"Rabla" pentru firme salveaza industria auto

Miercuri, 25 Martie 2009, ora 12:48

1650 citiri

A doua etapa a Programul "Rabla" ar putea veni cu o noutate, si anume aplicarea procedurilor de casare a masinilor vechi si pentru persoanele juridice.

Desi programul de innoire a parcului auto a fost un proiect national, care avea ca principal scop rezolvarea problemelor de mediu prin scoaterea din circulatie a autovehiculelor vechi, poluatoare, "Rabla" a devenit un instrumet de supravietuire pentru producatorii auto, exemplul cel mai cunoscut fiind cel al producatorului autohton.

Relansarea productiei de la Mioveni, dupa mai multe perioade de intrerupere a activitatilor, a fost posibila datorita cererii pe piata europeana, tocmai datorita primelor de casare apreciabile oferite, de exemplu, in Germania.

Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat ca, desi prima de casare din cadrul programului national nu va creste, in functie de rezultatele din prima etapa, in care se estimeaza scoaterea din uz a 20.000 autoturisme, care se va incheia in iunie, va cauta si alte metode, precum extinderea programului de innoire a parcului auto vechi la persoane juridice.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) solicita, la inceputul lunii, extinderea programului "Rabla" la persoanele juridice si segmentul autovehiculelor comerciale si acceptarea finantarii in sistem leasing, ca masura de sprijinire a sectorului auto din Romania in conditiile actuale de criza.

"Solicitam, in numele APIA, extinderea programului de innoire a parcului auto si pentru persoanele juridice si acceptarea finantarii in sistem leasing. Este evident ca o innoire a parcului auto nu se poate face decat prin programe adaptate", a afirmat, vicepresedintele Asociatiei, Brent Valmar.

Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia si presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), considera ca decizia de extindere a Programului "Rabla" si pentru persoanele juridice este binevenita. "Pentru Ministerul Mediului e mai putin important cine e proprietarul masinii. Important este sa se scoata din uz cat mai multe masini uzate, poluatoare", a declarat Stroe, citat de Romania Libera.

 Referindu-se la masurile care ar putea stimula vanzarile si productia autohtona auto, presedintele ACAROM a mentionat ca "relaxarea procedurilor de acordare a creditelor pentru clienti poate fi binevenita pentru cresterea vanzarilor, iar acordarea unor credite cu dobanzi convenabile pentru furnizorii de componente care au mare nevoie de bani acum ar  stimula productia auto".

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Când va depăși China economia SUA: Concluzia-șoc dată de un expert de la Oxford, care schimbă totul

Sursa: Business24

#nemirschi, #rabla, #stroe, #valmar , #stiri Dacia

Adaugă comentariu