Televiziunile dau navala pe Internet

Joi, 22 Februarie 2007, ora 04:01

1028 citiri

Cele mai mari trusturi TV din lume dau navala pe Internet in cautarea unei audiente cat mai largi in rand celor un miliard de utilizatori de Net din intreaga lume. Compania americana CBS Corp. este pe cale sa semneze un acord istoric cu YouTube, iar Viacom, patronul MTV, bate palma cu serviciul video lansat de fondatorii Skype: Joost.

Acordurile vin dupa ce au fost lansate in ultimii ani mai multe initiative multimedia din partea televiziunilor americane, miscare urmata indeaproape de trusturile media din Europa si apoi chiar cele din Romania. YouTube este cel mai popular site de sharing video, unde utilizatorii si firmele pot incarca clipuri video care sa fie vizionate de restul lumii. Reclame sau productii facute in beci cu o camera de la telefonul mobil, toate ajung in fata unei audiente de peste 100 de milioane de oameni. Iar deseori productiile particulare sunt mai vizionate decat cele realizate cu bugete mari. Joost este un serviciu video care se vrea inovator, asa cum Skype a schimbat situatia pe piata solutiilor de comunicare pe Internet, desi Yahoo Messenger era de mult batran cand s-a lansat Skype.

Acordul dintre Google si CBS Corp permite YouTube sa posteze clipuri cu emisiunile si serialele postului TV american, scrie cotidianul american The Wall Street Journal.

Colaborarea se intinde pe mai multi ani, iar YouTube va pompa de asemenea reclame la CBS pentru a sustine acest contract. Deocamdata doar durata contractului este subiect de neintelegeri. Cel mai iubit motor de cautare din lume, care a platit 1,65 miliarde de dolari pentru YouTube, negociaza in acelasi timp cu BBC. News Corp, NBC Universal si Viacom au vrut sa faca un site propriu, dar se pare ca planurile au esuat pentru moment.

Deocamdata, proprietarul MTV, Viacom, a ales sa semneze un parteneriat cu Joost. Site-ul de videoclipuri Joost este proiectul condus de Niklas Zennstrom si Janus Friis, fondatorii Skype. Acordul semnat acopera de asemenea BET Networks si Paramount Pictures, alte doua case de productie ale Viacom. Compania media este acum unul dintre adversarii YouTube, site pe care il acuza ca a permis postarea impotriva legii de continut video al MTV. Detaliile contractului Viacom - Joost nu sunt publice dar este de presupus ca firma va oferi de asemenea reclame video gratis pentru grupul media american. Joost este inca in faza de testare, dar fondatorii Skype spun ca versiunile de soft vor rula si pe Windows si pe Mac.

Viitorul televiziunii nu este doar pe Internet, ci si in buzunarele utilizatorilor. iPod si iTunes au schimbat din nou datele problemei, iar gigantii media se lupta acum sa aduca filmele si emisiunile pe site-ul iTunes, la vanzare. NBC sau ABC isi transmit programele direct pe Internet, iar unele seriale pot fi descarcate gratuit. Alta directie de dezvoltare a industriei o reprezinta serviciile de video-on-demand, adica practic inregistreaza cat mai multe emisiuni si meciuri, stocheaza filme, iar utilizatorii pot viziona ce doresc, la ce ora doresc ei.

<b>Bloombiz</b>

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american
Google renunță la Dock-ul cu încărcător pentru tableta Pixel

Sursa: Business24

Adaugă comentariu