CNAIR, despre cei 43.000 lei dati pe "imagine pozitiva": in Romania, trebuie sa platesti ca sa se spuna adevarul despre tine

Sambata, 08 Iunie 2019, ora 00:00
1306 citiri
CNAIR, despre cei 43.000 lei dati pe "imagine pozitiva": in Romania, trebuie sa platesti ca sa se spuna adevarul despre tine
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

La finele anului trecut, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a angajat, prin contract, sa-i plateasca Trustului de presa DC News nu mai putin de 43.000 lei in schimbul unei "strategii de comunicare". Intrebarea este: de ce ii trebuie unei institutii de stat - care, dealtfel, are un birou de presa foarte activ - o astfel de strategie scumpa, platita din banii romanului? Iata cum a justificat compania respectiva cheltuiala.

Compania, al carei rol este sa construiasca si sa intretia infrastructura rutiera mare din Romania, i-a atribuit contractul pentru "comunicare" direct - fara vreo licitatie - Trustului DC News, controlat de omul de afaceri Bogdan Chirieac.

La solicitarea Ziare.com, purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu, a declarat ca aceasta cheltuiala a fost necesara din cauza faptului ca tot restul presei din Romania ar fi refuzat constant sa scrie si despre lucrurile bune pe care le face institutia.

"Acest contract a fost incheiat cu DC News (nu cu Bogdan Chireac) pe strategie comunicare si implementare strategie comunicare. Chestii din astea (contracte - n.red.) fac si cei de la DNA, SRI, SIE, Presedentie si alte institutii ale statului...

Noi am ales DC News pentru ca - din punctul nostru de vedere - a fost cel mai neinvaziv si mai putin agresiv trust de presa cu noi. Stiu ca si alte trusturi de presa si-ar fi dorit sa aiba relatii cu noi si pentru asta au declansat campanii negative impotriva noastra. Si nu cred ca asta e o conduita normala...

Insa oamenii astia au fost corecti. De fapt, in acest contract nu e vorba despre reclama, ci despre prezentarea stirilor asa cum sunt, cu mentionarea punctului nostru de vedere. Si mai e vorba despre neinsistarea pe campanii negative, care sunt la moda in toata presa, in acest moment.

Ca valoare contractul e ok. Cat inseamna 43.000 de lei? Sub 10.000 de euro!", a spus Alin Serbanescu.

"Am ales cel mai neutru trust de presa din Romania", sustine Alin Serbanescu

Intrebat de Ziare.com la ce-i foloseste romanului simplu faptul ca institutia a ales sa cheltuiasca aproape 10.000 de euro pe mediatizare la DC News, Serbanescu a raspuns:

"E paradoxul romanesc: platesti ca sa se spuna adevarul despre tine. Trebuie sa ajungi sa faci campanii pozitive ca sa se dea informatiile corecte in piata. Pentru ca in rest - daca ne uitam - e campanie negativa. Se ascund lucrurile bune si se insista numai pe alea rele.

Noi, ca si companie publica, avem si mult ...citeste mai departe despre "CNAIR, despre cei 43.000 lei dati pe "imagine pozitiva": in Romania, trebuie sa platesti ca sa se spuna adevarul despre tine" pe Ziare.com

#CNAIR bani publicitate DC News, #CNAIR infrastructura publicitate bani publici, #Alin Serbanescu Narcis Neaga publicitate bani , #Stiri Macroeconomie