Cât de realist este scenariul schimbării mașinilor clasice cu cele electrice în următorii 50 de ani

Duminica, 12 Februarie 2023, ora 22:29
566 citiri
Cât de realist este scenariul schimbării mașinilor clasice cu cele electrice în următorii 50 de ani
Mașină electrică Lucid Air Dream Edition FOTO: evmarket.ro/

Mașinile electrice au început să câștige tot mai mult teren și pe piața din România. De altfel, în 2022 românii au cumpărat peste 10.000 de astfel de automobile, de trei ori mai multe față de anul 2021.

Tendința cumpărătorilor de a se îndrepta spre modele auto ecologice sau economice reiese și din scăderea ofertei de mașini cu motorizări diesel, care a reprezentat sub 15% din totalul mașinilor noi vândute în 2022, se arată într-un raport Autovit.

Creșterea parcului auto pe propulsie electrică înseamnă, însă, și o schimbare de abordare în ceea ce privește infrastructura. Este nevoie de mai multe stații de alimentare pe drumurile de mare viteză ce se construiesc în România. Însă nu se știe exact cum vor fi alimentate, la rândul lor acele stații.

Pe de altă parte nu se știe cât ne va costa la un moment dat, în viitorul apropiat ”un plin electric” și dacă nu cumva va fi mai rentabil să păstrăm autovehiculele clasice sau cele hibryd.

Dumitru Chisăliță: ”Mașina electrică are limitările ei”

Expertul în energie, Dumitru Chisăliță, a explicat într-un interviu pentru Ziare.com de ce consideră că cel puțin în următorii câțiva zeci de ani, în România este practic imposibil să trecem la un parc auto total nepoluant format din mașini cu propulsie exclusiv electrice.

”Eu nu cred că mașina electrică reprezintă viitorul transportului în lumea asta. Va fi o alternativă pentru anumite aplicații, dar eu nu cred că noi, cel puțin până în 2050 nu o să înlocuim tot parcul de motoare diesel și benzină cu motoarele electrice. Acesta este filling-ul meu. Va crește mult, clar, numărul acestor mașini electrice ce vor fi folosite pentru anumite aplicații dar nu cred că se poate discuta de o înlocuire de 100% a parcului actual de mașini cu cele electrice” a spus Dumitru Chisăliță.

El este de părere că mașina electrică este foarte utilă ”pentru deplasări să spunem relativ concentrate în zona orașelor, în zona periurbană, pe distanțe scurte, pe să spunem, pe anumite linii de aprovizionare. Dar are limitele ei din punct de vedere al capacității de stocare, a capacității de folosire a motorului și a capacităților sau a infrastructurii de încărcare”.

Dar cum România produce destul de puțină energie ”întrebarea este de unde iau această energie electrică, că noi suntem în momentul de față în situația în care n-avem ...citeste mai departe despre "Cât de realist este scenariul schimbării mașinilor clasice cu cele electrice în următorii 50 de ani" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Mașinile electrice chinezești ajung în Europa. Când începe producția firma Chery Auto și în ce țară
Mașinile electrice chinezești ajung în Europa. Când începe producția firma Chery Auto și în ce țară
Chery Auto din China a semnat un acord cu EV Motors din Spania în vederea înfiinţării unei companii mixte pentru a produce maşini la prima sa fabrică din Europa, au anunţat marţi, 16...
Concedierile de la Tesla lovesc din plin singura sa fabrică din Europa. Peste o treime din angajați ar urma să rămână fără slujbă
Concedierile de la Tesla lovesc din plin singura sa fabrică din Europa. Peste o treime din angajați ar urma să rămână fără slujbă
Tesla, cel mai mare producător auto în funcţie de capitalizarea bursieră, va concedia până la 3.000 de angajaţi la singura sa fabrică din Europa, Grunheide, lângă Berlin, după ce a...
#masini electrice, #autonomie masini electrice, #alimentare energie electrica, #pret energie electrica , #Stiri Auto