Cum au ajuns agentii de vanzari din auto de la venituri de 10.000 de euro lunar la 300 de euro

Joi, 24 Septembrie 2009, ora 09:20
2018 citiri
Cum au ajuns agentii de vanzari din auto de la venituri de 10.000 de euro lunar la 300 de euro

"In 2008 nu era foarte greu pentru un agent de vanzari sa castige 10.000 de euro intr-o luna, chiar si in cazul marcilor de volum. Spre exemplu, daca vindea in medie doua-trei masini pe zi, putea foarte simplu sa ajunga la comisioane de 10.000 de euro", spune directorul unui dealer auto din Capitala.

In mai putin de un an insa intreaga industrie s-a transformat dramatic, chiar si cele mai pesimiste estimari fiind depasite: vanzarile de masini au scazut cu peste 50%, romanii au cumparat masini doar daca au beneficiat de discounturi, in timp ce o serie de dealeri au inchis showroomurile din Capitala.

"Anul trecut eram noua in showroom. Acum am ramas trei, adica au ramas doar agentii care vand cu adevarat. Nivelul vanzarilor este undeva la cel din 2005-2006, dar vorbim de alte marje de profit. Discounturile sunt sustinute atat de fabrica, cat si de importator si dealer.

Marja agentului a scazut semnificativ, dar si asa eu sunt fericit ca am in continuare un loc de munca", a spus un consilier de vanzari din cadrul unui dealer Mercedes-Benz din Capitala. In 2007 si 2008, boom-ul din auto cu vanzari in crestere de la luna la luna, finantarea fara probleme si apetitul romanilor de a conduce masini puternice au dus la atingerea unor venituri record in vanzari si au facut ca un agent sa castige in multe luni mai mult decat seful datorita comisioanelor.

"Atata timp cat businessul meu e profitabil, imi pot permite sa acord astfel de bonusuri. Daca un agent castiga un contract de un milion de euro, atunci e normal sa primeasca 10% daca acest lucru nu-mi afecteaza businessul", spune Oana Datzki, country managerul Consulteam, partenerul local al Mercer.

Ea explica insa ca problemele apar cand nu este respectata echitatea interna. "Daca un agent de vanzari ia 10.000 de euro intr-o luna, in timp ce directorul de marketing sau un executiv care se ocupa de strategia firmei castiga mai putin, ar putea fi o problema", considera Datzki, care completeaza ca performanta trebuie rasplatita in orice organizatie.

Multi au plecat

In ultimul an insa, la nivelul intregii piete jumatate din agentii de vanzari au fost disponibilizati sau au plecat ca urmare a nivelului scazut al vanzarilor, insa subiectul este unul tabu pentru jucatorii din auto, care se feresc sa dea cifre cand vine vorba de situatia echipelor de vanzari.

Cei mai afectati au fost cei care comercializau marci premium. "Spre exemplu, la Land Rover, anul trecut se vindeau in medie cam 70-80 de masini, volum suficient pentru a acoperi cererea celor cinci dealeri. Acum se vand 20 de masini pe luna, volum care nu asigura nimanui niciun profit. La o marca de volum precum Ford, de la aproximativ 100 de masini pe luna per dealer, acum s-a ajuns la 50 de masini. Agentii de vanzari traiesc mai greu", a spus Viorel Niculescu, seful dealerului Land Rover si Jaguar ATT. 

ChatGPT a fost dat în judecată, de o asociaţie de protecţie a vieţii private:"Nici chiar editorul său, OpenAI, nu îl poate opri"
ChatGPT a fost dat în judecată, de o asociaţie de protecţie a vieţii private:"Nici chiar editorul său, OpenAI, nu îl poate opri"
Asociaţia vieneză de protecţie a vieţii private NOYB a anunţat luni că a intentat un proces în Austria împotriva programului de inteligenţă artificială generativă, deoarece "ChatGPT...
Vizita neașteptată a lui Elon Musk în China. Ce urmărește să obțină miliardarul american din întâlnirile cu oficialii comuniști VIDEO
Vizita neașteptată a lui Elon Musk în China. Ce urmărește să obțină miliardarul american din întâlnirile cu oficialii comuniști VIDEO
Miliardarul american Elon Musk a sosit duminică, 28 aprilie, la Beijing, într-o vizită neanunţată, unde va discuta cu autoritățile chineze unele aspecte legate de domeniul înaltei...
#dealeri, # profit, # vanzari, # comisioane , #Stiri Auto