Tax & Finance Forum Bucuresti 2019: Dezbateri despre tendintele fiscale romanesti si internationale

Autor: Comunicat de presa

Joi, 28 Noiembrie 2019, ora 15:52

2194 citiri

In perioada 20 - 21 noiembrie 2019, BusinessMark, cu sprijinul Camerei Consultantilor Fiscali, a organizat o noua editie a "Tax & Finance Forum Bucuresti", la Hotel Radisson Blu.

La evenimentul adresat atat companiilor din mediul privat, cat si celor din sectorul public, experti din cele mai importante companii de consultanta au prezentat si analizat tendinte si politici fiscale la nivel national si international, au vorbit despre legislatia romaneasca, despre aspectele de impozitare directa si indirecta, cat si despre modificarile si reglementarile Codului Fiscal si ale Codului de Procedura Fiscala.

Prima zi a editiei de la Bucuresti a inclus o conferinta, iar cea de-a doua zi a fost structurata in patru seminarii ce au acoperit subiecte de fiscalitate de mare interes pentru mediul de afaceri.

TAX & FINANCE FORUM BUCURESTI, ZIUA I - CONFERINTA

SESIUNEA I

Prima sesiune a fost deschisa de MITEL SPATARU, Tax Partner, FiNEXPERT, care a vorbit despre locul conducerii efective (POEM - Place of effective management), ce reprezinta: "locul in care se iau deciziile economice strategice necesare pentru conducerea activitatii persoanei juridice straine in ansamblul sau si/sau locul unde isi desfasoara activitatea directorul executiv si alti directori care asigura gestionarea si controlul activitatii acestei persoane juridice."

Obligatiile persoanei juridice straine:

In continuare, VIOREL SBORA, Partener preturi de transfer, ATIPIC Solutions, a vorbit despre inceputurile reformei fiscale, context in care a mentionat BEPS (Base Erosion and Profit Shifting).

"DAC6 este masura care va conduce cu adevarat la o revolutionare a domeniului fiscal. In calitate de contribuabili, dar si consultantii, vor fi nevoiti sa faca o serie de pasi, pentru a se pregati pentru ce va urma. In momentul in care va angajati sa faceti o tranzactie transfrontaliera noua, sa introduceti o clauza ca respectivul consultant va face evaluarea din punct de vedere DAC6.

Mult mai critica ar fi alegerea si implementarea unor solutii software, cu privire la ce tranzactii au fost evaluate, ce tranzactii nu au fost. Eu, personal, ma astept ca Romania sa introduca penalitati de peste 10.000 de euro pentru neraportare, cum au facut multe state europene", a spus el.

Cum ne pregatim pentru actiunile generate de DAC6 cu privire la preturi de transfer?

A urmat ALINA ANDREI, Partener, Cabot Transfer Pricing. Ea a vorbit despre controlul dosarului preturilor de transfer, enuntand criteriile aplicate de ANAF in evaluarea riscului fiscal:

ADINA VIZOLI, Director, PwC Romania, si ANA-MARIA IORDACHE, Partener, D&B David si Baias, au avut o prezentare despre tendinte practice in cadrul inspectiilor fiscale.

"Am derulat un studiu, la nivelul Europei Centrale si de Est, intreband angajati din peste 800 de companii despre inspectiile fiscale. Media la nivel european este de 32%, cu 10 procente mai mare decat cel de la noi. Daca ne uitam la durata, au o durata similara la noi cu cele din Europa. Situatia e similara in ceea ce priveste tarile din UE si din Europa de Est, insa este interesant, daca ne uitam la sume, sunt 4% companii care au fost impuse cu sume intre 1 si 5 milioane de euro, in timp ce in Romania sunt 18% - cele mai multe vin din inspectiile pe preturi de transfer sau serviciile intragrup.

Si mai interesant a fost faptul ca autoritatile din Romania nu sunt pe cat de creative si inovative le credeam. Daca ne uitam la topicul spetelor vizate, sunt cam aceleasi: preturi de transfer si servicii intra-grup, reincadrarea tranzactiilor, sediul fix si sediul permanent, impozitul pe veniturile nerezidentilor", a precizat Ana-Maria Iordache.

Vorbind despre tendintele actuale si previziuni in materia inspectiilor fiscale, Adina Vizoli a precizat: "La serviciile intra-grup, vedem o diversitate destul de mare si in tendintele inspectorilor fiscali. In trecut, de multe ori, eram in situatia in care aveam o factura si nimic in spate. De atunci s-a creat aceasta idee ca e neaparat sa avem documente si sa aratam ca s-a prestat efectiv. Si inspectia fiscala s-a diversificat; acum majoritatea societatilor au documente, chiar foarte multe, insa vine inspectia fiscala si zice: "Da, exista o factura, aveti documente, dar cum poti demonstra ca ai folosit aceste servicii in activitatea ta?" Suntem in etapa in care avem contractele, avem facturi, avem documente, rapoarte de la grup, dar trebuie sa aratam ce facem cu ele. Acesta este marele test pe care trebuie sa il trecem."

Sesiunea a fost moderata de MIHAELA MITROI, Tax & Law Leader CESA South Cluster, EY Romania.

SESIUNEA A II-A

A doua sesiune a fost deschisa de EMANUEL BANCILA, Partner, Litigii si dispute fiscale, EY Romania. El a vorbit despre incidentele de natura penala in cadrul disputelor fiscale.

Ce spune Ministerul Public?

A urmat RALUCA BUCIUC, Director Valuation and Hospitality Advisory Services, Colliers International Romania, care a sustinut o prezentare despre evaluarea imobiliara, din punct de vedere al problemelor si riscurilor in alocarea contabila.

O problema este alocarea corecta a valorii de piata in registrul de mijloace fixe. Dificultatea consta, insa, in identificarea elementelor contabile prinse in evaluarea proprietatii imobiliare si a metodologiei de alocare a valorii. Sursa problemei e reprezentata de diferentele de abordare intre IFRS si RAS si nealinierea Standardelor de Evaluare ANEVAR cu OMF 3055.

Principalele dificultati:

In continuare, LAURA AVRAM, Senior Tax Manager, NNDKP Consultanta Fiscala, a vorbit despre remediile rapide si impactul lor asupra trazactiilor intracomunitare cu bunuri.

Pachetul de remedii rapide:

Totodata, ea a descris o serie de masuri pentru aplicarea scutirii de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri:

NARCISA CHIRILA, Tax Manager, PKF FINCONTA, care a vorbit despre impozitul pe profit si impozitul pe veniturile microintreprinderilor (noutati si conformitate cu prevederile Codului fiscal in 2019).

Ea a prezentat o serie de aspecte practice referitoare la utilizarea rezervei. Vorbind despre platitorii de impozit de venit pe microintreprindere, a explicat ca acestea sunt venituri care se includ in baza impozabila.

Rezervele - reduse sau anulate - rezerva legata, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, daca au fost deduse la calculul profitului impozabil in perioada in care microintreprinderile au fost platitoare de impozit pe profit.

Nu este relevant motivul reducerii sau anularii rezervei:

Prima zi a "Tax & Finance Forum Bucuresti" a fost incheiata de LELIA GRIGORE, LITIGATION DEPARTMENT MANAGER, Dobrinescu Dobrev SCA. Ea a vorbit despre atragerea raspunderii solidare patrimoniale, ce este:

Astfel, ea detaliat patru categorii de cazuri, cum ar fi situatia in care debitorul este declarat insolvabil:

Cea de-a doua sesiune a fost moderata de DANIEL DRAGAN, Managing Partner, BusinessMark.

TAX & FINANCE FORUM BUCURESTI, ZIUA A II-A - SEMINARII

SEMINAR 1 - Preturi de transfer, sustinut de ATIPIC Solutions

VIOREL SBORA (Partener preturi de transfer), MIHAELA CRACIUN (Consultant preturi de transfer) si STEFANIA MANOLACHE (Consultant preturi de transfer) au sustinut un seminar cu urmatoarea tematica:

SEMINAR 2 - Aspecte fiscale internationale, impozitare directa si indirecta, sustinut de Dobrinescu Dobrev SCA

DRD. LUISIANA DOBRINESCU (Partener), ANDRADA PLES (Tax Manager) si ALEXANDRA LUNGEANU (Senior Tax Consultant) au sustinut un seminar cu urmatoarea tematica:

SEMINAR 3 - Aspecte contabile & fiscale care impacteaza inchiderea de an. Impozitare directa si indirecta, sustinut de FiNEXPERT.

CRISTIANA OPREA (Tax Manager), MARIA LISCAN (Accounting Manager) si ELENA GOGONEATA (Tax Manager) au abordat urmatoarele subiecte:

TVA, noutati si tendinte:

Aspecte contabile & fiscale la inchiderea de an:

Noutati fiscale in sfera impozitarii directe:

SEMINAR 4 - Jurisprudenta europeana in materie de TVA, aspecte privind impozitul pe profit si impozitarea veniturilor obtinute de nerezidenti, sustinut de EY Romania.

VALENTIN CRETU (Tax Manager, International Tax Services) si FLORINA PARING (Tax Senior Manager) au vorbit despre:

Un eveniment organizat de BusinessMark, sustinut de: EY Romania, PwC Romania, ATIPIC Solutions, Cabot Transfer Pricing, FiNEXPERT, Colliers International, PKF Finconta, Dobrinescu Dobrev SCA.

Cu sustinerea: CCF - Camerei Consultantilor Fiscali, BRCC - Camera de Comert si Industrie Romania - Marea Britanie, BCCBR - Billateral Chamber of Cmmerce Bulgaria - Romania, CCIRI - Camera de Comert Romania - Israel

Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM

BusinessMark sprijina: Plantam Fapte Bune in Romania, The Social Incubator

Parteneri media: Transilvania Business, Administratie.ro, Global Manager, DeBizz, Ziare.com, Business24, MATEK, SpatiulConstruit.ro, Curierul National, Social Media Romania, Jurnalul de Afaceri, Financial Market, PRbox, RBE Connect, Portal Management, Antreprenor in Romania, Financiarul.ro, MoneyBuzz, Manager Express, Ziarul Bursa, Monitorul de Fagaras, PRwave, LivePR, Curierul Fiscal, Business Press, Finzoom, DepozitInfo.ro, BirouInfo.ro, InTurda.ro, InfoOradea.ro, Clujul de Buzunar.

BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate B2B. Principala linie de activitate a BusinessMark este organizarea de evenimente business "concept propriu" prin care ne propunem sa oferim mediului de afaceri romanesc un spatiu profesionist de discutii si networking.

Combinand metode de comunicare si business matchmaking, oferim partenerilor nostri modele de dezvoltare complexe, conectandu-i in mod direct cu mediul de afaceri si creand oportunitati de parteneriat strategic.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului
Când va depăși China economia SUA: Concluzia-șoc dată de un expert de la Oxford, care schimbă totul

Sursa: Business24

#Tax Finance Forum Bucuresti 2019 , #Stiri Taxe si impozite

Adaugă comentariu