Google si Facebook si-au triplat bugetele de lobby. Vezi de ce

Autor: Cristina Cauea

Miercuri, 25 Aprilie 2012, ora 19:19

1421 citiri

Google si Facebook au cheltuit in 2012 sume record pe actiuni de lobby. Ce i-a determinat pe gigantii din IT sa tripleze bugetele pentru activitatile de lobby si care sunt legile pe care Google sau Facebook incearca sa le "influenteze"?

In primul trimestru al anului, Google a cheltuit peste cinci milioane de dolari in activitati de lobby, pe cand Facebook a dat peste 650.000 de dolari, adica mai mult de jumatate din intregul buget pe 2011, scrie Forbes.

Motivul pentru care giganti IT au hotarat sa cheltuiasca mai multi bani pentru activitati de lobby este acela ca autoritatile acorda mai multa atentie legislatiei din domeniul IT.

Iata care sunt cateva dintre masurile legislative puse in discutie la Washington:

1. In aceasta saptamana are loc Cyberweek la Washington, in care sunt puse in discutie CISPA, Cyber Intelligence Sharing. Acesta masura ar putea incuraja companiile sa ofere informatii guvernului privind atacurile cibernetice si bresele in sisteme. De cealalta parte, companiile pot primi stimulente si pot solicita Guvernului informatii suplimentare pe acesta tema.

Masura, sprijinita de Facebook si contestata de Google, are niste parametri legislativi care nu sunt foarte clari. Organizatiile non-guvernamentale acuza de lipsa de transparenta.

Ei reclama reglementari prin care sa se precizeze ce poate fi facut public, cine are acces la informatii, si cum mai pot fi folosite informatiile de catre sursa initiala.

2. CISPA este departe de a fi singura masura legislativa pentru care gigantii in IT au facut lobby. PRECISE Act este o masura legislativa prin care marile companii ar putea crea o "infrastructura" pentru a se proteja de hackeri, urmand instructiunile autoritatilor. Pe langa aceasta, mai este si Secure It Act, si lista poate continua.

3. Initiative legislative privind confidentialitatea, precum Do Not Track urmaresc siguranta copiilor care utilizeaza internetul.

Legea ar putea interzice companiilor sa trimita mesaje promotionale copiilor fara acordul parintilor.

4. SOPA/PIPA, actele antipiraterie care au atras nenumarate proteste online din cauza limitarilor la libera exprimare pe care le-ar fi prevazut. S-a renuntat la ambele masuri legislative dupa lobby-ul facut de Google sau Facebook.

5. Netflix si Facebook au facut mari presiuni pentru a determina membrii Congresului sa revizuiasca legea care ii impiedica pe utilizatorii retelelor de socializare sa posteze clipuri.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro

Sursa: Business24

#Facebook Google lobby, #bugete lobby Google, #buget lobby Facebook, #acte legislative Facebook , #Investitii

Adaugă comentariu