Carte de business: Cat valoreaza recunoasterea?

Sambata, 27 Octombrie 2012, ora 00:00
2327 citiri
Carte de business: Cat valoreaza recunoasterea?

Oamenii pe care ii ai alaturi de tine sunt foarte importanti: recunoasterea nu costa nimic, dar valoarea sa poate fi uriasa, sustine David Novak, CEO Yum!, in cartea sa "Taking People With You".

Una din primele lectii ale unui lider este sa nu-si directioneze angajatii intr-un mod foarte specific sau sa-si impuna propria sa opinie. Angajatii au multe din raspunsuri si pot sa dezvolte adesea alternative si solutii unice la problemele existente.

Rolul unui lider este, potrivit lui Novak, acela de a crea o viziune, sa o comunice personalului sau si sa-i incurajeze sa gaseasca modalitati unice pentru a atinge obiectivele organizatiei.

Iar cand angajatii reusesc sa atinga aceste obiective, autorul scoate in evidenta valoarea recunoasterii meritelor individuale. El este un suporter fervent al recunoasterii publice a performantelor, aceasta recunoastere fiind la baza culturii organizationale a Yum!.

Poate parea un concept simplu: recunoasterea nu costa nimic, dar valoarea sa poate fi uriasa. Cu toate acestea, foarte multi manageri ignora adesea aceste aspecte de baza ale naturii umane, se arata intr-o recenzie Fortune pentru CNN Money.

O carte despre natura umana

Majoritatea cartilor de business pun accentul pe capacitatea de analiza, dar aceasta scoate in evidenta importanta analizei personale, care este mult mai dificila. A fi sincer cu tine insuti in legatura cu ceea ce pretinzi ca esti in fata celorlalti consuma foarte multa energie.

Este important de mentionat, din aceasta perspectiva, ca "Taking People With You" nu este doar numele acestei carti, ci si al unui program de leadership pe care Novak il organizeaza de pana la opt ori pe an in cadrul companiei sale.

Omul de afaceri a inceput sa dezvolte acest program chiar inainte de formarea Yum!, iar pana acum a format peste 4.000 de angajati prin intermediul sau.

Deci cartea "Taking People With You" nu prezinta doar reflectiile lui Novak privind leadership-ul, ci este practic un caiet de lucru pentru un program de leadership bine organizat.

Dezvolta o atitudine optimista

Cartea este impartita in trei sectiuni, pe langa introducere. Prima parte se concentreaza pe dezvoltarea unei atitudini optimiste. In aceasta sectiune, Novak introduce conceptul de autenticitate, care reprezinta un fir rosu pentru tot parcursul cartii. Tot aici el scoate in evidenta cat de important este sa inveti pe tot parcursul vietii si sa iubesti oamenii.

In cea de-a doua parte, autorul trateaza modul de dezvoltare al unui plan strategic personal sau al unui obiectiv organizational clar.

Cea de-a treia parte ofera sugestii in legatura cu depasirea barierelor care stau in calea succesului si a modului in care poti folosi recunoasterea meritelor pentru motivarea angajatilor.

Cartea ofera o multime de exercitii practice, citate si instrumente de stabilire a obiectivelor. Fiecare sectiune se incheie cu o provocare pentru cititor: sa reflecteze in legatura cu o lectie invatata, iar apoi sa scrie cum poate fi aceasta aplicata pentru indeplinirea unor obiective organizationale reale.

Cu toate ca aceste exercitii si intrebari te ajuta la operationalizarea conceptelor, tot ele s-ar putea sa te distraga din lectura.

Iar daca ai nevoie de motive suplimentare pentru a citi aceasta carte, trebuie sa afli ca ti-o recomanda nume "grele" precum actuali si fosti directori executivi ai JPMorgan Chase, PepsiCo, AT&T, Ford, Honeywell, dar si experti, precum un cunoscut psiholog sportiv din SUA.

"Taking People With You", de David Novak, poate fi procurata de pe Amazon la pretul de 10,88$.

Cine este David Novak?

Pe langa recunoasterea din partea Fortune, David Novak s-a regasit si pe lista de "Cei mai performanti CEO din lume" a Harvard Business Review, experienta sa de COO al Pepsi-Cola America de Nord si CEO al Yum! primind aprecieri de unele din cele mai "grele" nume din domeniu. Mai mult, in 2001 el a fost ales in consiliul director al JPMorgan Chase, unde este inca unul din membri si face parte si din board-ul Bank One Corporation.

Novak conduce Yum!, compania care reuneste brandurile KFC, Pizza Hut si Taco Bell, inca din 1997, de cand aceasta a fost infiintata, iar experienta si succesul sau in aceasta pozitie reprezinta o recomandare in plus pentru "Taking People With You".

Autorul, un sustinator al stilului de leadership prin exemplu, a transformat aceasta carte intr-o combinatie de mini-biografie si sesiuni de coaching, construite pe baza interactiunilor cu angajatii dar si din interviurile cu alti oameni de afaceri de succes, directori sau membri in boardul companiilor mari, scrie Executive Insight.

#carte de business, #CEO Yum, #stil de leadership, #carte David Novak , #Carte business