Google da sfaturi de recrutare: Cum sa ai un personal de calitate

Autor: Gabriela Vatu

Sambata, 31 Martie 2012, ora 14:00

2440 citiri

Google e ca un magnet pentru inginerii de top si pentru talentele native in creare de coduri si alte domenii esentiale in IT. Micile afaceri, insa, nu au acelasi noroc.

In timp ce ei au un departament intreg care se ocupa de angajari si de filtrarea aplicatiilor, managerii de start-up-uri fac singuri aceasta munca.

Nu pare a fi o lupta corecta, dar unul dintre cei care se oucpa de recrutare pentru Google incearca sa atenueze diferentele, oferind cateva sfaturi despre cum sa alegi cei mai buni oameni pentru business-ul tau, scrie Business Insider.

Recunoaste abilitatile amatorilor

Chiar daca o persoana nu este specialziata intr-un domeniu, sau daca pana acum re experienta doar la nivel de amator, asta nu inseamna ca ei trebuie sa fie scosi din cursa. Specialistii in recrutare cu experienta uneori cauta un singur tip de candidati, asa ca trebuie urmarite si CV-uri imperfecte.

Aplicantii care nu par a fi ideali la inceput, pot fi alegerea perfecta, mai ales ca modul in care oamenii se reprezinta intr-un CV nu este intotdeauna cel corect.

"Cateodata, singurul mod in care iti poti da seama cat de potrivit e candidatul este daca preiei initiativa si ii inviti la o conversatie", sfatuieste Michael B. Junge, expert in recrutare Google.

Cunoaste domeniul

E usor sa scrii un CV impresionant, dar esti convins ca el va putea sa faca tot ce spune acolo? "Un ochi experimentat poate detecta semnele unor incongruente. Profesionistii pot detecta, dupa citirea unui CV, cum se vor comporta aplicantii.

"Mentorul meu ma tot batea la cap cu diferenta dintre limbajul 'pasiv' si cel 'activ'. El spunea ca e o diferenta majora intre productivitatea persoanelor care isi descriu munca vorbind despre reusitele profesionale si cei care vorbesc despre responsabilitati.

Chiar si acum, am tendinta sa contactez persoana care a gandit, a creat, a livrat, a initiat, a castigat decat persoana care "a fost insarcinata sau a fost responsabila de". Ca angajator, are sens sa te axezi pe oameni care vor sa performeze, nu asupra celor care se simt presati sa faca acest lucru", spune Junge.

Nu te increde in retelele de socializare

"In afara de LinkedIn, nu am aderat la ideea ca retelele de socializare sunt un mod serios de recrutare si angajare", spune Junge, vorbind despre un studiu care arata ca doar 3,5% din angajari sunt datorate retelelor.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News

Sursa: Business24

Adaugă comentariu