CofaPay, un nou instrument de monitorizare a comportamentului de plata al clientilor

Marti, 27 Mai 2014, ora 15:37

2289 citiri

Riscul de neplata si cel de insolventa pot aparea oricand. Astfel, pentru a veni in intampinarea nevoilor mediului de afaceri, Coface lanseaza CofaPay, un instrument analitic, care ajuta companiile sa monitorizeze comportamentul de plata al clientilor.

Intr-un climat de afaceri extrem de competitiv si din ce in ce mai imprevizibil, capacitatea companiilor de a se proteja impotriva creantelor neincasate are o importanta deosebita.

Potrivit Studiului Insolventelor T1 2014, datele raportate de BNR privind numarul refuzurilor la plata dar si valoarea acestora sunt in scadere cu aproximativ 30% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Dar, aceasta reducere nu poate fi interpretata drept o confirmare a imbunatatirii disciplinei la plata, aceasta situatie putand fi cauzata si de o reticenta a companiilor de a mai folosi aceste instrumente (bilete la ordin sau CEC-uri), in conditiile in care increderea intre partenerii de afaceri a scazut in anul 2013.

Desi cifrele sunt aparent pozitive, mediul economic prezinta in continuare provocari pentru companiile private din perspectiva riscului de credit, iar protejarea afacerii si a intereselor acesteia reprezinta aspectele cheie pentru o dezvoltare sustenabila.

Avantajele pe care aceasta le ofera se refera la posibilitatea de a identifica un risc potential si de a minimiza riscul comercial prin monitorizarea portofoliilor, folosind nu doar istoricul de colectare a debitelor, ci si informatii despre insolventa, faliment sau istoricul creantelor.

Cum functioneaza?

Odata conectat, prin intermediul computerului sau al dispozitivului mobil, utilizatorul CofaPay trebuie sa isi incarce pe platforma date despre facturile emise si situatia incasarii lor.

Astfel, pe baza datelor lunare furnizate de utilizatori si a informatiilor proprii detinute de Coface se pot genera analize cu privire la comportamentul de plata al clientilor structurat pe 4 nivele: portofoliul propriu de clienti al unui utilizator, sectorul de activitate al utilizatorului, clubul de utilizatori definit prin criterii personalizate sau pentru toate sectoarele de activitate existente in aplicatie. Utilizatorii VIP sunt singurii care au acces la analize din toate tarile Europei Centrale si de Est.

Pentru fiecare dintre aceste nivele pot fi vizualizate si descarcate 8 tipuri de analize: Indicele de Moralitate al Platilor (PMI), performanta de plata, conditiile de creditare, platile restante, distributia riscului comercial, analiza anticipativa a potentialelor pierderi rezultate din neincasarea creantelor, distributia creantelor in functie de vechimea pe piata sau localizarea geografica a clientilor. Platforma CofaPay ofera, de asemenea, analize individuale despre comportamentul de plata al companiilor incarcate in aplicatie, fiind disponibile 15 criterii de cautare si selectie a acestora.

Schimbarile pozitive si negative ale clientilor monitorizati (de exemplu, nivelul de risc comercial evaluat de Coface, cazurile de colectare debite sau insolventa) pot fi urmarite in timp real, prin setarea unor alerte.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
ChatGPT a fost dat în judecată, de o asociaţie de protecţie a vieţii private:"Nici chiar editorul său, OpenAI, nu îl poate opri"
Vizita neașteptată a lui Elon Musk în China. Ce urmărește să obțină miliardarul american din întâlnirile cu oficialii comuniști VIDEO

Sursa: Business24

#comportament plata clienti, #risc neplata, #insolventa companii Romania , #Companii Romania

Adaugă comentariu