Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Start Up > Sediu
A   A   A

Cum gasesti primul spatiu de birouri (I)

Cum gasesti primul spatiu de birouri (I)
Foto: Ghid Chirii Sectoare Bucuresti/ Galaxy Imob
Prima problema a unui antreprenor in devenire este gasirea unui punct de plecare pentru afacerea sa - un sediu.
Cunoasterea obiectivelor de business si a celor imobiliare sunt pasi esentiali in gasirea sediului potrivit.

Inceputurile antreprenoriatului ascund adesea capcane de buget si cheltuieli care, cu putin ajutor, pot fi limitate.

La ce apeleaza antreprenorii cand vine vorba de spatiul de lucru? Care este profilul unui birou potrivit pentru un start-up?

Iata cateva sfaturi de care orice antreprenor ar trebui sa tina cont cand incepe cautarea unui sediu, pentru a nu cadea in mirajul entuziasmului de inceput de proiect:

Timpul de cautare

In primul rand, antreprenorul trebuie sa-si planifice cu atentie timpul de cautare. Nu este niciodata simplu sa gasesti o locatie corespunzatoare. Aceasta activitate iti ocupa foarte mult timp, iar majoritatea start-up-urilor o neglijeaza.

Indrumarile unui agent imobiliar te pot salva de mult timp pierdut. In acelasi timp te ajuta la alegerea unor locatii potrivite, inlaturand in acest mod timpul irosit cu negocieri fara success.

Pana se va gasi o locatie potrivita de birou, echipa unui start-up are posibilitatea de a se stabili temporar intr-un spatiu comun de lucru, de exemplu un hub sau un incubator, acestea obtinandu-se in maxim o luna.

In cazul in care se doreste inchirierea unui spatiu pentru biroul personal, timpul ideal de cautare a locatiei ar fi o perioada de 4 pana la 6 luni. Perioada de asteptare poate fi mai lunga, deoarece trebuie luati in considerare factorii de negociere, dobandirea documentelor necesare, solutionarea problemelor de logistica, conditiile pietei, disponibilitatea locatiilor.

Un buget ferm

De asemenea, daca doriti sa incepeti o afacere si cautati un sediu, setati-va un buget ferm. Chiar daca un sediu pare a fi un atractiv, daca depaseste bugetul nu este neaparat si potrivit.

Concentrarea pe solutiile care se incadreaza in bugetul alocat va reduce timpul de cautare, optiunile fiind mai putine. Depasirea bugetului ar putea deveni o problema chiar si pe termen scurt.
"Nu este recomandat sa ne axam neaparat pe pretul pe metru patrat; o abordare mai eficienta este sa determinam din start care este bugetul pentru chirie si pentru costurile aferente, incluzand utilitati, costuri de mentenanta, imbunatatiri, asigurare si mobila, sau alte eventuale taxe de birou", recomanda George David, Fondator al agentiei imobiliare Galaxy Imob, care a ajutat de-a lungul carierei sute de companii sa-si gaseasca sediul potrivit.

Totusi, pentru a fi informati si cu privire la pretul pe metru patrat al chiriilor de birouri, iata o harta:

Tine cont de planuri si conditii

In al treilea rand, antreprenorul trebuie sa tina cont de planurile de crestere si conditiile contractuale. Ascultati sfaturile unui agent imobiliar care intelege pe deplin nevoile unui start-up si este familiarizat cu dinamica pietei. Durata contractului de inchiriere si depozitul financiar cerut in avans sunt de asemenea puncte importante in alegerea primului sediu, Proprietarii cer de obicei semnarea unui contract de inchiriere pentru o perioada de 2 pana la 3 ani si un avans de pana la 6 luni.

"Printre cei mai importanti termeni de negociat pentru un start-up sunt cei de intrerupere a contractului si drepturile de crestere a spatiului, mai ales daca se afla intr-o cladire care permite acest lucru. Negocierea acestor termeni este posibila daca start-up-ul este in stare sa iti prezinte compania in cea mai buna lumina din punct de vedere financiar, sau sa se "vanda" proprietarilor. Fiti pregatiti sa aratati referinte financiare si recomandari", adauga Mihaela Damian de la Galaxy Imob.

Orice start-up isi propune sa creasca , deci antreprenorii trebuie sa ia in calcul si acest fapt cand vine vorba de spatiul de lucru.

Cauta o cladire care-ti permite expansiunea

Cresterea intr-un spatiu adiacent, deja existent, este cea mai recomandata optiune, asa ca orientarea catre o cladire care permite acest lucru reprezinta un avantaj. Mutarile sunt intreruperi majore in ritmul unui business. Daca, la cateva luni de la semnarea contractului, spatiul se dovedeste prea mic pentru nevoile de extindere ale companiei, cautarea unei alte locatii trebuie reluata, insemnand resurse financiare pierdute, complicatii legale si adeseori pierderea avansului.

Cel mai important este, insa, sa acceptati ajutorul unui specialist in domeniu.

Excesul de siguranta de sine si incapatanarea nu te vor conduce catre un rezultat favorabil. Inainte de de a demara orice fel de proceduri de inchiriere, chiar de cand va ganditii sa cautati un spatiu, apelati la expertiza si sfaturile unui agent imobiliar care va poate ghida pe parcursul intregului proces.

Este un inceput, e firesc sa aveti nevoie de ajutor. Este un moment in care resursele sunt limitate si gestionarea lor corespunzatoare poate fi decisiva pentru succes.

Explorati pe deplin alternativele si fiti siguri atunci cand luati decizia finala.

Articol de George David, Fondator Galaxy Imob
Facebook ShareTweet
 Vineri, 16 Ianuarie 2015, ora 15:15

 Articol citit de 1769 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor