Top 5 cele mai comune defecţiuni la motorul pe benzină şi la motorul diesel. Cum le recunoşti la timp când îţi cumperi o maşină second-hand ANALIZĂ

Luni, 19 Septembrie 2022, ora 02:08
626 citiri
Top 5 cele mai comune defecţiuni la motorul pe benzină şi la motorul diesel. Cum le recunoşti la timp când îţi cumperi o maşină second-hand ANALIZĂ
Principalele defecțiuni majore se pot evita prin vizite regulate la service și un stil de condus echilibrat FOTO / Pixabay

Pasiunea pentru mașini poate naşte şi pasiuni pentru partea de mecanică auto. Însă, nu toţi şoferii au înclinaţii în acest sens, iar când vine vorba despre probleme la motor, teama ar putea caracteriza cel mai bine ceea ce simte un conducător auto.

Motorul este ansamblul tehnic cel mai important al oricărui vehicul. Iar specialiştii de la autovit.ro s-au aplecat asupra subiectului şi au realizat o analiză în care au detaliat cele mai comune defecţiuni întâlnite la motoarele termice pe benzină și motorină, precum și ce "simptome" prezintă un motor stricat şi pe care este indicat să le cunoști.

Care ar fi cauzele pentru care se strică motorul

Motorul termic al unei mașini este un mecanism complex și dinamic, care funcționează împreună cu instalații auxiliare, precum: distribuție, alimentare cu combustibil, sistem de aprindere, răcire sau lubrifiere.

Pe lângă consumabile și piese care cedează în timp, care pun diverse probleme motorului până la înlocuirea lor, motorul se poate defecta și din cauza unei exploatări necorespunzătoare.

În plus, nerealizarea la timp a reviziilor poate duce la defecțiuni grave și foarte costisitoare. Totodată, vechimea motorului își poate spune și ea cuvântul.

Simptomele unui motor stricat sunt diverse și le poți depista fie din comportamentul mașinii, fie la o simplă avertizare care apare pe tabloul de bord al acesteia.

Top 5 defecțiuni pentru motorul diesel

Motorul diesel prezintă mai multe piese auto care lucrează în mecanismul motor decât unul pe benzină. Prin urmare, cel puțin teoretic, probabilitatea de a apărea o defecțiune este mai mare în cazul acestor motoare.

În plus, motoarele diesel sunt construite să ruleze cât mai mulți kilometri, dar asta înseamnă și predispoziții la anumite defecțiuni considerate comune.

1. Defectarea turbinei

Turbina sau turbo-compresorul este una dintre principalele componente ale unui motor diesel, care în ultimul timp se regăsește și pe motoarele pe benzină.

Deși pare a fi o piesă auto simplă, joacă un rol esențial pentru motor, acela de supraalimentare, respectiv oferă un randament energetic. Principalele defecțiuni se leagă, în special, de lubrifierea necorespunzătoare sau lipsa curățării ei la timp.

Simptomele unei turbine cu probleme sunt în general asimilate cu un șuierat specific, dar și cu o accelerare deficitară sau un consum mare de motorină, mo ...citeste mai departe despre "Top 5 cele mai comune defecţiuni la motorul pe benzină şi la motorul diesel. Cum le recunoşti la timp când îţi cumperi o maşină second-hand ANALIZĂ" pe Ziare.com

Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Avocat celebru, speriat de introducerea banilor care expiră, pe model chinezesc: „Am zis că nu se poate, dar se va întâmpla din 2030"
Sergiu Vasilescu, unul dintre cei mai cunoscuți avocați din România, specializați în fiscalitate, respectiv în crypto, avertizează cu privire la pericolul iminent cu care se vor confrunta...
România, a șasea cea mai scumpă energie electrică pentru consumul casnic din UE, calculat la standardele puterii de cumpărare
România, a șasea cea mai scumpă energie electrică pentru consumul casnic din UE, calculat la standardele puterii de cumpărare
România a raportat în a doua parte a anului trecut un preț la energie electrică pentru uz casnic de 19,1 euro la 100 kWh, între ultimele cinci cele mai reduse din UE. Pe de altă parte,...
#motor, #defectiuni, #diesel, #benzina, #service, #autovit ro, #radiator, #piese, #second hand, #automobil , #Stiri Auto