Nissan 350Z Roadster, un sportscar politicos

Miercuri, 04 Iunie 2008, ora 17:14

2028 citiri

Poate parea un oximoron, dar Nissan 350Z Roadster se apropie de limita. Adica are un potential fantastic, disimulat cu grija pana pe la 2-3000 de ture, Adevarata natura a masinii se dezlantuie de la 4000 de ture in sus.

www.auto.ro a testat, in premiera nationala online, un model impresionant: Nissan 350Z Roadster. Inca de la introducerea sa pe piata, in 2003, Nissan 350Z se anunta ca un model de top cu un pedigree greu de trecut cu vederea.

In martie 2005, de altfel anul introducerii sale pe piata europeana, versiunea Nissan 350Z Roadster a primit reputatul titlu de Cabriolet of The Year, acordat de juriul "Cabriolet Committee", juriu care premiaza cabrioletele in fiecare an, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

In 2006 Nissan 350Z apare cu modificari de forma si fond. La capitolul motorizare acesta a primit un surplus de 20 CP, ridicand varful de putere la 300 CP.

Acum noul Nissan 350Z Roadster capteaza atentia la fel ca predecesorii sai. Nu se poate sa nu remarci formele musculoase, atletice, dar totusi fluide, incarcate de aerodinamicitate.

Dincolo de bagajul sport provenit din caietul de sarcini: directie intarita (volanul necesita un spor de forta in manevrare), suspensii tari (dar setate spre un confort discordant cu nota generala a masinii), scaune cu suport bun, cutie cu trepte etajate scurt, sasiu rigid, motor de turatie ridicata, pedalier din aluminiu, franele Brembo, exista zgomotul…

Acel zgomot care incepe ca o fierbere apoi creste in intensitate si incepe sa te prinda in mreje daca esti neexperimentat. Dincolo de gluma, sunetul motorului contribuie dramatic la aura supersportiva a lui 350Z Roadster.

Proeminentul V6 de 3.5 litri cilindree, aspirat, capabil de 313 CP/6800 rpm si un cuplu maxim de 358 Nm/4800 rpm, imbina cu succes maxim performantele de functionare atat in mediul urban, cat si pe autostrada , gratie distributiei variabile si celor doua conducte de evacuare, de egala lungime.

350Z Roadster inspira incredere la rularea pe suprafete plane sub vant normal, lucru care se observa din materialul filmat. Cei 313 CP imping masina 0-100 km/h in 6.1 secunde, iar viteza maxima a fost limitata electronic la 250 km/h.

350Z Roadster se lupta cu Audi TT Roadster si BMW Z4 Roadster. Insa limita este Porsche Cayman, care, fie vorba intre noi, un 350 Z Roadster cu echiparea de top este sub pretul de baza a lui Cayman.

Dar nu incercam aici o antiteza Porsche - Nissan. Nu ca nu s-ar putea (atentie la GT-R versus Porsche Turbo), dar fara compromisuri 350 Z Roadster este un automobil sport veritabil, select si politicos. Modelul condus de noi are un pret de 42.297 euro (fara TVA) sau 50.333 euro (cu TVA), pentru echiparea Pack Plus.


Autori: Florin Oprea, Sorin Miclau

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Vizita neașteptată a lui Elon Musk în China. Ce urmărește să obțină miliardarul american din întâlnirile cu oficialii comuniști VIDEO
Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând

Sursa: Business24

Adaugă comentariu