comsa scosese deja la capat 99% dintre lucrarile la autostrada.

Comsa a reactionat dur, sustinand ca statul i-a pus in permanenta piedici si chiar ca s-a simtit amenintata de autoritatile de la noi..

Catalin Drula (USR): Autostrada s-a fisurat, dar nu in zona care urma sa se circule

Miercuri, surse din cadrul CNAIR au declarat pentru Ziare.com ca - drept dovada ca spaniolii de la Comsa lucrasera prost - autostrada s-a fisurat si exista riscul ca bucati intregi din drum sa se prabuseasca. Reprezentatii companiei au mai comunicat si ca fisura - lunga de 15 metri si larga de 1 cm - porneste din asfalt si coboara pana in terasament, in zona kilometrului 57.

Ceea ce au omis sa spuna reprezentantii institutiei e ca pe respectiva zona fisurata de sosea masinile n-ar ajunge oricum sa circule, daca Lotul 3 al Autostrazii Lugo ...citeste mai departe despre "Ce nu a spus CNAIR despre autostrada crapata de la Lugoj. Traficul risca sa ramana inchis inca un an" pe Ziare.com
Facebook ShareTweet
 Joi, 12 Septembrie 2019, ora 07:35

 Articol citit de 507 ori

Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor