Test Drive - Rolls Royce Phantom
Joi, 06 Noiembrie 2008, ora 15:51
Gratie unui concurs ciudat de imprejurari www.auto.ro a reusit sa testeze (daca putem folosi acest termen) un automobil de exceptie: Rolls Royce Phantom Bespoke Collection.
Ineditul acestui automobil de colectie rezida in faptul ca este unul dintre cele 100 de modele apartinand colectiei Rolls Royce Bespoke si atentie este si de vanzare. Pretul orientativ - 400.000 de euro.
In loc de inceput:
Romania 2008. Toamna.
Vand: Rolls Royce Phantom Bespoke Collection
Pret: 400.000 euro
Caroserie - berlina
An fabricatie – 2008
Carburant - benzina
Putere – 460 CP
Capacitate cilindrica – 6749 cm3
Kilometri parcursi - 4000 km
Consum – 17.2 l/100 km
Culoare-neagra
Dotari: full de exceptie
Alte detalii: revizii la zi
Stare generala: absolut impecabila
Se afla la: proprietar
Ca piata auto din Romania este una atipica nu mai mira pe nimeni. Vezi
copii de 20 de ani la bordul unui S-Klasse sau Quattroporte sau june
dragute la bordul unui Turbo eventual RUF sau la volanul unui SL AMG.
OK, nu ne mai mira. Insa
cand vezi la anunturi de vanzari second hand, din Romania, un Ferrari
F430 sau Rolls Royce Phantom, iar unii spun ca exista si un Lambo
Reventon la mana a doua, spui ca din acel moment esti pregatit pentru
orice.
Automobilul a fost adus din Statele Unite si se afla intr-o stare exceptionala.
Are un rulaj de doar 4000 de kilometri si ceea ce-l individualizeaza de
celelalte modele Rolls Royce Phantom este faptul ca este unul dintre
cele 100 de modele unice care apartin lui Bespoke Collection, o
colectie exclusivista Rolls Royce. Doua dintre amanuntele apartinand acestei colectii sunt ornamentele
din sidef de perle naturale de pe fetele interioare ale usilor si
logo-ul colectiei Bespoke stantat pe pragurile interioare frontale.
In 2008 Rolls Royce a oferit spre vanzare o gama formata din trei
modele. Phantom a fost primul din noua generatie Rolls Royce construita
sub indrumarea lui BMW. Prezentat la Salonul Auto de la Detroit in
ianuarie 2003, Rolls-Royce Phantom s-a stabilit sigur si neabatut ca
lider in segmentul berlinelor de ultra-lux. In 2006 Phantom EWB (
extended wheelbase) sau cu ampatament marit a fost adaugat gamei
existente atunci. Cu 25 cm mai lung atat in ampatament cat si in
lungime, Rolls Royce EWB adauga un plus de spatiu deja celui
confortabil din spatele cabinei. Gandite initial pentru Asia si
Orientul Mijlociu, unde, firesc, automobilele de acest tip sunt conduse
de un sofer angajat, EWB au repurtat un succes deplin si in Statele
Unite unde majoritatea masinilor sunt conduse de proprietar. Anul
acesta Rolls-Royce a adaugat un model mai putin formal dar mai
emotional – Phantom Drophead Coupe.
Revenind la modelul testat de noi, Rolls Royce Phantom
foloseste acelasi cadru din aluminiu rezultat al tehnologiei space
frame. Rolls Royce Phantom este o incantare a tuturor simturilor.
Designul sau este o desfatare a privirii. Nasul va fi imediat surprins
de mirosul pielii fine folosite cu larghete nababica, atunci cand
patrunzi in interior. Urechile pot asculta linistea gratie absentei
totale a oricarui sunet mecanic.
Sub imensa capota care inspira respect Rolls Royce Phantom este un propulsor cu un bagaj tehnic de referinta. Un
V12 de 6.75 litri care produce 460 CP si un cuplu maxim de 720 Nm
performante suficiente pentru a deplasa cele doua tone si jumate ale
automobilului cu un sprint teribil 0-100 km/h in doar 5.7 secunde,
viteza maxima anuntata fiind de 240 km/h (limitata electronic). Motorul
lucreaza impecabil cu o cutie automata ZF cu sase trepte. Consumurile
pentru versiunea americana sunt: urban- 18.1 l/100 km, extraurban –
11.4 l/100 km si mixt – 15.1 l/100 km. Emisiile masurate de americani
sunt de 377 g/km.
In partea inferioara a celebrei grile a radiatorului (lucrata manual) se afla doua
camera video care ajuta soferul sa se orienteze in trafic la iesirea
din curte, cand el poate vedea lateral la mult timp dupa ce masina a
iesit cu partea frontala.
Soferul sta la nivelul omologului sau dintr-un Land Rover Discovery,
avand o buna vizibilitate, in schimb vizibilitatea in spate este
deficitara, gandita astfel pentru a crea un grad inalt de discretie
pasagerilor din spate. Automobilul
dispune de o versiune simplificata a sistemului BMW iDrive care
controleaza toate functiile de incalzire, multimedia si alte date
esentiale. Materialele exclusiviste sunt blazonul Roll Royce.
In spate Rolls Royce Phantom are suicide doors, usi care se deschid in opozitie cu cele din fata. Spatiul in spate este
generos si confortabil, chiar daca scaunele nu sunt ajustabile.
Cu o lungime de 5.8 metri, va puteti gandi ca automobilul are o
problema la manevrare. Dar chiar daca setarea suspensiei pneumatice s-a
facut cu tinta confortul suprem, Phantom vireaza usor, iar directia
este pe cat de usoara pe atat de precisa.
Desigur cum va si asteptati Rolls Royce Phantom vine cu o bogata lista
de echipamente standard. Fiecare model reprezinta cel mai bun lucru pe
care-l poti cumpara.
Interesant este ca in lumea Rolls Royce echipamentele
reprezinta de multe ori unicate pe care unii clienti pot opta pentru
ele altii nu. Optiunile in cazul unui Rolls Royce nu se refera la
upgrade-urile unor sisteme existente la alti constructori. Clasicele
optiuni pentru un Rolls Royce includ camera video fata, spate, DVD
player pentru scaunele din spate, lumini ambientale spate sau un
humidor pentru trabucuri.
In cazul Bespoke Collection, echipamentele sunt “vorbite”
(Bespoke) special pentru proprietarul respectiv. Cine a auzit de
Saville Row, stie de ce. Desi nu este o practica curenta in lumea auto,
Rolls Royce este campion in personalizarea automobilelor cu o istorie
de peste un secol.
Doriti ca vopseaua sa se asorteze la vestimentatia
sotiei dumneavoastra sau colierul cu perle sa fie incastrat in fetele
usilor. Nicio problema. Rolls Royce poate face peste 45.000 de culori
si nenumarate combinatii pentru interior.
De fapt un Rolls Royce poate vinde tot ceea doriti, iar exemplarul condus de noi nu face exceptie. Referindu-ne
la pretul de 400.000 de euro pentru un Rolls Royce Phantom rulat el
provine din politica producatorului care nu include o schema de
buy-back cum are Maybach, tocmai pentru a proteja valorile la revanzare.
Sursa: Business24