Cine mai salveaz? industria auto?

Luni, 24 Noiembrie 2008, ora 10:27

1224 citiri

Ajutoarele de stat par s? fie solu?ia de moment, ins?, pe termen lung, niciun constructor de autovehicule nu risc? vreun pronostic. General Motors, Ford ?i Chrysler au ?anse mici s? ob?in? credite guvernamentale, in timp ce UE preg?te?te un program de redresare in valoare de dou? miliarde de euro.

Primii care au apelat la a?a ceva au fost cei trei constructori auto

americani, General Motors, Ford ?i Chrysler . In Europa, industria se

afl? in declin, ins? mai are pan? la colaps.


Ajutor de dou? miliarde de euro


Primul constructor auto european care a cerut ajutor de la stat a fost

Opel , divizia european? a americanilor de la General Motors.

Pre?edintele Opel, Hans Demant, a declarat c? fondurile ?i garan?iile

cerute statului de companie vor fi investite in dezvoltarea produc?iei

din Germania.


Planul de stimulare economic? preg?tit de Comisia European? (CE)

prevede o contribu?ie de dou? miliarde de euro din partea B?ncii

Europene pentru Investi?ii (BEI) pentru sus?inerea industriei auto

europene.


Astfel, CE propune un parteneriat public-privat cu scopul de a ajuta

produc?torii auto s? dezvolte tehnologii ecologice ?i de a incuraja

m?suri precum reducerea taxelor pentru vehicule ecologice.


Tax? mai mare pentru autovehiculele vechi


Asocia?ia Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile (APIA)

consider? c? ini?iativa de suspendare a taxei trebuie sus?inut? ?i prin

cre?terea semnificativ? a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi.



Vanz?rile de ma?ini sunt in declin


Cel mai bine vandut? marc? de import, Skoda, a inregistrat o sc?dere de

29,3%, la 1.385 de unit??i comercializate in octombrie. Vanz?rile au

totalizat 21.400 de unit??i in intervalul ianuarie-octombrie.


Volkswagen, ocupantul locului al treilea in topul celor mai bine

vandute m?rci de pe pia?a local? dup? zece luni (cu un total de 17.946

de automobile) - a inregistrat o sc?dere de 16,7% in octombrie.


Renault, care ocup? locul patru la zece luni (cu 17.512 livr?ri), a

sc?zut cu 42,6%.

Dintre m?rcile care realizeaz? volume importate in

Romania, sc?deri semnificative in octombrie, fa?? de aceea?i perioad? a

anului trecut, au mai consemnat Chevrolet (-54%), Toyota (-53%), Opel

(-46,1%), Peugeot (-45%), Mitsubishi (-38,1%) ?i Fiat (-30%).

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

Adaugă comentariu