Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Administratie > Stiri Administratie
A   A   A

ANPC înființează Comandamentul pentru Energie, în urma numeroaselor plângeri ale consumatorilor. Unde se pot depune reclamațiile

ANPC înființează Comandamentul pentru Energie, în urma numeroaselor plângeri ale consumatorilor. Unde se pot depune reclamațiile
Comandamentul pentru Energie va funcţiona până la 31 martie 2022 FOTO Unsplash
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat joi, 13 ianuarie, că înființează Comandamentul pentru Energie, în urma numărului mare de plângeri depuse de consumatori din cauza prețurilor ridicate la facturile de curent și gaze.
Totodată, ANPC a decis înfiinţarea Comandamentului pentru Energie din cauza complexităţii neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu, se precizează în comunicat.

Potrivit sursei, noua structură va reuni comisari ANPC din toată ţara şi va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamaţii din partea cetăţenilor este mai mare, pentru a putea efectua cu celeritate verificările necesare.

Comandamentul pentru Energie are rolul de a gestiona rapid volumul de informaţii sosite în urma controalelor de pe întreg teritoriul ţării şi de a asigura colaborarea cu alte instituţii ale statului abilitate în soluţionarea problemelor evidenţiate de control atunci când acestea exced competenţele ANPC.
Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, şi de directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi va funcţiona până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acţionează Legea 259/2021.

ANPC transmite consumatorilor etapele pe care aceştia trebuie să le parcurgă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă: să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract; să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică şi 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât preţul total, cu toate taxele incluse, să nu depăşească 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale; să existe rubrica de preţ compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.

Atunci când consumatorii constatată că cel puţin una dintre aceste situaţii este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv, se menţionează în comunicatul ANPC.

În continuare, dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie ...citeste mai departe despre "ANPC înființează Comandamentul pentru Energie, în urma numeroaselor plângeri ale consumatorilor. Unde se pot depune reclamațiile" pe Ziare.com
Facebook ShareTweet
 Joi, 13 Ianuarie 2022, ora 16:56

 Articol citit de 282 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor