Protecția datelor auto nu este neapărat în interesul şoferilor. "Secretizarea informațiilor despre istoricul mașinii duce la o situație paradoxală" ANALIZĂ

Luni, 30 Ianuarie 2023, ora 03:46
216 citiri
Protecția datelor auto nu este neapărat în interesul şoferilor. "Secretizarea informațiilor despre istoricul mașinii duce la o situație paradoxală" ANALIZĂ
"Piața maşinilor second-hand a fost exploatată ilegal ani de zile, costând Uniunea Europeană miliarde de euro anual" FOTO Pixabay.com

Protejarea datelor cu caracter personal este o necesitate dacă vorbim despre siguranță la nivel individual și despre respectarea intimității fiecăruia dintre noi.

Din 2016, toate statele membre ale Uniunii Europene trebuie să respecte Regulamentul General de Protecție a Datelor (GDPR), chiar dacă acesta vine cu ceva dezavantaje și produce lacune de siguranță în unele domenii, se arată într-o analiză a Asociației pentru Informații Auto.

Mai multă transparență pe piaţa maşinilor second-hand

Practicile îndoielnice de pe piața de mașini second-hand sunt atât de comune deoarece există diverse lacune pe care escrocii le pot exploata. Aceste lacune fac, de asemenea, dificilă asigurarea transparenței, piață care a fost exploatată ilegal ani de zile, costând Uniunea Europeană miliarde de euro anual.

Ce poate fi clasificat drept informație personală

Conform legislației, atât numărul VIN cât și numărul de înmatriculare pot fi tratate ca informații personale. Pe de altă parte, o persoană care știe fie VIN-ul, fie numărul de înmatriculare nu poate descoperi pe baza acestora alte informații despre o anumită persoană.

Cu toate acestea, unele agenții guvernamentale și companii private ar putea deține anumite date care pot duce la informații personale iar respectarea Regulamentul General de Protecție a Datelor înseamnă că aceste instituții ar trebui să protejeze orice informații de natură personală.

„Kilometrajul mașinii, înregistrările daunelor și istoricul de service pot fi expuse cu ajutorul numărului VIN sau al numărului de înmatriculare ale vehiculului.

Acesta este motivul principal pentru care unele instituții nu doresc să ofere nicio informație despre istoricul auto”, a declarat președintele Asociației pentru Informații Auto, Matas Buzelis.

Acesta a adăugat că orice înregistrare a kilometrajului, a daunelor sau a istoricului de întreținere nu ar trebui să fie considerate informații personale, deoarece acest tip de date descriu în primul rând mașina.

Niciuna dintre aceste înregistrări nu ar trebui să conducă la identificarea unei anumite persoane, deoarece un vehicul second-hand trece de la un proprietar la altul o dată la câțiva ani.

De unde apare paradoxul

În acest caz particular, secretizarea și protejarea informațiilor despre istoricul unei mașini pot duce la o situație paradoxală atunci când cumpărătorii de mașini sec ...citeste mai departe despre "Protecția datelor auto nu este neapărat în interesul şoferilor. "Secretizarea informațiilor despre istoricul mașinii duce la o situație paradoxală" ANALIZĂ" pe Ziare.com

Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
Meta oferă acces la sistemul de operare Horizon OS
Meta oferă acces la sistemul de operare Horizon OS
Meta a anunțat recent că va oferi acces la sistemul de operare Horizon OS, utilizat pe căștile de realitate virtuală Meta Quest, pentru producătorii terți de hardware, precum ASUS și...
#masini second hand, #autoturism, #informatie, #euro, #Matas Buzelis, #GDPR, #Germania , #Stiri Auto