Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Administratie > Stiri Administratie
A   A   A

Cătălin Drulă, după aprobarea strategiei de dezvoltare a infrastructurii. „Guvernul Ciucă va îngropa calea ferată în următorii ani”

Cătălin Drulă, după aprobarea strategiei de dezvoltare a infrastructurii. „Guvernul Ciucă va îngropa calea ferată în următorii ani”
Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor FOTO Hepta
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă (USR), a criticat joi, 30 decembrie, strategia de dezvoltare a infrastructurii la câteva ore după ce documentul a fost aprobat de guvernul Ciucă. „Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate”, subliniază fostul ministru într-o postare pe pagina sa de Facebook.
„Guvernul Ciucă a adoptat astăzi un plan de acțiune pentru infrastructură feroviară în care scrie negru pe alb cum va îngropa calea ferată în următorii ani.
Conform acestui document oficial, doar 6% (0,37 mld din 6,2 mld) din fondurile necesare în următorii 4 ani pentru reînnoirea căii ferate vor fi alocate! (Tabelul 6 atașat din Planul de acțiune).

Reînnoirea este operațiunea de înlocuire a cadrului piatră spartă - traverse - prinderi - șină + macazuri (aparate de cale) și conform Strategiei feroviare a României pe 2021-2025 este cea mai importantă operațiune pentru revitalizarea căii ferate.

În 2021, am investit un record de 200 de milioane de lei în reînnoiri.

Adică mai mult decât în toată perioada 2017-2020 însumat.

Asta înseamnă aproape 100km de cale ferată pe care viteza a fost adusă la standardul constructiv.
Un astfel de exemplu, este Buzău-Făurei, 40 km pe care cu ~12 mil € în 6 luni a fost ridicată viteza de la 30km/h la 120km/h pe unul din fire.

Ei bine, exact acest sector este prins pentru reînnoire cu o valoare mincinoasă în Planul de acțiune adoptat astăzi: 190 milioane euro. În condițiile în care în 2021, am făcut jumătate din lucrare (un fir din două) cu 12 mil euro!

În mod normal în 2022 lucrarea ar trebui continuată și finalizat și firul II, dar în Planul adoptat astăzi această reînnoire este trecută cu termen "după 2027".

Am prins fonduri în PNRR pentru Reînnoire (spre exemplu, pe București-Pitești), dar proiectele bat pasul pe loc după ce-am plecat de la minister.

Conform Strategiei pentru infrastructură feroviară, în 2021 ținta era de 70km și am depășit-o: 100km după cum spuneam.

Pentru 2022, ținta este de 150km, dar pare cu noua conducere a ministerului, văzând documentele oficiale și lipsa de acțiune, că e deja în pericol.
Pentru 2023, ținta este de 250km, iar pentru 2024, de 375km, iar spre sfârșitul deceniului am ajunge la 700km/an.

E nevoie de această creștere pentru a d ...citeste mai departe despre "Cătălin Drulă, după aprobarea strategiei de dezvoltare a infrastructurii. „Guvernul Ciucă va îngropa calea ferată în următorii ani”" pe Ziare.com
Facebook ShareTweet
 Joi, 30 Decembrie 2021, ora 21:52

 Articol citit de 406 ori

Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor