Consultant financiar: Ce face un antreprenor cand se accentueaza o etapa de criza?

Marti, 17 Martie 2020, ora 10:15

5093 citiri

Foto: Pixabay.com / CC0 Creative Commons

Ca antreprenor, in contextul actual, te intrebi care este planul de actiune intr-o situatie de criza in care detii putine resurse.

Iti propun un Plan de avarie, urmat, in cazul fericit, de un Plan de continuare a afacerii.

Iti recomand sa stabilesti rapid si agil daca si cum continui. Si iti explic cum sa faci din punctul de vedere al managementului crizei, ce presupune un plan de avarie.

Etapa 1: Clarificare - Te invit sa raspunzi la urmatoarele intrebari si sa iei o decizie ferma pentru perioada urmatoare, pentru a iesi cat mai bine din acest context:

ce capital puneti la bataie pentru aceasta "perioada de avarie"

care este pierderea cea mai mare pe care mi-o pot asuma?

care sunt variantele B? C?- parteneriate, vanzare, remodelarea afacerii, oportunitati noi.

Etapa 2: Care sunt partenerii vostri in aceasta perioada de avarie? Ne referim la cei mai apropiati parteneri cu care businessul tau a functionat pana acum si cu care trebuie sa identifici cele mai bune optiuni pentru a depasi cat mai bine perioada de avarie.

Etapa 3: Tabloul Riscurilor: Scor = Probabilitate * Impact.

In aceasta perioada probabilitatea ca anumite riscuri sa se materializeze este mai mare, iar impactul (valoarea pierderilor) sa fie mai mare decat intr-un context economic obisnuit.

Cateva exemple:

Etapa 4: Cel mai pesimist scenariu

Recalculare Buget & Cash-Flow: Simulatorul de Business - instrumentul prin care urmaresti agil bugetul.

Cateva observatii:

Punct de atentie: clientul; dupa aceasta perioada de avarie este f posibil sa fii obligat sa adaptezi modelul de business.

Punct pozitiv: reasezarea bugetelor salariale, oportunitate de fidelizare a angajatilor dar si de testare a fidelitatii si angajamentului acestora - orientarea spre productivitate si transparenta!

Managementul crizei - Planul de Continuare a Afacerii presupune cateva elemente la care merita sa reflectam:

Resurse limitate deschid oportunitati de optimizare

NOUL MODEL DE BUSINESS - propunere de valoare, modalitate de a face lucrurile, procese si roluri

Atentie la dinamica de reluare, crestere

Capcana si Oportunitate: atentia in exterior, abordarea bazata pe cifre - trebuie balansate cu actiunea.

Ce invat? -> fond de urgenta de constituit in capitalurile proprii ale firmei.

Articol semnat de Ioana Arsenie, consultant financiar

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro

Sursa: Business24

#consultant financiar plan criza , #Companii Romania

Adaugă comentariu