Cum se promoveaza Romania? "Explorati gradina carpatina"

Miercuri, 28 Iulie 2010, ora 16:14

2616 citiri

Noul slogan de promovare turistica a Romaniei, care va fi facut public oficial joi, la targul Expo 2010 de la Shanghai, este "Explore the Carpathian garden" ("Explorati gradina carpatina"), potrivit unor surse din piata publicitara. 

Logo-ul ce va fi lansat cu acelasi prilej are ca element principal frunza, ca simbol primordial al naturii, al prospetimii si al cresterii.

Noul slogan a fost conceput si va fi promovat cu finantare din fonduri europene, potrivit Ministerului Turismului.

Suma alocata pana la finalul anului 2013 se ridica la 75 milioane de euro.

Specialistii din publicitate considera noul slogan drept unul nerealist si simandicos.

"Suna de parca numai aici, in Romania, s-ar afla cine stie ce minunatii ale naturii.

Ce e atat de extraordinar la noi si nu se gaseste in alta parte? Ca sa nu mai spunem ca metafora 'covor' pare o gluma sinistra, dupa cate defrisari s-au facut", au declarat, pentru NewsIn, specialisti din piata publicitara.

In opinia unora dintre "publicitarii" chestionati de NewsIn, mult mai inspirata si mai realista ar fi fost orientarea sloganului spre rural, de pilda.

"Chiar daca avea o usoara conotatie negativa, un indemn directionat spre turismul rural, spre locurile inca neatinse de civilizatie si tehnologie, era macar sincer si scoatea in evidenta autenticul, specificul national", considera acestia.

Anul trecut, s-au cheltuit 1,5 milioane de euro pentru campania de promovare sub sloganul "Romania. Land of choice".

Anterior acesteia, cu ocazia intrarii Romaniei in Uniunea Europeana, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a derulat campania de branding de tara "Romania-Fabulospirit".

Costurile proiectului, nefinalizat, au fost estimate de MAE intre 3 si 5 milioane de euro.

Campania "Fabulospirit" a incetat in momentul in care Mihai Razvan Ungureanu a plecat din fruntea Ministerului de Externe. 

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook   sau pe  Google News
Citește și:
Google a extins accesul la aplicația Gemini. Ce dispozitive o pot descărca
Cele mai utilizate aplicații de pe noul Apple Vision Pro

Sursa: Business24

#promovare, #slogan, #turistica , #Turism rural

Adaugă comentariu