Volvo a reintrat pe profit in 2013. Vanzarile, in crestere usoara fata de anul anterior

Autor: Razvan Craciun

Sambata, 18 Ianuarie 2014, ora 11:00

1269 citiri

Volvo a reintrat pe profit anul trecut, dupa ce si-a redus costurile si si-a stabilit afaceri in China, conform directorului executiv al producatorului suedez de automobile Hakan Samuelsson.

"Obiectivul nostru a fost sa obtinem profit... pot spune ca am trecut 'pe negru', ceea ce este pozitiv", a declarat Samuelsson pentru Reuters.

Totusi, oficialii companiei au precizat ca Samuelsson se referea la profitul operational.

Volvo va anunta rezultatele financiare pentru 2013 in luna martie. In prima jumatate a a anului 2013, compania a avut pierderi operationale de 88,71 miloane de dolari (577 milioane de coroane suedeze).

Volvo a vandut anul trecut peste 427.000 de automobile

Revenirea Volvo se datoreaza, conform lui Samuelsson, restructurarii cu succes a retelie de distribtie din China, proces care a condus la o crestere cu 46% a volumului vanzarilor, la 61.146 de unitati anul trecut, precum si revizurii structurii costurilor la nivel global.

In 2013, Volvo a vandut in total 427.840 de automobile, in crestere cu 1,4% fata de anul anterior.

"Obiectivul pentru acest an este sa crestem. Daca anul trecut a fost un fel de an de consolidare, acesta va fi unul de crestere", a spus Samuelsson.

O componenta cheie a strategiei de crestere a companiei este piata Statelor Unite, a adaugat oficialul Volvo, unde marca suedeze nu se poate spune ca s-a bucurat de foarte mult succes in ultima perioada. Anul trecut, de exemplu, vanzarile din SUA ale Volvo au scazut, conform datelor furnizate de firma de cercetare Autodata, cu 10,1%, la 61.233 de automobile.

Noile modele vor sustine cresterea

Samuelsson a adaugat ca Volvo, companie care a fost preluata de la Ford de catre chinezii de la Zhejiang Geely Holding Group in 2010, spera sa reintre pe un trend ascendent prin noile produse cheie lansate.

Printre aceste modele se numara si XC-90, un crossover cu un design semnificativ schimbat, care va intra pe piata spre sfarsitul anului, urmand sa ajunga in show-roomurile din SUA, precum si pe alte piete, spre inceputul anului 2015.

"Vom investi mai mult in marketing si comunicare. Avem noi produse. Vom fi mai competitivi cu aceste produse. SUA este una dintre principalele noastre tinte in acest an", a adaugat Samuelsson.

El a mai spus ca Volvo ar putea in SUA si automobile produse in uzina din Chengdu, China, in incercarea de a evita fluctuatiile cursului dolar-euro, dar si ca s-ar putea fi folosite si materiale din China pentru acestea.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

#volvo profit, #samuelsson volvo, #volvo china , #Automobile

Adaugă comentariu