Faci afaceri cu firme inactive? Cum inregistrezi tranzactiile in contabilitate
Vineri, 07 Iunie 2013, ora 16:59
Codul fiscal prevede masuri sanctionatorii pentru societatile care incheie tranzactii cu firmele inactive. Spre exemplu, daca faceti afaceri cu contribuabili inactivi, achizitionand bunuri sau servicii de la ele, nu va mai puteti deduce cheltuielile si TVA pentru respectivele tranzactii.
Cu alte cuvinte, nu vi se mai permite exercitarea dreptului de deducere a TVA-ului si a cheltuielii de pe facturile emise de catre companiile declarate inactive, chiar daca aceste facturi sunt platite.
Trebuie sa stiti ca firmele declarate inactive sunt cuprinse intr-un Registru al firmelor inactive organizat la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care este public si se afiseaza pe site-ul institutiei.
Contribuabilii declarati inactivi care desfasoara activitati economice in perioada de inactivitate, sunt supusi obligatiilor privind plata impozitelor si taxelor, dar nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a TVA aferente achizitiilor efectuate in perioada respectiva.
Cititi continuarea articolului pe Avocatnet.
Sursa: Business24