3 soluții pentru atragerea angajaților talentați din generația Z

Luni, 08 Ianuarie 2024, ora 17:16
0 citiri
3 soluții pentru atragerea angajaților talentați din generația Z
FOTO: shutterstock.com

Atragerea și reținerea angajaților talentați din generația Z ar trebui să devină o prioritate strategică pentru antreprenorii care își doresc să dezvolte companii sustenabile pe termen lung. Dacă și tu te numeri printre aceștia, descoperă în cele ce urmează care sunt caracteristicile comune ale generației Z și cum poți să atragi astfel de angajați în companie.

Caracteristici generale ale angajaților din generația Z și așteptările pe care le au de la angajatori

Generația Z este compusă, în general, din populația născută în perioada 1996-2010 și are anumite trăsături caracteristice care o diferențiază de generația anterioară din care fac parte „millenials”. Deși generalizările acestea nu pot fi aplicate chiar fiecărui individ în parte, iată care sunt cele mai comune:

  • Familiarizarea cu tehnologia. Oamenii din această generație au crescut într-un mediu tehnologic dezvoltat și astfel așteaptă de la angajatori să le ofere acces la platforme și instrumente tehnologice avansate;
  • Nevoia de flexibilitate și echilibru între viața personală și profesională. De aceea, ei preferă locuri de muncă care oferă flexibilitate atât din punct de vedere a programului, cât și a locului fizic din care lucrează;
  • Motivația crescută este o bine cunoscută caracteristică a angajaților din generația Z. Aceștia așteaptă ca valorile personale să se potrivească cu valorile organizației pentru care lucrează și sunt atrași de companii care au o misiune clară și care se angajează în acțiuni sociale sau ecologice.

3 acțiuni concrete pe care le poți implementa pentru atragerea angajaților din generația Z

Iată, concret, ce poți face pentru a atrage angajații din generația Z în compania ta:

Oferă beneficii extrasalariale moderne

Simpla compensație financiară nu mai este suficientă pentru angajații din generația Z. Din acest motiv, pentru a-i atrage și pentru a te diferenția de competiție, este necesar să oferi beneficii extrasalariale care să se plieze pe nevoile și dorințele acestor angajați. Iată câteva idei pe care le poți pune în aplicare:

  • Tichete de masă. Cresterea valorii tichetelor de masa poate fi un prilej de care poți profita pentru a-ți arăta aprecierea față de angajați. Oferă-le angajaților tichete de masă în valoare maximă și astfel demonstrează-le că iei toate măsurile necesare pentru a le da cele mai bune beneficii;
  • Abonamente la servicii de streaming și platforme cu cărți audio. În acest mod, susții un stil de viață modern pentru angajații tăi nu numai în timpul orelor de lucru;
  • Asigurări medicale și abonamente la programe de wellness. În timp ce asigurările medicale reprezintă o protecție financiară pentru orice angajat și un suport în caz de anumite nevoi medicale, programele de wellness contribuie la reducerea stresului prin relaxare;
  • Programe de dezvoltare personală și profesională. Pentru a susține motivația angajaților din generația Z, investește în programe de dezvoltare personală și profesională care să-i ajute să își dezvolte abilitățile și să avanseze în carieră.

Susține un mod de lucru flexibil

Așa cum am menționat și în prima parte a articolului, angajații din generația Z pun preț pe flexibilitate și libertate în ceea ce privește programul de lucru și prezența la birou. De aceea, atât timp cât nu impactează negativ desfășurarea activităților companiei, susține un mod de lucru flexibil.

Nu stabili un program fix de lucru pentru angajați, ci oferă-le ocazia de a ajusta orele de lucru în funcție de nevoile personale. Același principiu se poate aplica și în ceea ce privește prezența la birou.

Construiește o cultură organizațională cu valori puternice

Construirea unei culturi organizaționale puternice este un proces complex și continuu care trebuie să funcționeze în anumite etape. Iată care sunt acestea:

  1. Definește valorile organizaționale și viziunea. Acestea ar trebui să reflecte ceea ce este important pentru companie și angajați;
  2. Comunică deschis și transparent aceste valori. Încurajează angajații să ofere feedback și să împărtășească idei despre valorile și viziunea organizaționale;
  3. Recompensează angajații care respectă și promovează activ valorile organizaționale. Caută mereu modalități de îmbunătățire, astfel încât cultura organizațională să țină pasul cu dezvoltarea operațională a companiei.

Așa cum ai putut observa pe parcursul acestui articol, generația Z aduce cu ea nu doar competențe tehnologice remarcabile, dar și așteptări distincte în ceea ce privește mediul de lucru și beneficiile oferite de angajatori. De aceea, este esențial ca antreprenor să implementezi soluții inovatoare precum cele din acest articol pentru a te conecta cu angajații și pentru a le oferi un motiv să aleagă și să rămână în cadrul companiei tale.

„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
„Nu există niciun risc pentru numerar.” Cum vede un expert în tranzacții electronice drumul cash-ului în economia țării în 2024 VIDEO
Opt din zece români preferă să cumpere online pentru a câștiga timp, peste media din Uniunea Europeană, într-o țară profund divizată între urban și rural, între adopție foarte...
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american
Eveniment exploziv, o monedă a devenit cea mai puternică din lume: A crescut cu 25% față de dolarul american
Crizele multiple anunțate de către Nouriel Roubini, cunoscutul economist din Statele Unite, au lovit lumea după ce războaiele din Ucraina și Israel, precum și blocarea traficului maritim din...
#angajati, #atragere angajati, #solutii , #Stiri Companii