Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Macroeconomie > Stiri Macroeconomie
A   A   A

Romanii s-au ales cu o noua autostrada muzeu! CNAIR sustine ca ar fi un pericol sa circulam acum pe ea. Cuc vine cu amenintari

Romanii s-au ales cu o noua autostrada muzeu! CNAIR sustine ca ar fi un pericol sa circulam acum pe ea. Cuc vine cu amenintari
Foto: Facebook/Asociatia Pro Infrastructura
In ciuda promisiunilor repetate venite din partea politicienilor, in loc de 43 de kilometri de sosea de mare viteza nou-nouta, romanii s-au ales doar cu o noua autostrada muzeu, intre localitatile Soimus si Ilia din judetul Hunedoara.
In mod normal, luni, pe 12 august ar fi trebuit sa se deschida, in sfarsit - cu o intarziere de peste 3 ani - circulatia pe Loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva (parte din A1).

Asta, in conditiile in care atat constructorul Lotului 3 (societatea spaniola Comsa), cat si cel al Lotului 4 (societatea autohtona UMB, fondata de Dorinel Umbrarescu) au anuntat ca si-au terminat lucrarile si au cerut Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sa le receptioneze, in vederea deschiderii circulatiei.

Specialistii CNAIR au mers, luni, in zona. Au receptionat, insa, doar Lotul 4, lung de 22,1 km, dintre Soimus si Ilia. Totodata, CNAIR a transmis prin intermediul unui comunicat de presa remis redactiei Ziare.com ca - desi UMB a terminat treaba, iar soseaua de mare viteza pe care a construit-o e practicabila - aceasta nu va putea fi, totusi, deschisa traficului. Iar motivul e cat se poate de simplu.

Mai exact: bretelele rutiere pe care se iese, la Ilia, de pe autostrada, nu sunt pe Lotul 4, deja finalizat de UMB, ci pe Lotul 3 (adica pe cel invecinat, construit de Comsa, care continua drumul de la Ilia spre Cosevita) . In mod normal, acest lucru n-ar trebui sa conteze, deoarece Comsa a construit deja aceste bretele rutiere, iar ele sunt circulabile.

Problema este ca - dupa cum sustine CNAIR - Comsa nu si-a terminat treaba pe restul Lotului 3. In consecinta, lotul nu poate fi receptionat si deschis traficului. In schimb, s-ar fi putut receptiona si deschide doar bretelele de la Ilia, care sa permita circulatia pe Lotul 4 al autostrazii, finalizat deja de UMB.

Dar, mai transmite CNAIR, Comsa a refuzat aceasta solutie, cerand sa i se receptioneze lotul integral, nu partial.

Iar fara bretelele inaugurate, Lotul 4 al Autostrazii Lugoj-Deva, desi construit integral, va ramane inchis. Una peste alta, avem inca un segment de autostrada muzeu, lung de 22,1 km!

Nu e prima oara cand Romania are autostrazi muzeu. Spre exemplu, o portiune de 9,6 km de sosea de mare viteza dintre Nadaselu si Gilau - finalizata tot de UMB in 2017 - a ramas inchisa in jur de un an, din cauza ca se termina brusc pe un maidan, aproape de malul raului Somesul Mic. Abia dupa ce autoritatile au reusit sa construiasca un p ...citeste mai departe despre "Romanii s-au ales cu o noua autostrada muzeu! CNAIR sustine ca ar fi un pericol sa circulam acum pe ea. Cuc vine cu amenintari" pe Ziare.com
Facebook ShareTweet
 Marti, 13 August 2019, ora 14:17

 Articol citit de 280 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor