Carlos Ghosn sustine ca a fost inchis in urma unui complot menit sa opreasca fuziunea Renault, Nissan si Mitsubishi

Miercuri, 30 Ianuarie 2019, ora 11:16
2978 citiri
Carlos Ghosn sustine ca a fost inchis in urma unui complot menit sa opreasca fuziunea Renault, Nissan si Mitsubishi
Foto: CC0 Creative Commons

Fostul presedinte al constructorului auto japonez Nissan Motor, Carlos Ghosn, a declarat miercuri ca nu are nicio indoiala ca acuzatiile aduse impotriva sa sunt rezultatul "unui complot si al tradarii" din partea directorilor de la Nissan, care se opun planului sau vizand o mai mare integrare intre constructorul auto francez Renault si cei doi parteneri japonezi, informeaza AFP.

In primul sau interviu, acordat miercuri cotidianului financiar japonez Nikkei din inchisoarea din Tokyo, unde se afla incepand din data de 19 noiembrie, Ghosn a recunoscut ca a existat un plan care viza integrarea Renault, Nissan si Mitsubishi Motors, adaugand ca acest plan a fost discutat cu directorul Nissan, Hiroto Saikawa, in luna septembrie a anului trecut. Ghosn sustine ca a dorit sa il includa si pe directorul general de la Mitsubishi Motors, Osamu Masuko, in aceste discutii, insa "Saikawa a dorit ca discutiile sa se desfasoare fata in fata".

Carlos Ghosn a fost arestat in Japonia pe 19 noiembrie 2018, fiind banuit de o serie de nereguli financiare in calitate de presedinte al constructorului auto japonez Nissan, partenerul Renault. Ghosn este acuzat in special ca a primit plati in valoare de 7,82 milioane euro prin intermediul Nissan-Mitsubishi B.V., o societate mixta cu sediul in Olanda.

Lui Ghosn i s-a permis sa vorbeasca timp de 20 de minute cu jurnalistii de la cotidianului financiar japonez Nikkei. In cursul acestui interviu, Ghosn a respins acuzatiile de nereguli financiare care i se aduc precizand ca platile de care a beneficiat au fost facute dintr-un fond de rezerva aflat la dispozitia directorului general, subliniind ca acest fond nu este "o cutie neagra" si ca patru oficiali au aprobat platile facute. Cu privire la societatea mixta Nissan-Mitsubishi B.V., Ghosn a spus ca aceasta a fost infiintata in scopul realizarii de sinergii intre partenerii aliantei si nu in scopul efectuarii de plati, adaugand ca acuzatiile privind efectuarea unor plati incorecte sunt o "distorsionare a realitatii".

Cu privire la acuzatiile privind achizitionarea unor proprietati de lux in Rio de Janeiro si Beirut, care potrivit Nissan au fost platite in mod incorect printr-o subsidiara, Ghosn a spus ca aceste achizitii au fost aprobate de departamentul juridic al Nissan. Ghosn a justificat achizitionarea acestor case pe motiv ca avea nevoie de un loc sigur unde sa poata lucra atat in Brazilia cat si in Liban. "Am facut ceva incorect? Nu sunt avocat si nu stiu cum pot fi interpretate aceste fapte", a spus Ghosn.

Chiar daca Tribunalul din Tokyo a respins, in repetate randuri, cererea de eliberare pe cautiune depusa de Carlos Ghosn, considerand ca acesta ar putea fi tentat sa se sustraga justitiei japoneze, Ghosn a insistat miercuri ca nu exista riscul sa fuga sau sa distruga dovezi. "Nu voi fugi. Ma voi apara. Toate dovezile sunt la Nissan iar Nissan interzice tuturor angajatilor sa vorbeasca cu mine", a declarat Ghosn.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producator mondial de automobile. In prezent, alianta regrupeaza zece marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#Carlos Ghosn Nissan , #stiri Renault