Low-cost Skoda nou din 2009, 15 modele in 2012

Luni, 28 Iulie 2008, ora 12:12

2172 citiri

Constructorul Skoda, marca cu cele mai bune vanzari pe piata romaneasca, a decis sa construiasca un model low-cost complet nou, renuntand la ideea unei reinterpretari a modelului din clasa mica, Fabia, proiect inclus intr-un plan mai amplu, care prevede lansarea, pana in anul 2012, a unui numar total de 15 modele.

Reprezentantii constructorului au anuntat, recent,

ca Skoda va decide, pana la sfarsitul acestui an sau cel tarziu anul

viitor, daca masina low-cost pe care intentioneaza sa o produca va fi o

varianta mai ieftina a modelului Fabia sau va fi un automobil complet

nou.

"Modelele Skoda isi vor pastra identitatea si pe

viitor, asa ca nu poate fi vorba despre o reinterpretare a unui model

existent. Planurile de dezvoltare ale marcii sunt foarte ambitioase.

Pana in 2012, vom avea o gama de modele extinsa la peste 15 combinatii

de model, caroserie si derivate, astfel incat sa putem mentine ritmul

de crestere de pana acum", a declarat pentru Business Standard Vlad

Rusu, directorul marcii Skoda la importatorul general al marcii Porsche Romania.

Directorul de logistica si productie al

constructorului din Cehia, Horst Muhl, a declarat, anul trecut, ca

Skoda intentioneaza sa dezvolte, anul viitor, un autoturism low-cost.

La randul sau, directorul de dezvoltare de produs

al Skoda, Eckhard Scholz, a spus ca noul model low-cost nu va fi un

model din clasa mica. In acelasi timp, Constantin Stroe, vicepresedinte al principalului constructor local Automobile Dacia

a afirmat ca nu se teme de un eventual model low-cost produs de Skoda,

deoarece acesta ar avea alte caracteristici tehnice si s-ar adresa

altui segment de clienti comparativ cu Logan.

Skoda Auto, divizie a Grupului VW-Audi, cel mai

mare producator de automobile din Europa, a inregistrat in 2007 o

crestere a veniturilor de 9,0%, la aproximativ 8,8 miliarde euro.

Profitul operational s-a majorat anul trecut cu

35,5%, la 790 milioane de euro, iar profitul inainte de impozitare a

crescut cu aproape 40%, la 794 milioane de euro.

Exporturile Skoda Auto s-au ridicat in 2007 la 7,3 miliarde euro, adica 7,5% din exporturile Cehiei.

Numarul angajatilor Skoda s-a apreciat cu 2,3%, la 23.559 de persoane.

Skoda a livrat, anul trecut, 630.032 de

automobile, cel mai bine vandut model fiind Octavia II, cu 237.422 de

unitati, in crestere cu peste 18% fata de anul precedent.

Pretul mediu al unui automobil Skoda

comercializat in 2007 a fost de 13.000 de euro, fara TVA, in crestere

cu 500 de euro in comparatie cu anul anterior, ceea ce a determinat o cifra de afaceri de aproape 300 milioane de euro a constructorului ceh pe piata locala.

Romania

Marca Skoda s-a

plasat anul trecut pe cea de-a treia pozitie in clasamentul vanzarilor

pe marci, cu 23.138 unitati, in crestere cu 12,6% fata de 2006. In

primele sase luni ale acestui an, marca din Cehia a urcat pe prima

pozitie, cu 12.713 unitati, in crestere cu 12% fata de primul semestru

al anului trecut.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Sonos și-a actualizat complet aplicația. Cu ce funcții noi vine
Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului

Sursa: Business24

Adaugă comentariu