Bugetul de marketing, o sabie cu doua taisuri pentru companiile mici

Autor: Roxana Garaiman

Miercuri, 26 Noiembrie 2014, ora 08:40

2010 citiri

Foto: USA Today

Bugetul de marketing este o nebuloasa in agenda anuala a multor afaceri mici. Fie exista doar pe hartie, fie este taiat din capul locului, atunci cand se fac reduceri de cheltuieli, intrucat este o activitate care nu aduce venituri.

In cele mai multe cazuri, problema nu este gasirea resurselor pentru aceasta activitate, ci faptul ca, adesea, antreprenorii nu au o definitie clara a ce inseamna un buget de marketing si caror scopuri deserveste, scrie BusinessWeek.ro.

Bugetul de marketing, trebuie sau nu trebuie?

Inainte ca o firma sa se gandeasca cat sa aloce bugetului pentru marketing sau daca are nevoie de o astfel de strategie, ar trebui sa se lamureasca cu privire la ce inseamna aceasta activitate si care este scopul ei. Putini antreprenori stiu cum sa foloseasca un buget pentru marketing, din cauza varietatii de domenii business, a unicitatii companiilor si a dinamicilor competitive care se schimba constant.

Nu toate companiile inteleg acelasi lucru prin buget de marketing: Se limiteaza doar la publicitate? Ar trebui sa includa si promovarea vanzarilor sau PR-ul? Ar trebui sa acopere si social media, aplicatiile, site-urile, salariile?

Nu exista un raspuns general cu privire la aria de activitati pe care ar trebui sa o sustina un buget de marketing in cadrul unei companii. Estimarea bugetului depinde de mai multi factori si este evaluata in functie de: veniturile companiei, competitie, conditii economice, rata rentabilitatii investitiei, rezultatele din trecut etc.

Cum sa-ti stabilesti bugetul de marketing

Stabilirea publicului tinta

Indiferent cum vezi tu definitia marketingului sau rolul lui in compania ta, este important ca, inainte de trece la stabilirea bugetului, sa stabilesti publicul tinta pentru afacerea ta.

Poti incepe prin stabilirea caracteristicilor demografice: varsta, sex, venituri, si poti continua cu unele trasaturi mai subtile, legate de stilul de viata: comportamentul de shopping, atitudinea fata de un brand, nevoi personale etc.

Cu cat iti cunosti mai bine publicul caruia produsele sau serviciile tale sunt adresate, cu atat iti vei eficientiza eforturile si strategiile pentru a transmite mesajul catre ei.

Eficientizarea mesajului sau comunicarii

Dupa identificarea publicului tinta, este important sa analizezi daca mesajul pe care il transmiti in comunicarea cu clientii este suficient de convingator sau puternic.

Trebuie sa te asiguri ca prin mesajul pe care il transmiti te diferentiezi de alte branduri, ca inspiri incredere si ca generezi afectiune. Tot ceea ce transmiti prin campaniile de comunicare au un impact asupra rezultatelor pe care le primesti, care se traduc in cifre de vanzari, profit etc.

Cheltuieli inteligente

Nu exista o stiinta sau formula matematica clara pentru stabilirea bugetului ideal de marketing. Pe masura ce evaluezi eficacitatea cheltuielilor tale, poti lua doua hotarari: fie le cresti si generezi rezultate mai bune, fie le reduci, si incerci sa te incadrezi in marjele prestabilite.

Insa cel mai important este ca, inainte de a te gandi cat anume sa estimezi in bugetul de marketing, sa gasesti mai degraba la strategiile prin care sa cheltuiesti respectivii bani eficient.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

#buget marketing firme mici, #marketing firme mici, #cum faci buget marketing , #Stiri Companii

Adaugă comentariu