Pozitionarea brandului pentru un small business

Joi, 07 Februarie 2008, ora 11:40

1905 citiri

In timp ce companiile mari cheltuiesc milioane pentru promovarea brandurilor, cateva companii mici si de startup au lucrat intens pentru a-si defini cu rigurozitate pozitia brandului lor. Daca dedici cateva ore din programul tau acestei activitati iti vei putea diferentia brandul companiei tale fata de cele ale competitiei si vei avea o voce mai puternica pe piata.

1. Rezerva-ti 3 ore pentru sedinta si aduna-ti angajatii intr-o sala de conferinte.

2. Angajeaza un consultant din afara sau nominalizeaza-ti un angajat care sa indeplineasca rolul de moderator si secretar de sedinta pentru a nota toate ideile pe care echipa le va dezvolta.

3. Brainstorm, brainstorm, brainstorm. Fa liste separate ale modului in care vrei sa fii perceput de catre clienti, investitori, angajati si actionari.

4. Creeaza o evaluare onesta a serviciilor si produselor oferite clientilor. Gandeste-te cum iti vor ataca competitorii calitatea acestor servicii si produse, daca ar sta de vorba cu clientii tai.

5. Listeaza pozitiile pe care vrei sa le eviti. Vrei ca magazinul tau de prajituri sa fie vazut drept brutaria locala? Sau invers?

6. Analizeaza felul in care se pozitioneaza competitorii tai. Este afacerea ta diferentiata de cele ale competitorilor prin amanunte de care sunt interesati clientii tai?

7. Sintetizeaza rezultatele sedintei de brainstorming la cateva zile dupa sedinta initiala. Foloseste rezultatele pentru a-ti dezvolta pozitionarea pe piata.

8. Testeaza noua pozitionare pe clienti, angajati si investitori pentru a confirma faptul ca ai initiat o schimbare pozitiva.

9. Creaza o lista de actiuni pe care echipa ta trebuie sa le duca la indeplinire pentru a-ti duce compania spre brandul dorit. Incepe cu pasi mici: anunturi in Pagini Aurii, indreapta-te spre telul tau de a-ti promova brandul in toate aspectele legate de activitatea companiei: imprumuturi, facturi etc.

Majoritatea afacerilor bune din lume au branduri care se indreapta impotriva competitorilor. Chiar si cele mai mici afaceri pot profita de beneficiile oferite de pozitionarea brandului daca acorda cateva ore acestui proces. Aceasta pozitionare are impact asupra tuturor aspectelor, incluzand cultura corporatista a afacerilor mici. Asigura-te ca organizatia ta are o cultura ce se completeaza cu noua identitate a brandului tau.

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

Adaugă comentariu