Mesaj pentru companiile care uita sa-si achite facturile: Plata tarzie nu este inteligenta. Este iresponsabila

Joi, 21 Mai 2020, ora 14:37

1627 citiri

Foto: Arhiva Pixabay

Orice raport anual al oricarei companii include o sectiune despre cat de importanta este responsabilitatea sociala. Companiile stiu ca atat clientii lor, cat si angajatii se asteapta ca ei sa faca lucruri bune pentru societate si pentru planeta.

Conform barometrului de incredere Edelman din martie 2020, 90% din consumatori au raspuns ca atat companiile, cat si marcile trebuie sa contribuie la protectia bunastarii financiare a angajatilor si a furnizorilor.

Consumatorii inteleg ca, daca nu se intampla asa, companiile vor da un semnal negativ atat pentru PR, dar si pentru vanzari. De asemenea, companiile pot avea dificultati sa angajeze sau sa pastreze talentele si clientii.

Astazi, companiile din "Fortune Global 500" cheltuiesc in jur de 20 de miliarde de dolari pe an pentru activitati de CSR.

Cercetarile au aratat ca diverse forme de stimulente pro-sociale (prin care angajatii nu sunt recompensati cu bani, ci firma se implica, in numele lor, intr-un anumite proiecte in beneficiul societatii) cresc, intr-adevar, productivitatea atat in ce priveste sarcinile simple, cat si pe cele complexe. Astfel de actiuni ajuta la cresterea retentiei si chiar reducerea cererii salariale cu angajatii.

In conditiile in care toata lumea incearca sa ajute in criza pandemiei COVID-19, acest lucru este asteptat de catre angajati acum, mai mult decat alta data.

Si, totusi, auzim de la membrii nostri din intreaga lume ca multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a intarzia sa plateasca agentiile. Plata intarziata ajunge sa fie practicata chiar si de companiile fara probleme de numerar, doar pentru a-si imbunatati, fals, raportarile de lichiditate.

Este in contradictie cu politica lor de CSR. Agentiile sunt "de facto" solicitate sa actioneze ca niste banci chiar si pentru clientii mai mari. Aceste companii solicita agentiilor sa accepte termene de plata mai lungi sau conditioneaza conditiile contractuale de plata.

Acest fapt produce consecintele nedorite in randul agentiilor care, la randul lor, lupta pentru a face fata salariilor (care reprezinta deseori chiar si 75% din totalul costurilor).

Apoi, trebuie sa intarzie sa plateasca freelancerii si furnizorii (care au fost angajati sa lucreze direct pentru acesti clienti). Acestia din urma fiind adesea artisti, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile pe care acestia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Si din aceste salarii isi platesc chiria si costurile vietii de ...citeste mai departe despre "Mesaj pentru companiile care uita sa-si achite facturile: Plata tarzie nu este inteligenta. Este iresponsabila" pe Ziare.com

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american

Sursa: Business24

#unuiunea agentiilor de publicitate, #criza platilor intarziate , #Stiri Media

Adaugă comentariu