Asigur?ri mai scumpe pentru ?oferii agresivi

Luni, 10 Noiembrie 2008, ora 12:17

1758 citiri

?oferii care au avut accidente in ultimii cinci ani ar putea pl?ti mai mult pe RCA fa?? de cei pruden?i.

De la 1 ianuarie 2010 se va introduce sistemul

bonus-malus in tarifarea asigur?rilor RCA, anun?? Comisia de

Supraveghere a Asigur?rilor (CSA). Prin acest sistem, proprietarii de

autovehicule vor putea pl?ti o prim? de asigurare mai mic? dac? in

anul anterior nu au produs accidente sau mai mare dac? au avut.


"Noua baz? de date va cuprinde accidentele realizate din 2003-2004 ?i

pan? la introducerea sistemului bonus-malus. Asta inseamn? c? cine a avut accident acum

doi-trei ani va pl?ti mai mult pe RCA in momentul introducerii

sistemului bonus-malus“, ne-a declarat Tudor Balt?, vicepre?edinte

CSA.

Bonus-malus este un sistem prin care prima poate fi redus?

(bonus), dac? in anul anterior asiguratul nu a avut daune, sau poate

fi m?rit? (malus), dac? asiguratul are daune. In felul acesta se

urm?re?te o incurajare a asigura?ilor pruden?i ?i o descurajare a celor

care, din diverse motive, inregistreaz? daune mari.

Sistemul

con?ine 10 clase de bonus ?i patru de malus. „Exist? o serie de

avantaje in acest sistem pentru ?oferii pruden?i. Astfel, trebuie spus

c? RCA nu va mai costa la fel pentru to?i ?oferii, cum este la ora

actual?. E posibil ca RCA s? coste dublu in 2010 pentru un ?ofer aflat

in cea mai de jos clas? (M4-malus patru) sau doar 50% pentru cel din

clasa cea mai de sus“, mai spune Tudor Balt?.

Cei care nu au

inregistrat accidente vor avansa, an de an, in clasele de bonus (cele

zece) ?i vor pl?ti mai pu?in pentru prima de asigurare. In cazul in

care contractul s-a desfiin?at prin neplata primelor de asigurare

aferente, clasa bonus nu se transmite, in schimb clasa malus se

p?streaz? dac? se incheie un nou contract intr-un an. La incheierea

unui nou contract la un alt asigur?tor, contractantul (viitorul

asigurat) este obligat s? prezinte adeverin?a bonus-malus.

Normele sistemului nu au fost inc? elaborate,

dar, potrivit sistemului bonus-malus in cazul autovehiculelor,

practicat in Europa, clasele de bonus se reduc astfel: un accident

duce la pierderea a dou? clase de bonus; dou? accidente duc la

pierderea a patru clase de bonus; trei accidente - la ?ase clase de

bonus, iar la patru accidente, in acela?i an de referin??, se trece

automat in clasa cea mai mare de risc, adic? M4. In cazul

autovehiculelor cu gabarit dep??it (camioane, autobuze, ma?ini

agricole), la fiecare accident clasa de bonus scade cu o unitate.


Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

Adaugă comentariu