Majoritatea românilor își cumpără electrocasnice noi când cele din casă se strică, arată un studiu

Marti, 16 Mai 2023, ora 19:30
56 citiri
Majoritatea românilor își cumpără electrocasnice noi când cele din casă se strică, arată un studiu
Electrocasnice FOTO / pexels.com

Cei mai mulţi dintre români (70%) achiziţionează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoţii avantajoase, iar 17% deoarece îşi doresc dotarea casei cu tehnologii noi, arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Femeile se diferenţiază ca fiind mai pragmatice, acestea obişnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% bărbaţi), iar bărbaţii ca fiind mai atraşi de urmărirea şi achiziţionarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).

De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiţi, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.

Tot din dorinţa de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-şi interesul de a se înscrie în program, în timp ce un procent de 6% declară că sunt deja înscrişi, arată studiul citat, care şi-a propus să evalueze preferinţele şi comportamentele de achiziţie ale românilor privind categoria electrocasnicelor şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în februarie 2021.

Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcţie de preţ, iar promoţiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanţă în decizia de achiziţie comparativ cu anul 2021. "Principalele criterii în funcţie de care consumatorii achiziţionează electrocasnice au rămas aceleaşi ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenţi în primul rând la preţ (70%), la performanţă(54%) - în special cei cu vârste între 44-55 ani (66%), şi la consumul de energie (54%) - în special persoanele mature peste 55 ani (70%). Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoţiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menţionate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021", potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research.

În ceea ce priveşte importanţa mărcii la achiziţia produselor electrocasnice, comparativ cu rezultatele studiului realizat în 2021 se observă o creştere semnificativă a importanţei acestui criteriu, de la 14% la 22% dintre români care menţionează importanţa mărcii, în mai mare măsură cei cu vârs ...citeste mai departe despre "Majoritatea românilor își cumpără electrocasnice noi când cele din casă se strică, arată un studiu" pe Ziare.com

Sute de locuri de muncă oferite românilor de angajatorii europeni. Țările cu cele mai multe joburi disponibile
Sute de locuri de muncă oferite românilor de angajatorii europeni. Țările cu cele mai multe joburi disponibile
Angajatorii europeni oferă, prin intermediul EURES România, 240 locuri de muncă, cu contract pe perioadă determinată sau nedeterminată, informează vineri, 26 aprilie, Agenţia Municipală...
#electrocasnice, #cumparare, #romani, #stricat , #Stiri Administratie