Top 10: Cele mai bine vandute masini din Europa in 2007 - prima parte
Joi, 27 Martie 2008, ora 14:03
Anul trecut, piata auto din Europa a inregistrat o crestere de doar 1%. Departe de a fi descurajati de cifre, specialistii de la JATO Dynamics, una din cele mai mari companii de cercetare de piata in domeniul auto in Europa, sustin ca este totusi o evolutie semnificativa. Bloombiz va prezinta un top al celor mai bine vandute 10 masini pe piata europeana, in 2007.
Lider de piata ramane in continuare Volkswagen, care a
vandut anul trecut peste 1,6 milioane de masini pe piata europeana. Pe locul
doi se situeaza General Motors, cu 1,3 milioane de unitati vandute, iar pe pozitia
a treia se afla Ford, care a vandut doar 36.000 de masini in 2007. Clasamentul
este completat de Renault si Peugeot, pe locurile 4, respective 5, singurele
marci din top care au inregistrat scaderi ale vanzarilor.
Locul 10: BMW Seria 3
Este lesne de inteles ca putini isi permit masini din segmentul
premium, insa faptul ca masinile din Seriei 3 vandute au fost cu doar 5.000 mai putine decat cele din modelul Fiesta de la Ford arata, totusi, ca lumea nu
se uita la pret cand vine vorba despre o masina buna. Este dovada ca un model premium poate sa fie aproape la fel de bine
vandut ca unul "popular". Cresterea vanzarilor cu 2% e impresionanta,
mai ales daca ne gandim ca modelul E 90 este pe piata de aproape 3 ani. Daca se
pun la socoteala si vanzarile Mini, BMW a avut anul trecut o crestere de 26,8%,
ceea ne face sa credem ca dominatia germana va continua.
BMW 330d SE
Acesta pare a fi cel mai mai complet model al Seriei 3 de la
BMW, cea mai buna alegere pentu o masina “de zi cu zi”. BMW 330d SE este
considerat “amiralul diesel” al seriei, ceea ce inseamna ca sub binecunoscuta
capota se dezvaluie un “diamant” de 3.0 litri, un monstru de putere
turbodiesel, cu 6 cilindri in linie. Este programat sa alerge cu 231 de cai si
are un cuplu de de 500 Nm. Acest model concureaza cu succes modelele similare
pe benzina si, in cele mai multe din cazuri, este cel ales.
330dSE este facut pentru viteza. Ajunge de la 0 la 100 km/h in doar 6,7 secunde, dar nu asta il face cu
adevarat deosebit. Forta remarcabila a motorului si cutia de viteze manuala in
sase trepte fac din acest model ceva cu totul special. Performanta motorului
face ca masina sa le depaseasca pe celelalte participante la trafic fara nici
cel mai mic efort. A conduce un BMW 330d SE este o adevarata placere, iar
motorul puternic se potriveste de minune cu sasiul echilibrat al unei serii 3.
In ceea ce priveste alimentarea, acest model nu iti va cere prea multe daca
este condus cum trebuie. Pe langa pozitia excelenta pe care o ofera un BMW,
Seria 3 este intr-adevar o alegere inspirata.
Locul 9: Volkswagen
Passat
Vanzarile VW au scazut cu aproape 10%, insa Passat ramane liderul
segmentului sau. Cu toate astea, soarta sa nu va fi foarte usoara anul viitor, din cauza ca piata este asaltata
de aparitii noi. Ford Mondeo a avut un succes urias, iar nou lansata Mazda 6
a avut parte de o primire excelenta.
Honda va lansa anul viitor noul model Accord, iar Opel va avea un inlocuitor
pentru Vectra. Si sa nu ii uitam pe francezi: noua Laguna isi face si ea
simtita prezenta, iar Citroen renaste
printr-un nou si foarte stilat C5.
Volkswagen Passat 2.0
TDI 170
Acesta este cel mai puternic diesel fabricat vreodata. Mai
puternic decat vechiul model V6 de 2.5 litri, Acest Passat 2.0 TDI 170 se
alatura modelului deja existent , de 2.0 litri TDI 140. Pentru un pret asemanator cu cel al unui BMW 318d,
primesti un Passat cu 40 de cai putere mai multi si o echipare mai buna. Si sa
nu uitam faptul ca avem de-a face cu o masina foarte frumoasa.
Motorul de 2.0 litri TDI este unul calm si linistit. Toarce ca
o pisica, in ciuda faptului ca este un diesel. Modelul este rigid si ofera liberatea si "nervozitatea"
unui hatchback "hot". 100 Km/h in 8.6 secunde este o performanta buna pentru un motor diesel, care apeleaza la
un cuplu de. Directia este destul de rapida si se descurca bine in curbe, unde masina
are o aderenta sporita, iar viteza sistemului DSG de schimbare a vitezelor inca
impresioneaza!
Locul 8: Ford Fiesta
Desi stia ca urmeaza sa fie inlocuit in acest an, vanzarile
modelului Fiesta nu au fost deloc rele, cu toate ca au inregistrat o mica
scadere la inceputul anului. Exista, totusi, o intrebare: va renunta batranul
Ford la Fiesta pentru un nou inceput cu modelul Verve? Multe nopti albe ii vor
astepta cu siguranta pe directorii de la Ford care vor trebui sa ia o decizie
in acest sens. In aceeasi masura, exista presiuni si din partea noului Koga si a
modelului Focus. In orice caz, ceva trebuie facut pentru a concura branduri ca
Jaguar si Land Rover si pentru a recuceri piata americana.
Ford Fiesta Zetec-S
TDCi
Ford Fiesta este
sarea si piperul pietei auto. Fara acest model provocator lumea autoturismelor
ar fi fost mai saraca. Totul a inceput cu modelul XR2, sustinut de XR2i, RS1800
si de nervosul RS Turbo, si a continuat chiar si cand sectorul hatch era
condamnat la moarte de asiguratori. Modelul de ultima generatie Zetec-S a fost,
insa, adevarata revelatie: expertii spun
despre el ca e mai bun chiar decat Ford Puma. Este un adevarat clasic in viata.
Ford Fiesta Zetec-S TDCi este unul dintre cele mai
armonioase modele sport. Schimbatorul de viteze este foarte usor de manuit, ambreiajul
si supapa de admisie sunt ferme, iar franele sunt exceptionale. Directia este
precisa, iar sasiul bine gandit. De asemnea, structura sa rigida ofera
siguranta in trafic si stabilitate in curbe. In ceea ce priveste motorul, cine
spune despre un diesel ca nu poate fi sport se inseala. Merge lin, este
puternic si energic si nu vibreaza ca modelele mai vechi. Cu alte cuvinte, este
un adevarat performer.
Locul 7: Fiat Punto
Cu o crestere a vanzarilor de 7,7%, la peste un million de
masini, Fiat a castigat anul trecut premiul pentru cele mai bune rezultate
comerciale. Din pacate, performanta
nu ii apartine lui Punto, ci fratelui sau mai mic, noul Fiat 500. Desi a fost
lansat in Europa abia in septembrie anul trecut, modelul 500 s-a bucurat de
foarte mare succes si i se prevede un 2008 fulminant.
Fiat Grande Punto 1.2
Active
Celei de-a treia variante Punto I s-a adaugat in nume si
‘Grande’, pentru a nu fi confundat cu generatia anterioara. Numele “Grande” nu
face doar diferenta intre doua modele, Fiat sustinand ca acest nou Punto este
cel mai mare din clasa lui. Vanzarile Fiat au scazut , in 2005 cu 50% pe piata
britanica si, intr-un fel sau altul, cumparatorii trebuiau recastigati. Grande
Punto a fost solutia: arata foarte bine, este foarte sigur, iar modelul de 1.2 litri este si un pic mai ieftin decat cel
precedent.
Fiat Grande Punto este un adevarat supermini. Face exact ceea
ce te astepti sa faca un mini: scaunele sunt confortabile, sistemul de
incalzire functioneaza bine, are
vizibilitate buna si un system audio excelent. Ceea ce atrage, insa, cel mai
mult este aspectul si pretul destul de scazut.
Locu 6: Renault Clio
Se pare ca rezultatele bune inregistrate de Clio contribuie
mult la succesul brandului Renault. Nou si cu un puternic motor diesel, Clio
poate sa faca mai mult decat a facut pana acum. Cu toate acestea, vanzarile din ultimele luni nu ii dau prea
multe sperante. Toate privirile se indreapta acum catre noua Laguna si mult
asteptata Laguna Coupe, de la care Renault are mari asteptari.
Renault Clio 1.4
Dynamique
Clio se numara printre primele 10 masini vandute in Anglia
si reprezinta cel mai important model Renault. Cu totul nou in 2006, cel mai
recent model Clio are aceeasi platforma ca si Nissan Micra si este mult mai
mare decat predecesorul sau. Modelele supermini sunt revelatia momentului, iar
analisti preconizeaza ca acest segment va creste si in urmatorii ani.
Clio Dynamique poate trece usor drept un model de lux datorita
stilului lin si silentios insa, cu toate ca este un supermini de 1.4 litri, nu
sta prea bine la capitolul acceleratie. Asta nu inseamna ca este inceata, ci
doar putin greoaie la turatii mici.
Sursa: Business24