Invazie de promotii in magazine

Luni, 21 Aprilie 2008, ora 00:42

3034 citiri

Daca nu stiti cu precizie ce vreti sa cumparati, drumul pana la supermarket ar putea deveni o aventura ce va rapeste mult timp. Dupa mai bine de trei luni, promotiile au invadat magazinele, iar companiile mizeaza pe inovatie si pe prima de Paste pentru a-si vinde cat mai bine produsele.

Plasma cu sistem home cinema cadou, cozonac

italian la pachet cu vin frantuzesc, bere cu rucsac cadou, crema cu sampon la

pret soc, gratar cu carbuni inclus i in pret, toate asalteaza privirea cumparatorului

la intrarea in magazin. La iesirea din magazin sunt aliniate autoturismele cu

pret special, vacant ele in Antalya la pret de Costinesti si nelipsitele

tombole de Sarbatori.

 

„Numarul de promotii va exploda, practic, in

aceasta sapta mana, inaintea Pastelui“, ne-a spus un reprezentant al

magazinului Carrefour din Baneasa. Cele mai aglomerate zile la cumparaturi vor

fi miercuri, joi si vineri. Sambata, magazinele vor avea program scurt si vor

fi deschise pana la ora 17.00.

 

Magazinele Carrefour vor fi cu atat mai

aglomerate cu cat, de la mijlocul acestei saptamani, se vor pune in vanzare

bilete si lozuri Loto, in punctele „fierbinti“ - la casa, la tabac, in raionul

de produse IT si la agentiile Carrefour Voiaj.

 

„Gratis“ este interzis

 

Fata de anii trecuti, produca torilor le

este interzis sa mai foloseasca cuvantul „gratis“ in promotii, potrivit unei

directive europene privind practicile comerciale incorecte. Astfel, promotiile

„3+1 gratis“ au fost inlocuite cu „3 la pret de 2“, desi retailerii au

contestat vehement decizia. Orice abatere de la aceasta regula ar urma sa fie

sanctionata cu amenda de pana la 60.000 de lei si chiar cu inchiderea

magazinului, potrivit reprezentantilor Autoritatii Nationale pentru Protectia

Consumatorilor (ANPC).

 

Potrivit vicepresedintelui ANPC, Gheorghe

Ciubotaru, retailerii nu sunt de acord cu aplicarea articolului 20 din anexa

directivei, care defineste ca practica neloiala „a descrie un produs ca

gratuit, bonus, fara taxe sau in termeni similari in cazul in care consumatorul

trebuie sa plateasca o suma in plus fata de costurile pe care le implica reactia

sa pozitiva la practica comerciala si ridicarea sau livrarea articolului“.

„Nimic nu este gratis in Romania“, e raspunsul ANPC.

 

Potrivit presedintelui Cris-Tim, Radu Timis,

aceasta promotie avea avantajul ca includea si produse din alte sortimente (de

exemplu, Salamul Sasesc cu Piper era inclus intr-o astfel de promotie 3+1

gratis la lansare, in pachet cu Salamul Sasesc clasic), iar consumatorii le

puteau incerca inainte de a le cumpara.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

Adaugă comentariu