Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Start Up > Antreprenori
A   A   A

Start-up: Greseli de care sa te feresti la inceput de drum

Start-up: Greseli de care sa te feresti la inceput de drum
Foto: sellleadsucceed.com
Este inceput de an, si cu totii ne facem planurile si ne stabilim obiectivele.
Daca aveti in plan, in 2015, sau in viitorul apropiat, deschiderea unei afaceri, ar fi de folos sa luati in calcul si urmatoarele erori ce pot sa apara in managementul unui start-up.

Lipsa planificarii si a unui minim studiu de fezabilitate: este indicat sa alocati timp schitarii unui plan de afaceri, a catorva scenarii - cel putin unul optimist si unul pesimist si stabilirii obiectivelor si indicatorilor de performanta.

Tratarea superficiala a responsabilitatilor legaleasumate pe parcursul afacerii, atat de catre asociati, cat si de catre administratorii afacerii, precum si lipsa de interes sau neclaritatea in ceea ceea ce priveste responsabilitatile, implicatiile si optiunile actionarilor.

Aroganta: convingerea ferma ca nu are nevoie de ajutor il poate face pe tanarul antreprenor sa intre intr-un cerc vicios: nu intreaba la timp, apoi regreta ca nu a facut-o, nu ii este usor sa recunoasca faptul ca a gresit si evita sa-si repare greseala.

Ofertarea ineficace: de multe ori, antreprenorul aflat la inceput de drum este nerabdator si accepta cu greu dimensiunea afacerii sale si faptul casuccesul nu apare din primele zile. Multi se demoralizeaza dupa 3, 5 sau 7 incercari nereusite.
Slabiciunea fortei de vanzare: de cele mai multe ori, tanarul antreprenor nu are capacitatea financiara, stiinta sau rabdarea sa investeasca in pregatirea si echiparea minimala a unei forte de vanzari care sa il reprezinte. Cu putina atentie, el va putea gasi formula optima pentru alcatuirea si instruirea unei echipe puternice.

Insuficienta preocuparii pentru marketing: investitiile in promovare pot fi foarte mari sau foarte mici, insa rezultatele vor exista intotdeauna. Un marketer bun va sti intotdeauna sa recomande investitii profitabile in marketing.

Slaba cunoastere a pietei, a concurentei, a clientilor si a nevoilor acestora, precum si aplicarea unui management intuitiv, fara obiective si strategii foarte clare pe termen mediu si scurt.

Dependenta de un singur client: acest lucru limiteaza drastic puterea de negociere a antreprenorului si instaleaza o relatie de tip cauza-efect intre situatia finaciara a clientului sau comenzile acestuia si supravietuirea firmei. Va recomand existenta a cel putin doua conturi majore si un maxim de 35% din cifra de afaceri pentru suma facturata de un singur client.

Articol semnat de Iulian Serban, fondatorul Think Business

Think Business este un proiect al STEPS Business Consulting, companie creata pentru a oferi pachete complete de servicii: consultanta, training si organizare evenimente.
Facebook ShareTweet
 Miercuri, 07 Ianuarie 2015, ora 09:20

 Articol citit de 2625 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor