Cât de periculoase sunt, de fapt, mașinile electrice: ”Riscăm să avem grătare umane în trafic”

Marti, 28 Iunie 2022, ora 15:44
684 citiri
Cât de periculoase sunt, de fapt, mașinile electrice: ”Riscăm să avem grătare umane în trafic”
În 99% din cazuri, un incendiu la acumulatorii unei mașini electrice nu poate fi stins FOTO Facebook / bogdanstoica.ro

Influencerul Bogdan Stoica avertizează asupra riscurilor producerii incendiilor la mașinile electrice, atât de lăudate în întreaga lume.

Într-o postare pe Facebook, el vorbește despre decizia autorităților din Brașov de a retrage din trafic toate cele 60 de autobuze electrice din oraș după ce unul a luat foc, subliniind că incidentul ”urma să se petreacă așa cum controlează dealerii de droguri festivalurile de muzică: natural.”

El a explicat de ce riscul unor astfel de incendii este ridicat la mașinile electrice.

”Pompierii au venit rapid și au stins incendiul în 30 de minute. Retragerea temporară din circulație a celorlalte autobuze electrice rămâne valabilă până când vin la Brașov reprezentanții firmelor care au produs autobuzul și acumulatorii.

Acum, să luăm știrea pe îndelete.

Ce putea să producă degajarea de fum la nivelul acumulatorilor, cum zicea RATBV? Nu așa greu de dedus: oxigenul. În caz că nu știi, litiul din baterii se aprinde imediat în contact cu aerul. Dacă nu crezi caută știrile de acum câțiva ani, cu generația aia de telefoane Samsung care se autoaprindeau după șocuri fizice. Sau, dacă ești curajos, ia o șurubelniță și chinuiește-te să o înfigi în bateria telefonului tău. Cel mai probabil o să ia foc spontan. Acum, revenind la autobuz: brașovenii să zică sărut mâna că autobuzele au bateriile sus, nu jos. Dacă acumulatorii s-ar fi aprins în podea, iar fumul ar fi fost degajat în autobuz, nu se știe exact dacă mai scăpa cineva de acolo”, a scris Bogdn Stoica pe Facebook.

Potrivit lui, motivul pentru care stingerea incendiului a durat atât de mult este că pompierii nu sunt pregătiți pentru astfel de cazuri.

”Stingerea incendiului a durat 30 de minute. Băi, e mult. Ți-o spune unul căruia interlopii i-au incendiat un Volkswagen Golf, în anii 2000. Cu toată mățăraia de cauciuc și cu tot carburantul din sistem, pompierii au stins mașina în maxim 10 minute. Faptul că stingerea autobuzului a durat 30 de minute arată fie că pompierii nu au venit pregătiți (dar m-aș mira, de ani de zile au proceduri specifice incendiilor din trafic, știu ce să ia cu ei), fie ce ardea acolo nu se stinge la contactul cu substanțele din spuma/pulberea folosite de pompieri. Eu înclin spre a doua variantă. Un amic chimist zice că amestecul ăla din baterii arde până la combustie totală dacă nu reușești să-l bagi într-o bulă de vid ...citeste mai departe despre "Cât de periculoase sunt, de fapt, mașinile electrice: ”Riscăm să avem grătare umane în trafic”" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Mașinile electrice chinezești ajung în Europa. Când începe producția firma Chery Auto și în ce țară
Mașinile electrice chinezești ajung în Europa. Când începe producția firma Chery Auto și în ce țară
Chery Auto din China a semnat un acord cu EV Motors din Spania în vederea înfiinţării unei companii mixte pentru a produce maşini la prima sa fabrică din Europa, au anunţat marţi, 16...
Concedierile de la Tesla lovesc din plin singura sa fabrică din Europa. Peste o treime din angajați ar urma să rămână fără slujbă
Concedierile de la Tesla lovesc din plin singura sa fabrică din Europa. Peste o treime din angajați ar urma să rămână fără slujbă
Tesla, cel mai mare producător auto în funcţie de capitalizarea bursieră, va concedia până la 3.000 de angajaţi la singura sa fabrică din Europa, Grunheide, lângă Berlin, după ce a...
#masini electrice, #pericol, #incendiu , #Stiri Auto