Business24
Economie  Afaceri  Bani  IT  Life 
Administratie > Stiri Administratie
A   A   A

La ce sa fim atenti cand cumparam produse online. Cum putem primi banii inapoi daca ne razgandim

La ce sa fim atenti cand cumparam produse online. Cum putem primi banii inapoi daca ne razgandim
Plata cu cardul este sigura, spun specialistii/Pixabay
Sunt situatii in care, atunci cand achizitonam produse online, fie ca e vorba de electrocasnice sau haine ori incaltaminte, acestea sa nu corespunda cu realitatea.
Si pentru ca nu le putem vedea in realitate, beneficiem de cateva drepturi in plus, la fel ca si in cazul in care cumparam produse prin intermediul programelor TV sau le comandam prin telefon.

"Ai dreptul sa fii informat inainte de a cumpara un produs. Inainte de a achizitona un produs, comerciantul este obligat sa furnizeze informatii despre compania si datele de contact, caracteristicile produsului, pretul acestuia, taxe si comisioane dar si costurile livrarii. In ceea ce priveste drepturile cumparatorului, acesta poate denunta unilateral contractul, pana la data aproximativa a livrarii", arata Sorin Mierlea, presedintele InfoCons.

Cum poti sa primesti banii inapoi daca te razgandesti

E important de retinut ca perioada de livrare a unui produs nu poate fi mai lunga de 30 de zile.

"In UE, incepand cu 13 iunie 2014, aveti la dispozitie 14 zile pentru a anula achizitiile efectuate on-line sau altundeva decat in magazine si sa iti primesti banii inapoi, fara sa fii nevoit sa explici de ce te-ai razgandit si fara sa fii obligat la penalitati. Singurele costuri care pot cadea in sarcina ta sunt cheltuielile directe de returnare a produsului. In cazul in care comerciantul nu iti transmite in scris pana la data livrarii toate informatiile necesare, aceasta perioada se poate prelungi pana la 90 de zile", arata Mierlea.
Totusi, aceste drepturi nu se aplica in cateva situatii in care achizitia s-a facut online:

-bilete de tren si bilete la concerte, precum si rezervari la hotel pe perioade date
-alimente si bauturi livrate la domiciliu (de exemplu, de un magazin bio)
-produse fabricate la comanda sau personalizate in mod clar (de exemplu, un costum facut la comanda)
-suporturi de date sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ati desigilat dupa primire.

Care sunt riscurile cumparaturilor online?

Specialistul atrage aentia ca un website bine realizat nu reprezinta automat un indiciu ca respectiva companie respecta legea.

"Nu cumpara de pe un site care nu iti ofera in mod clar datele de contact, precum si informatii despre identitatea companiei. Trimiterea de spam (mesaje comerciale nesolicitate) catre adresa ta de email este interzisa in Uniunea Europeana. Poti sa ceri comerciantilor sa te scoata de pe listele lor de email. Asigura-te ca magazinul online are o sectiune de pol ...citeste mai departe despre "La ce sa fim atenti cand cumparam produse online. Cum putem primi banii inapoi daca ne razgandim" pe Ziare.com
Facebook ShareTweet
 Luni, 15 Martie 2021, ora 06:00

 Articol citit de 288 ori

Cele mai citite
Versiuni: mobil  /  Web
Contact  |  Ajutor
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor