Toyota anunta scaderea cu 28% a profitului net in trimestrul al patrulea al anului fiscal

Joi, 08 Mai 2008, ora 13:06

1366 citiri

Toyota a anuntat o scadere de 28% a profitului net in trimestrul al patrulea al anului fiscal, cauzata de pierderi financiare si de aprecierea yenului, estimand o scadere peste asteaptari in ceea ce priveste profitul anual, odata cu incetinirea pietei auto din SUA.

Toyota, numarul unu mondial in productia de

autoturisme, se extinde rapid in China, Rusia si Orientul Mijlociu

pentru a contracara o incetinire a pietelor importante din SUA, Japonia

si Europa de Vest.

Deprecierea cu peste 10%

a dolarului fata de yen si cresterea preturilor la bunuri sunt pe cale

sa submineze cresterea grupului pe pietele emergente si vanzarile

robuste la modelele Yaris, Prius si Sedan.

"Estimarile privind un profit operational de 1,6 mii de miliarde yeni

pentru anul curent sunt cu mult sub asteptarile pietei", a declarat

analistul UBS Securities, Tatsuo Yoshida, citat de NewsIn.

Profitul net al Toyota in perioada ianuarie-martie a fost de 316,8

miliarde yeni (3 miliarde dolari), cu mult sub estimarile medii ale

analistilor chestionati de Reuters, de 342,3 miliarde yeni.

Profitul operational a scazut cu 30,5% la 396,7 miliarde yeni, in timp

ce veniturile au crescut cu 3,8% la 6,57 mii de miliarde yeni.

Profitul net in primul trimestru a crescut cu 4,5% la 1,72 mii de miliarde yeni.

Toyota a estimat ca in 2008 profitul net va scadea cu 27,2% la 1,25 mii

de miliarde yeni, iar profitul operational va scadea cu 29,5% la 1,6

mii de miliarde yeni, punand capat celor sapte ani de rezultate record.

Compania Honda Motor a estimat luna trecuta o scadere de 18% a profitului net in perioada 2008-2009.

Nissan Motor urmeaza sa anunte rezultatele financiare saptamana viitoare.

Toyota, la fel ca si rivalii sai, si-a redus estimarile privind cererea

pentru autoturisme in SUA in 2008 la 15 milioane unitati.

Initial, compania estimase vanzari in crestere cu 1-2% fata de cele 16,1 milioane unitati in 2007.

Compania Toyota, ce si-a facut aparitia in China, a doua piata de

autoturisme la nivel mondial, destul de tarziu, estimeaza o crestere de

40% in 2008, la 700.000 autoturisme.

Compania urmareste sa produca un nou autoturism low-cost pentru pietele

emergente din India si Brazilia, unde nu concureaza cu rivali precum

Volkswagen sau Suzuki.

Toyota este evaluata la aproximativ 180 miliarde dolari, aproape la fel

de mult ca Volkswagen si Daimler AG la un loc.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului
De ce se îngrămădesc românii acum să-și facă credite. „Tendințele s-au schimbat mult în ultimul an”

Sursa: Business24

Adaugă comentariu