Principiile dezvoltării unei afaceri durabile în 2023. Ionuț Gabără (GBR Point), despre disciplina în business și crearea celei mai vandabile prezențe online

Marti, 21 Noiembrie 2023, ora 13:14
0 citiri
Principiile dezvoltării unei afaceri durabile în 2023. Ionuț Gabără (GBR Point), despre disciplina în business și crearea celei mai vandabile prezențe online
Ionuț Gabără este antreprenor cu o experiență de peste 13 ani în mediul de business românesc și administrator al companiei GBR Point.

Ionuț Gabără este antreprenor cu o experiență de peste 13 ani în mediul de business românesc și administrator al companiei GBR Point. Învățând meserie de la tatăl său, Ionuț a luat experiența în domeniul construcțiilor, a împletit-o cu studiile superioare în administrarea unui business și a pus pe picioare una din cele mai performante firme de comercializare și distribuție a ușilor metalice din țară. Pe drum, a făcut echipă cu firma de consultanță de business High Financial Solutions, pentru a-și reorganiza întregul sistem financiar al firmei și pentru a construi strategii de creștere eficientă și durabilă pe piață. Într-o discuție cu Ziare.com, Ionuț vorbește despre începuturile sale, despre cum a evoluat GBR Point până în prezent, despre credința sa în dezvoltarea unei prezențe digitale impecabile și despre principiile pe care el le găsește infailibile în viața de antreprenor.

Ionuț Gabără și-a început cariera de antreprenor în 2010, în timp ce urma cursurile unui master în Business Administration. „Mi-am dat seama clar că în această viață nu e menit să fiu angajat”, explică Ionuț, cu mențiunea că o singură dată până acum a fost angajat în sensul clasic, în studioul unei televiziuni în domeniul IT- telecomunicații.

Cu toate acestea, a căutat mereu un domeniu în care să se simtă comod să înceapă un business. Iar aici familia i-a dat un imbold, tatăl său lucrând în construcții și renovări. Vorbește blând și cu un zâmbet pe chip despre tatăl său și despre toate lucrurile pe care le-a învățat crescând alături de el. Meseria pe care a prins-o din zbor din familie i-a marcat alegerile viitoare ca antreprenor. „Tata m-a ghidat spre zona de comerț. I-a avut drept clienți pe proprietarii fabricii de uși Maco și pe atunci ne-am dat seama că ar fi un moment bun să începem o afacere care să se ocupe cu vânzarea și montarea de uși metalice de apartament și de casă la curte.”

Concomitent, Ionuț a observat că în piață era nevoie și de un magazin cu corpuri de iluminat, cu materiale electrice, tatăl său fiind un real ajutor având în vedere expertiza sa din acest punct de vedere. „El cumpăra, renova și atunci cumva știa toată latura aceasta de materiale de construcții. E clar că el avea o experiență de care eu aveam nevoie, în ideea în care trebuia să știu brand-uri, produse pe care să le comercializăm și să fie vandabile și totodată performante. Așa că a contribuit mult la dezvoltarea noastră și la alegerea startului”, explică Ionuț.

Dezvoltarea GBR Point cu ajutorul consultanței de business

Fiind acționar la GBR Point, compania pe care a creat-o și sub numele căreia comercializează și distribuie uși metalice și corpuri de iluminat, Ionuț și-a dat seama curând că lua foarte multe decizii de unul singur. Firma, însă, a început să crească imediat după înființare și a simțit puternic nevoia unor alte puncte de vedere legat de cum va putea să mențină creșterea în parametri predictibili pe termen lung. Așa a început colaborarea cu firma de consultanță de business High Financial Solutions și cu managerul acesteia, Ovidiu Dinulescu.

Ovidiu a intrat în echipa GBR Point și, în cuvintele lui Ionuț, „ne-a făcut să înțelegem mai bine ceea ce făceam deja, dar ne-a ghidat spre o variantă mai performantă, mai profesionistă. Iar primul pas a fost să schimbăm contabilul pentru că partea de contabilitate pe care noi o aveam nu funcționa cum ne-am fi dorit.”

Chiar și după această primă schimbare, Ionuț mărturisește că a resimțit curând că echipa sa se află pe un drum mai bun și că are un control mai puternic asupra propriei afaceri. Alegerile luate alături de High Financial Solutions au conturat atât evoluția firmei, cât și evoluția lui Ionuț Gabără ca antreprenor: „colaborarea ne-a făcut să înțelegem mai bine cum putem să evoluăm în ceea ce facem”.

Aspectele importante care au urmat țin de diminuarea riscurilor înainte de perspectiva unor investiții în dezvoltare ulterioare. „Riscurile pe care le evaluăm în momentul în care dorim să facem investiții trebuie să fie niște calculate și bine asumate. Toate detaliile acestea contribuie la un bun mers al lucrurilor și cumva îți oferă o stabilitate din punct de vedere financiar și strategic, așa că alegerea de a colabora cu Ovidiu e de bun augur”.

Mânați de evoluția business-ului din ultimii ani, Ionuț și Ovidiu continuă să caute strategii de a extinde și de a consolida afacerea. Una din strategiile construite în acest sens este o apropiere mai mare de sectorul Business-to-Business (B2B).

„În principiu, noi lucrând în comerț, dorim să ne orientăm mai mult către complexele de blocuri rezidențiale. În cadrul unui astfel de contract, facem investiții în produsele noastre, stocuri și tot ce ține de oferirea serviciilor finale către dezvoltatorii imobiliari. Avem deja o experiență de peste 10 ani în acest domeniu, iar consecvența noastră și profesionalismul ne-au făcut un renume în piață vis-a-vis de ușile pe care le comercializăm.”

Ionuț povestește cu entuziasm că cine vrea să cumpere o ușă de calitate și are nevoie de un serviciu premium, apelează la GBR Point. „Numele nostru e dus mai departe foarte mult și din vorbă în vorbă, prin recomandarea clienților. Dacă un constructor e mulțumit de serviciu și mai este prieten cu încă trei, asta va însemna încă trei potențiale contracte.”

Planuri de viitor: Ușile deschise pentru ecommerce

În ceea ce privește evoluția viitoare a business-ului, Ionuț Gabără punctează faptul că prezența online a firmei este și va fi din ce în ce mai importantă. „Noi ne-am axat în ultimii ani foarte mult pe prezența digitală, deoarece cei mai mulți clienți vin din mediul online. Avem 4 site-uri și o pagină de Google foarte bine pusă la punct, cu foarte multe recenzii.”

Ionuț a povestit despre cum i-a venit ideea recenziilor de tip testimonial pe site-ul firmei, și anume interacționând el însuși cu un alt business care făcea același lucru. Făcând cumpărături într-o băcănie, a fost rugat să lase o recenzie online magazinului, prin simpla scanare a unui cod QR. După ce s-a consultat el însuși cu echipa sa de IT, au implementat un sistem similar pentru a permite clienților să lase review-uri în baza experienței pe care au avut-o în showroom în timpul procesului de vânzare. „Am implementat sistemul de acum o lună sau mai puțin și avem undeva la 50 de review-uri, ceea ce este destul de mult, considerând că aveam undeva la vreo 200 de review-uri în 10 ani și deja acum avem 50 în mai puțin de o lună,” punctează Ionuț, conștient fiind, după cum a continuat să detalieze, că oamenii se documentează foarte mult înainte de a cumpăra un produs și orice vorbă bună ajută, mai ales în contextul competiției de pe piață.

În construirea prezenței online, Ionuț și echipa sa au tratat lucrurile cu deosebită seriozitate, angajând fotografi profesioniști pentru imaginile produselor prezentate pe site, introducând clipuri video și posibilitatea vizualizării produselor în format 3D, 360 de grade.

Ultima experiență pe care au avut-o în strategia de online, povestește animat Ionuț, a fost asocierea cu echipa de IT care administrează site-urile companiei și campaniile de marketing pe Google, Facebook și Instagram, pentru a construi un site nou dedicat exclusiv corpurilor de iluminat, actualizat cu modalități de plată online la zi și proceduri accesibile de retur în 15 zile.

Lecții de antreprenoriat de la GBR Point. Disciplină, proceduri clare și viziune de viitor

Ionuț povestește că pe parcursul carierei sale de până acum a învățat numeroase lucruri atât despre mediul de business din România și cum poate fi acesta gestionat, dar și despre sine, în plan personal.

„Cred că o mare parte din evoluția carierei mele de până acum se datorează faptului că sunt disciplinat. Cred că disciplina este cheia, atât în business, cât și în viața de zi cu zi. Cu siguranță lucrul ăsta m-a ajutat să evoluez și ne-a susținut în afacerea noastră până în prezent.”

De la modul în care au abordat descrierea produselor pentru a răspunde cât mai clar nevoilor clienților și construirea prezenței online a firmei, până la cele mai mici detalii, Ionuț revine mereu la importanța menținerii unei ștachete ridicate și a profesionalismului în cel mai mic detaliu al administrării afacerii.

Astfel, după debutul firmei în urmă cu 13 ani, când GBR Point deținea două spații comerciale, în următorii 2-3 ani firma a ajuns la șapte astfel de locații. În 2015, firma activa într-un complex comercial cu materiale de construcții, ulterior luând decizia să se relocheze complet într-o fostă hală deținută de Savannah, unul din cele mai mari spații comerciale de profil din capitală. „Era la stradă, avea o vizibilitate foarte bună, iar acolo, din 2015, a început evoluția noastră spectaculoasă și din punct de vedere financiar”, povestește Ionuț.

În acel punct al evoluției firmei, echipa a realizat că la fiecare problemă întâlnită e nevoie să stabilească o procedură nouă de lucru. „Procedurile sunt un lucru foarte important într-un business, în ideea în care dacă nu există proceduri clare pentru un proces care nu a funcționat până în prezent, clar trebuie implementat. Fără proceduri nu ai control și echilibru în perspectiva creșterii și orice mică problemă riscă să se repete. În realitate, nu ne-am mai dorit bătăi de cap. Pentru fiecare proces care descopeream că nu este în parametri, trebuia să găsim o soluție ca să nu mai ajungem în același punct. Vorbim aici de modalitățile de gestionare a programărilor clienților, structurarea explicațiilor tehnice pentru produsele din showroom,” explică Ionuț.

Tânărul antreprenor ne dă exemplul simplu al ușilor care sunt schimbate. Echipa sa a învățat din experiență că atunci când se deplasează pentru a înlocui o ușă, pentru a evita confuziile legate de ce se întâmplă cu ușile vechi ale clienților, s-au văzut nevoiți să stipuleze faptul că nu sunt responsabili de gestionarea acestora după terminarea lucrării. „Detaliul acesta nu e atribuția noastră și trebuie explicat și verbal în showroom și în factură ”, exemplifică Ionuț.

În ceea ce privește sfaturile pe care le-ar da unui tânăr antreprenor care abia își începe cariera, primele aspecte pe care Ionuț insistă sunt consecvența și perseverența. „Trebuie să muncești. Fără muncă și fără să te documentezi în fiecare zi, sunt șanse foarte mici să reușești. Ce faci tu sigur mai face și altcineva. N-am inventat apa caldă, noi nu suntem Tesla sau Apple. Eu nu fac, în principiu, nimic diferit de alte firme când vine vorba de produsele pe care le comercializez. Dar dacă nu ești consecvent în a căuta de fiecare dată lucruri pe care să le îmbunătățești, șansele de reușită sunt mici”, explică antreprenorul.

Vorbind despre valoarea asocierii cu o consultanță de business, Ionuț oferă perspectiva plusului pe care i l-a adus transparența și eficientizarea proceselor financiare ale firmei. „Ovidiu a avut un impact destul de mare asupra evoluției firmei noastre. Controlul din punct de vedere financiar și al investițiilor pe care le faci în firmă, gestionarea cash flow-ului – toate lucrurile acestea sunt imperios necesare pentru a avea claritate și pentru a funcționa pe termen lung și pentru a dezvolta firma în direcția bună.”

Nu în ultimul rând, Ionuț povestește că, în povestea lui de succes, a contat și va conta întotdeauna ca ceea ce face în fiecare zi să-i facă plăcere. Se încarcă cu energie atunci când lucrează cu oameni și când simte că îmbunătățește ceva la afacere și învață ceva nou.

„Eu, de exemplu, și când sunt în vacanțe, dacă sejurul meu este mai lung de o săptămână și ceva aproape de două săptămâni, abia aștept să ajung la firmă. Mi se pare că e un loc în care eu mă simt confortabil, în care am control asupra muncii mele și de unde mă încarc cu energie.”

Acest interviu face parte dintr-o campanie marca Ziare.com - Suntem de aici. Antreprenori români și poveștile care merită ascultate. Material realizat cu sprijinul High Financial Solutions.

...citeste mai departe despre "Principiile dezvoltării unei afaceri durabile în 2023. Ionuț Gabără (GBR Point), despre disciplina în business și crearea celei mai vandabile prezențe online" pe Ziare.com

Sonos și-a actualizat complet aplicația. Cu ce funcții noi vine
Sonos și-a actualizat complet aplicația. Cu ce funcții noi vine
Sonos a dezvăluit recent cea mai nouă restructurare a aplicației sale, cu scopul de a optimiza experiența de streaming audio. Noua versiune a aplicației Sonos le permite utilizatorilor să...
Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului
Prăbușirea unui titan din cripto. Cum a ajuns o mare companie să fie acuzată de finanțarea terorismului
Procurorii americani au cerut marți, 23 aprilie, o sentință de trei ani în închisoare pentru fondatorul Binance, cea mai mare companie de schimb de criptoactive din lume. Recomandarea...
#antreprenori, #antreprenoriat, #antreprenori romani, #consultanta afaceri, #consultanta IMM, #ecommerce, #comert online , #Stiri Companii